“Fantastisk sjømat i lekre omgivelser.”

Cornelius Sjømatrestaurant
Vurdert som nr. 13 av 469 Restauranter i Bergen
Kjøkken: Sjømat
God for: Vakker utsikt
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Frokost, Levering, Reservasjoner
Beskrivelse: Cornelius er en førsteklasses sjømatrestaurant i moderne lokaler. Restauranten ligger idyllisk til, helt i sjøkanten, på Holmen like utenfor Bergen. Her legger sjarken til kai med dagens fangst, og dykkerne kommer opp med de flotteste råvarer. De ansatte på Cornelius er profesjonelle til fingerspissene, men likevel uformelle og tjomslige. Her får du vite hva du har på tallerken og hvor råvarene kommer fra. Inspirert av dagens vær tilbyr vi vår berømte meteorologiske meny med sjømat og tilbehør av utsøkt kvalitet. Tilberedt med nyskapende matlangingsteknikker og en genuin lidenskap for sjømat. Båten har avreise fra Dreggekaien
(skur 8, vis a vis Radisson Blu Hotel og Clarion Collection Hotel Havnekontoret) Avgang fra Dreggekaien: kl. 18.00 Retur fra Holmen: kl. 22.30 Når den faste avgangen er fullbooket, setter vi opp avganger kl. 17.00 og kl. 19.00. Om sommeren har vi også faste lunsjavganger, torsdag til lørdag Avgang fra Dreggekaien: kl. 11.30 Retur fra Holmen: kl. 14.00 Store, varme og trygge båter bringer dere frem og tilbake, uansett vær. Turen tar 25 minutter fra Bryggen. Det er også mulig å ankomme restauranten i egen båt eller bestille private charterturer utenom de faste avgangene. Vi henter og returnerer gjestene til ønsket kai i nærheten av Bergen. Cornelius har også egen landingsplass for helikopter.
Anmeldt 23. august 2021 via mobile enheter

Fantastisk mat i nydelige omgivelser.
Vi spiste en 5-retter og hadde vinpakke til. Nydelig mat, masse forskjellige smaker. Flott presentert av hovmester. En kjempefin opplevelse, anbefales

Takk, tma838
Christina Bollm... L, Daglig leder på Cornelius Sjømatrestaurant, svarte på denne anmeldelsenBesvart 24. august 2021

Kjære gjest,

Vi setter stor pris på å lese at dere var fornøyd med opplevelsen på Holmen. Det betyr mye for oss. Vi takker for besøket, og vi ønsker hjertelig velkommen tilbake også ved neste anledning.

Anmeldt 22. august 2021

Vi besøkte restauranten for tredje gang i forbindelse med en 70-årsfeiring denne sommeren. Maten var av svært høy kvalitet, både råvarer og tilberedelse, og vi fikk rikelig med både skalldyr og skjell. Grillet sjøkreps må særlig framheves - de var helt fantastiske. Stemningen i restauranten er hyggelig, og betjeningen er serviceinnstilt og passe uformell.

Takk, vegardaustlik

Kjære Vegard,

Tusen takk for veldig hyggelig tilbakemelding. Det betyr mye for oss. Vi ønsker dere hjertelig velkommen tilbake også ved neste anledning.

Anmeldt 15. august 2021

Mat, vin, omgivelser og service stod til forventningene ++
Flott atmosfære og hyggelig, men dyktig personale.

Takk, pilotguide
Christina Bollm... L, Daglig leder på Cornelius Sjømatrestaurant, svarte på denne anmeldelsenBesvart 16. august 2021

Kjære gjest,

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Det gleder oss å høre at dere hadde en vellykket kveld på Holmen. Vi takker for besøket, og vi ønsker dere hjertelig velkommen tilbake ved neste anledning.

Teamet på Cornelius.

Anmeldt 12. august 2021

Var der med storfamilien (5 personer) ifm. ferie. Hadde hørt lite om restauranten fra før. Ble imidlertid overbevist av dette besøket. Anbefaler Råbar før måltidet, med god informasjon og gode skalldyr samt laks. Meterologisk meny var knallgod. Skal jeg trekke noe, må det være at det var litt lite vin i glassene på vinpakken. Vil heller betale litt mer, og ha vin i glasset hele tiden. Men alt i alt en opplevelse og vi kommer nok igjen.

Takk, ReisendeG
Christina Bollm... L, Daglig leder på Cornelius Sjømatrestaurant, svarte på denne anmeldelsenBesvart 15. august 2021

Kjære gjest,

Vi takker så mye for hyggelig og konstruktiv tilbakemelding. Det gleder oss å høre at dere hadde en vellykket kveld på Holmen. Det betyr mye for oss! Vi takker så mye for besøket, og vi ønsker dere hjertelig velkommen tilbake også ved neste anledning.

Teamet på Cornelius.

Anmeldt 7. august 2021 via mobile enheter

For en fantastisk kveld vi fikk! Maten og servicen var helt topp! Hyggelig båttur frem og tilbake. Anbefales på det varmeste!

Takk, Hanne Helvig E

Kjære Hanne Helvig,

Tusen takk for nydelig tilbakemelding. Det betyr mye for oss! Vi takker for besøket, og ønsker dere hjertelig velkommen tilbake også ved neste anledning.

Reisende som så på Cornelius Sjømatrestaurant, så også på

Har du vært i Cornelius Sjømatrestaurant? Del dine erfaringer!