“Fantastisk matopplevelse”

Vurdert som nr. 13 av 470 Restauranter i Bergen
Kjøkken: Sjømat
God for: Vakker utsikt
Middagsalternativer: Frokost, Sent på kvelden, Levering, Reservasjoner
Beskrivelse: Cornelius er en førsteklasses sjømatrestaurant i moderne lokaler. Restauranten ligger idyllisk til, helt i sjøkanten, på Holmen like utenfor Bergen. Her legger sjarken til kai med dagens fangst, og dykkerne kommer opp med de flotteste råvarer. De ansatte på Cornelius er profesjonelle til fingerspissene, men likevel uformelle og tjomslige. Her får du vite hva du har på tallerken og hvor råvarene kommer fra. Inspirert av dagens vær tilbyr vi vår berømte meteorologiske meny med sjømat og tilbehør av utsøkt kvalitet. Tilberedt med nyskapende matlangingsteknikker og en genuin lidenskap for sjømat. Båten har avreise fra Dreggekaien
(skur 8, vis a vis Radisson Blu Hotel og Clarion Collection Hotel Havnekontoret) Avgang fra Dreggekaien: kl. 18.00 Retur fra Holmen: kl. 22.30 Når den faste avgangen er fullbooket, setter vi opp avganger kl. 17.00 og kl. 19.00. Om sommeren har vi også faste lunsjavganger, torsdag til lørdag Avgang fra Dreggekaien: kl. 11.30 Retur fra Holmen: kl. 14.00 Store, varme og trygge båter bringer dere frem og tilbake, uansett vær. Turen tar 25 minutter fra Bryggen. Det er også mulig å ankomme restauranten i egen båt eller bestille private charterturer utenom de faste avgangene. Vi henter og returnerer gjestene til ønsket kai i nærheten av Bergen. Cornelius har også egen landingsplass for helikopter.
Anmeldt 28. juli 2021 via mobile enheter

Fantastisk matopplevelse som vi anbefaler på det varmeste. Vi ble møtt av Alf som gav oss en flott båttur. Han fortalte oss gladelig om stedets historie. Maten var topp, gode og spennende smaker med nydelig vin til. Kunnskapsrike og hyggelige servitører som gav den beste service. Passe pause mellom rettene. Nydelig sted der alt ligger til rette for en flott opplevelse. Kvelden ble avsluttet med omvisning i restaurantens vinkjeller. En flott totalopplevelse. Vi kommer tilbake!!

Takk, mariannelp68
Christina Bollm... L, Daglig leder på Cornelius Sjømatrestaurant, svarte på denne anmeldelsenBesvart 15. august 2021

Kjære Marianne,

Vi setter stor pris på nydelig tilbakemelding. Det betyr mye for oss og det gir inspirasjon til alle de flotte medarbeiderne våre. Vi takker for besøket, og vi ønsker dere hjertelig velkommen tilbake ved neste anledning.

Teamet på Holmen.

Anmeldt 27. juli 2021

Vi markerte gullbryllup. Var 24 personer som fikk en fantastisk opplevelse. Fantastisk mat og drikke, og en fantastisk ramme for festen. Hadde med oss 3 barn i alderen 6-7 år, og ble meget imponert over hvordan de ansatte tok vare på de. Det er lenge for barn å sitte ved bordet i 4-5 timer, men her var det null stress når de kunne vandre litt, og se på alt spennende de har der.

Takk, mwoi

Kjære gjest,

Tusen takk for nydelig tilbakemelding. Det betyr utrolig mye for oss! Det er ekstra kjekt å høre at barna ble så godt ivaretatt. Vi ønsker alle barn velkommen til Holmen, og det er inspirerende for oss å se deres engasjement rundt det vi har i kummene. Vi takker så mye for besøket, og vi ønsker dere hjertelig velkommen tilbake også ved neste anledning.

Teamet på Cornelius.

Anmeldt 27. juli 2021

For en fantastisk opplevelse!
God mat og drikke og en utrolig kunnskapsrik og engasjert betjening.
Kan absolutt anbefales.

Takk, kristofferb871

Kjære Kristoffer,

Vi setter stor pris på nydelig tilbakemelding. Det betyr mye for oss, og det gir inspirasjon til alle de flotte medarbeiderne våre. Vi takker for besøket, og vi ønsker dere hjertelig velkommen tilbake ved neste anledning.

Teamet på Holmern.

Anmeldt 25. juli 2021

Førstegangsbesøk på Cornelius gav mersmak. Det var en fryd å bli mottatt av verten selv og flinke servitører. Den 5-retters menyen var smakfullt satt sammen, der de største overraskelsene var gravet makrell og hvalbiff-tartar. Smaksbomber.
Vi var godt plassert i restauranten der alle bord hadde god "Korona-avstand".
Timene fløy. Vi gleder oss til et nytt besøk!

Takk, agnetheavsness

Kjære Agnethe,

Tusen takk for flott tilbakemelding. Det betyr mye for oss, og det gir motivasjon for alle oss som jobber på Holmen. Vi takker for besøket, og vi ønsker dere hjertelig velkommen tilbake også ved neste besøk.

Teamet på Cornelius.

Anmeldt 25. juli 2021 via mobile enheter

Meget gode og interessante matopplevelser. Tradisjonelle norske råvarer i god kombinasjon med nydelig sesongbasert sjømat. Upåklagelig service, med utrolig hyggelig og flinke servitører. Vi hadde en svært hyggelig kveld!

1  Takk, johannek700

Kjære Johanne,

Tusen takk for nydelig tilbakemelding. Det inspirerer oss, og det blir høyt verdsatt av alle ansatte. Vi takker så mye for besøket, og vi ønsker dere hjertelig velkommen tilbake også ved neste anledning.

Teamet på Holmen.

Reisende som så på Cornelius Sjømatrestaurant, så også på

Har du vært i Cornelius Sjømatrestaurant? Del dine erfaringer!