“Nydelig mat, vin og omgivelser”

Cornelius Sjømatrestaurant
Vurdert som nr. 13 av 469 Restauranter i Bergen
Kjøkken: Sjømat
God for: Vakker utsikt
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Frokost, Levering, Reservasjoner
Beskrivelse: Cornelius er en førsteklasses sjømatrestaurant i moderne lokaler. Restauranten ligger idyllisk til, helt i sjøkanten, på Holmen like utenfor Bergen. Her legger sjarken til kai med dagens fangst, og dykkerne kommer opp med de flotteste råvarer. De ansatte på Cornelius er profesjonelle til fingerspissene, men likevel uformelle og tjomslige. Her får du vite hva du har på tallerken og hvor råvarene kommer fra. Inspirert av dagens vær tilbyr vi vår berømte meteorologiske meny med sjømat og tilbehør av utsøkt kvalitet. Tilberedt med nyskapende matlangingsteknikker og en genuin lidenskap for sjømat. Båten har avreise fra Dreggekaien
(skur 8, vis a vis Radisson Blu Hotel og Clarion Collection Hotel Havnekontoret) Avgang fra Dreggekaien: kl. 18.00 Retur fra Holmen: kl. 22.30 Når den faste avgangen er fullbooket, setter vi opp avganger kl. 17.00 og kl. 19.00. Om sommeren har vi også faste lunsjavganger, torsdag til lørdag Avgang fra Dreggekaien: kl. 11.30 Retur fra Holmen: kl. 14.00 Store, varme og trygge båter bringer dere frem og tilbake, uansett vær. Turen tar 25 minutter fra Bryggen. Det er også mulig å ankomme restauranten i egen båt eller bestille private charterturer utenom de faste avgangene. Vi henter og returnerer gjestene til ønsket kai i nærheten av Bergen. Cornelius har også egen landingsplass for helikopter.
Anmeldt 15. august 2021

Mat, vin, omgivelser og service stod til forventningene ++
Flott atmosfære og hyggelig, men dyktig personale.

Takk, pilotguide
Christina Bollm... L, Daglig leder på Cornelius Sjømatrestaurant, svarte på denne anmeldelsenBesvart 16. august 2021

Kjære gjest,

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Det gleder oss å høre at dere hadde en vellykket kveld på Holmen. Vi takker for besøket, og vi ønsker dere hjertelig velkommen tilbake ved neste anledning.

Anmeldt 12. august 2021

Var der med storfamilien (5 personer) ifm. ferie. Hadde hørt lite om restauranten fra før. Ble imidlertid overbevist av dette besøket. Anbefaler Råbar før måltidet, med god informasjon og gode skalldyr samt laks. Meterologisk meny var knallgod. Skal jeg trekke noe, må det være at det var litt lite vin i glassene på vinpakken. Vil heller betale litt mer, og ha vin i glasset hele tiden. Men alt i alt en opplevelse og vi kommer nok igjen.

Takk, ReisendeG
Christina Bollm... L, Daglig leder på Cornelius Sjømatrestaurant, svarte på denne anmeldelsenBesvart 15. august 2021

Kjære gjest,

Vi takker så mye for hyggelig og konstruktiv tilbakemelding. Det gleder oss å høre at dere hadde en vellykket kveld på Holmen. Det betyr mye for oss! Vi takker så mye for besøket, og vi ønsker dere hjertelig velkommen tilbake også ved neste anledning.

Anmeldt 7. august 2021 via mobile enheter

For en fantastisk kveld vi fikk! Maten og servicen var helt topp! Hyggelig båttur frem og tilbake. Anbefales på det varmeste!

Takk, Hanne Helvig E

Kjære Hanne Helvig,

Tusen takk for nydelig tilbakemelding. Det betyr mye for oss! Vi takker for besøket, og ønsker dere hjertelig velkommen tilbake også ved neste anledning.

Teamet på Holmen.

Anmeldt 7. august 2021

Fantastisk opplevelse den 6. august 2021. Deres meteorologiske 5-rettes meny kan anbefales på det varmeste. Kombinert med ypperlig, kunnskapsrik og serviceinnstilt betjening er dette en fulltreffer.

Takk, VidarK94

Kjære Vidar,

Teamet på Holmen.

Anmeldt 3. august 2021

Fint opplegg med båt fra Bryggen i Bergen og ut til restauranten. Hyggelig velkomst og god start, men mange forskjellige servitører som hadde varierende kunnskap trakk ned totalopplevelsen. Servitørene trenger mer erfaring og opplæring for å forsvare det nivået Corneius ønsker å være på. Vår servitør hadde ingen kunnskap om stedets rikholdige vinkjeller og vi hadde nye servitører for hver rett, de glemte å servere vinen og selv om de var hyggelige ble det ganske rotete. Fem retters meterologisk meny var spennende og fint anrettet - og de fleste rettene var veldig velsmakende.

Takk, bko2105

Kjære gjest,

Vi takker for konstruktiv, men hyggelig, tilbakemelding. Det er leit å lese at besøket deres ikke stod til forventningene. Vi tar selvkritikk på at vi har en betydelig andel nye ansatte denne sommeren, men det skal selvsagt ikke få negative følger for gjesteopplevelsen, det skal alltid være faglærte og vinkelnere tilstede for å assistere de som er fersk i gamet. Vi takker for at du tok deg tid til å tilbakemelde slik at vi får mulighet til å forbedre oss. Vi setter også pris på å høre at dere var fornøyd med menyen vår, og vi håper at vi får anledning til å ønske dere velkommen tilbake også ved en annen anledning.

Med ydmyk hilsen,

Reisende som så på Cornelius Sjømatrestaurant, så også på

Har du vært i Cornelius Sjømatrestaurant? Del dine erfaringer!