“Anbefales”

Vurdert som nr. 12 av 469 Restauranter i Bergen
Kjøkken: Sjømat
God for: Vakker utsikt
Middagsalternativer: Frokost, Sent på kvelden, Levering, Reservasjoner
Beskrivelse: Cornelius er en førsteklasses sjømatrestaurant i moderne lokaler. Restauranten ligger idyllisk til, helt i sjøkanten, på Holmen like utenfor Bergen. Her legger sjarken til kai med dagens fangst, og dykkerne kommer opp med de flotteste råvarer. De ansatte på Cornelius er profesjonelle til fingerspissene, men likevel uformelle og tjomslige. Her får du vite hva du har på tallerken og hvor råvarene kommer fra. Inspirert av dagens vær tilbyr vi vår berømte meteorologiske meny med sjømat og tilbehør av utsøkt kvalitet. Tilberedt med nyskapende matlangingsteknikker og en genuin lidenskap for sjømat. Båten har avreise fra Dreggekaien
(skur 8, vis a vis Radisson Blu Hotel og Clarion Collection Hotel Havnekontoret) Avgang fra Dreggekaien: kl. 18.00 Retur fra Holmen: kl. 22.30 Når den faste avgangen er fullbooket, setter vi opp avganger kl. 17.00 og kl. 19.00. Om sommeren har vi også faste lunsjavganger, torsdag til lørdag Avgang fra Dreggekaien: kl. 11.30 Retur fra Holmen: kl. 14.00 Store, varme og trygge båter bringer dere frem og tilbake, uansett vær. Turen tar 25 minutter fra Bryggen. Det er også mulig å ankomme restauranten i egen båt eller bestille private charterturer utenom de faste avgangene. Vi henter og returnerer gjestene til ønsket kai i nærheten av Bergen. Cornelius har også egen landingsplass for helikopter.
Anmeldt 13. juli 2021 via mobile enheter

Første gang for oss på dette idylliske stedet. Ble tatt imot på brygga av hyggelige servitører. Sol og deilig vær gjorde det ekstra bra! Hadde «meteorologisk meny» som i går var makrell, hvaltartar, grillet kongekrabbe, bakt lysing og dessert. Vi koste oss veldig hele kvelden, rett ved vannkanten. God forklaring på mat og viner underveis. Stedet anbefales!

Takk, elsesr
Christina Bollm... L, Daglig leder på Cornelius Sjømatrestaurant, svarte på denne anmeldelsenBesvart 13. juli 2021

Kjære Else,

Tusen takk for nydelig omtale. Det betyr så utrolig mye for oss, og det er ekstra kjekt å få skryt til de flinke servitørene våre. Flere av dem er nyansatt etter lang tids nedstengning under pandemien, og de har jobbet hardt for å lære seg alt på kort tid. Vi ønsker dere hjertelig velkommen tilbake også ved neste anledning.

Anmeldt 13. juli 2021

Vi hadde eit fantastisk besøk på Cornelius.

Råbar og Meteorologisk Skalldyrtårn. Vi blei så godt teke vare på, stemninga blant personalet var så fin og maten var heilt vidunderlig!! Spennande og gode, reine smakar. Det var så kult å få teste ut så mykje rått rett frå sjøen!

Rakk berre ta bilete av suppa, det siste ruskefatet og desserten for vi åt jamnt i timesvis.
Blei supermett og elska kvar bit! Tusen takk for oss!

Takk, lilaluq

Kjære gjest,

TUSEN takk for nydelig omtale. Nå ble vi varm om hjertet. Det betyr ekstra mye for oss i disse dager å høre at dere er så fornøyd både med det flotte personalet vårt, og maten vi serverer. Vi ønsker dere hjertelig velkommen tilbake også ved neste anledning.

Hele teamet på Holmen.

Anmeldt 11. juli 2021

Ypperlig service og veldig god mat. Vi vil absolutt anbefale et besøk på Cornelius. Vi kommer tilbake.

Takk, ToroddI
Christina Bollm... L, Daglig leder på Cornelius Sjømatrestaurant, svarte på denne anmeldelsenBesvart 12. juli 2021

Kjære Tor,

Vi takker så mye for hyggelig tilbakemelding, og vi ønsker dere hjertelig velkommen tilbake også ved neste anledning.

Anmeldt 11. juli 2021

Vi spiste lunsj hos Cornelius og ble superfornøyd med service, mat og atmosfæren. Det var veldig gøy med rawbaren der vi fikk testet helt nye smaksopplevelser. Om det er noe vi kan sette fingeren på er det at vi ikke ble presentert menyen på forhånd. Da vi trodde vi var ferdig med maten dukket en stor skål blåskjell opp. Det var uproblematisk, men hadde vært fint om vi var forberedt.

Anbefaler Cornelius til andre og vi kommer igjen :)

Takk, christineol

Kjære Christine,

Vi takker så mye for hyggelig, og konstruktiv, tilbakemelding. Det betyr mye for oss. Vi beklager også at presentasjon av maten uteble. Slik skal det ikke være. Vi ønsker dere hjertelig velkommen tilbake også ved neste anledning.

Anmeldt 10. juli 2021 via mobile enheter

Vi reiste med høye forventninger. Hyggelig båttur, nydelig mat, fin utsikt, god atmosfære og hyggelige servitører. Savnet tilbud om vinpakke eller lignende, og da vi spurte om å se drikkemeny sa servitøren at det ikke var noe vits da de lagde 15% av det som stod på menyen. Alt i alt en hyggelig opplevelse.

Takk, dortekvi

Kjære Dorte,

Vi takker så mye for konstruktiv og hyggelig tilbakemelding. Svaret fra servitøren deres angående vinpakke er noe overraskende, dette er selvsagt et tilbud vi har. Dette følger vi opp videre med servitørene våre. Her har det nok vært en liten svikt i opplæringen. Vi takker for tilbakemeldingen, og vi håper å få ønske dere velkommen tilbake også ved en annen anledning.

Reisende som så på Cornelius Sjømatrestaurant, så også på

Har du vært i Cornelius Sjømatrestaurant? Del dine erfaringer!