“Vel verdt besøket”

Vurdert som nr. 12 av 469 Restauranter i Bergen
Kjøkken: Sjømat
God for: Vakker utsikt
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Frokost, Levering, Reservasjoner
Beskrivelse: Cornelius er en førsteklasses sjømatrestaurant i moderne lokaler. Restauranten ligger idyllisk til, helt i sjøkanten, på Holmen like utenfor Bergen. Her legger sjarken til kai med dagens fangst, og dykkerne kommer opp med de flotteste råvarer. De ansatte på Cornelius er profesjonelle til fingerspissene, men likevel uformelle og tjomslige. Her får du vite hva du har på tallerken og hvor råvarene kommer fra. Inspirert av dagens vær tilbyr vi vår berømte meteorologiske meny med sjømat og tilbehør av utsøkt kvalitet. Tilberedt med nyskapende matlangingsteknikker og en genuin lidenskap for sjømat. Båten har avreise fra Dreggekaien
(skur 8, vis a vis Radisson Blu Hotel og Clarion Collection Hotel Havnekontoret) Avgang fra Dreggekaien: kl. 18.00 Retur fra Holmen: kl. 22.30 Når den faste avgangen er fullbooket, setter vi opp avganger kl. 17.00 og kl. 19.00. Om sommeren har vi også faste lunsjavganger, torsdag til lørdag Avgang fra Dreggekaien: kl. 11.30 Retur fra Holmen: kl. 14.00 Store, varme og trygge båter bringer dere frem og tilbake, uansett vær. Turen tar 25 minutter fra Bryggen. Det er også mulig å ankomme restauranten i egen båt eller bestille private charterturer utenom de faste avgangene. Vi henter og returnerer gjestene til ønsket kai i nærheten av Bergen. Cornelius har også egen landingsplass for helikopter.
Anmeldt 24. juli 2021

Meget godt opplegg. Foredraget de tilbyr i forkant av middagen anbefales på det sterkeste, lærerikt, men ikke minst gode appetittvekkere. Vinkartet er solid, gode muligheter for å få seg en bordeaux man ikke finner på polet, rimelig markup.

Takk, 334kristofferw
Christina Bollm... L, Daglig leder på Cornelius Sjømatrestaurant, svarte på denne anmeldelsenBesvart 15. august 2021

Kjære Kristoffer,

Tusen takk for flott tilbakemelding. Det gleder oss å lese! Det er ekstra kjekt å høre at dere satt pris på RÅbaren var. Et nytt tilbud som vi er veldig stolt av. Vi takker så mye for besøket, og vi ønsker dere hjertelig velkommen tilbake også ved neste anledning.

Anmeldt 23. juli 2021

Vi reiste ut til holmen sammen med gode venner. Akkurat denne restauranten hadde vi valgt pga muligheten for å dele en opplevelse. Vi ble ikke skuffet. Båttur var,, hyggelig, stemningen var topp, mat og drikke var veldig god , servitørene var dyktige, kunnskapsrike og blide. Har vært der på kveldstid tidligere, men lunsj er et vel så godt alternativ. Vi kommer igjen.

Takk, GoPlaces791895

Kjære gjest,

Vi takker så mye for hyggelig tilbakemelding. Det gleder oss å høre at opplevelsen på Holmen var vellykket. Vi takker for besøket, og vi ønsker dere hjertelig velkommen tilbake både på lunsj og middag.

Anmeldt 22. juli 2021 via mobile enheter

Hyggelig båttur ca 25 min før vi ankom restauranten.
Vi bestilte skjell smaking fra RÅ bar inkl kråkebolle men dessverre ble det ikke kråkebolle noe som ble litt misvisende å reklamere for ved påmelding / bestilling.
Vi valgte her en 5 retters , maten ble vi litt skuffet over , varierende porsjoner og garnityr på samme retten og for vår smak var et par av rettene totalt kræsj av smaker og ikke minst den lange ventetiden mellom rettene , dårlig planlegging og litt stress når desserten kom og båten måtte vente 20-30 min før alle gjester fikk spist ferdig.

2  Takk, lineh951

Kjære Line,

Vi takker for konstruktiv tilbakemelding, selv om det er leit å lese at kvelden ikke stod til forventningene. Det er tydelig at det har vært en del forsinkelser på kjøkkenet denne kvelden ettersom du skriver at båten måtte vente så lenge med returen. Det beklager vi. Slik skal det selvsagt ikke være. Vi har et meteorologisk matkonsept på Cornelius, det vil blant annet si at råvarene vi bruker varierer med sesong og tilgjengelighet. Derfor informeres det bare om eksempler på hva man kan få servert på RÅbar og skalldyrtårn. Dersom dykkerne ikke finner kråkeboller, så erstattes det av en annen lokal delikatesse. Men vi forstår selvsagt skuffelsen. Kråkebolle er en nydelig råvare, som vi serverer hver gang vi får mulighet til det. Vi beklager nok en gang for at opplevelsen ikke ble optimal, men vi setter stor pris på at du tok deg tid til å tilbakemelde slik at vi kan forbedre oss. Vi håper at vi får anledning til å ønske dere velkommen tilbake på en bedre opplevelse ved en annen anledning.

Med ydmyk hilsen,

Anmeldt 22. juli 2021

Fantastisk opplevelse fra start til stopp. Passe ventetid mellom rettene. Fantastisk hyggelig og ''nedpå'' betjening. Dette er virkelig noe å være stolt over ha i vår skjærgård:-)
Kommer selvsagt tilbake, igjen og igjen og igjen....

Takk, 232terjeb

Kjære Terje,

TUSEN takk for nydelig omtale. Det gleder oss å lese. Vi er ganske stolt av Cornelius vi også!
Vi takker for besøket, og ønsker dere hjertelig velkommen tilbake ved neste anledning. Igjen og igjen og igjen...

Anmeldt 22. juli 2021 via mobile enheter

God mat, hyggelig service. Kunnskapsrike servitører.
Kunne vært flinkere til å spørre om vi trengte mere drikke osv. men totalt en veldig god opplevelse

Takk, Relax59699106529

Kjære gjest,

Vi takker så mye for hyggelig og konstruktiv tilbakemelding. Det setter vi pris på! Vi ønsker dere hjertelig velkommen tilbake også ved neste anledning.

Reisende som så på Cornelius Sjømatrestaurant, så også på

Har du vært i Cornelius Sjømatrestaurant? Del dine erfaringer!