“Fantastisk opplevelse i Bergens skjærgård”

Cornelius Sjømatrestaurant
Vurdert som nr. 13 av 468 Restauranter i Bergen
Kjøkken: Sjømat
God for: Vakker utsikt
Middagsalternativer: Frokost, Sent på kvelden, Levering, Reservasjoner
Beskrivelse: Cornelius er en førsteklasses sjømatrestaurant i moderne lokaler. Restauranten ligger idyllisk til, helt i sjøkanten, på Holmen like utenfor Bergen. Her legger sjarken til kai med dagens fangst, og dykkerne kommer opp med de flotteste råvarer. De ansatte på Cornelius er profesjonelle til fingerspissene, men likevel uformelle og tjomslige. Her får du vite hva du har på tallerken og hvor råvarene kommer fra. Inspirert av dagens vær tilbyr vi vår berømte meteorologiske meny med sjømat og tilbehør av utsøkt kvalitet. Tilberedt med nyskapende matlangingsteknikker og en genuin lidenskap for sjømat. Båten har avreise fra Dreggekaien
(skur 8, vis a vis Radisson Blu Hotel og Clarion Collection Hotel Havnekontoret) Avgang fra Dreggekaien: kl. 18.00 Retur fra Holmen: kl. 22.30 Når den faste avgangen er fullbooket, setter vi opp avganger kl. 17.00 og kl. 19.00. Om sommeren har vi også faste lunsjavganger, torsdag til lørdag Avgang fra Dreggekaien: kl. 11.30 Retur fra Holmen: kl. 14.00 Store, varme og trygge båter bringer dere frem og tilbake, uansett vær. Turen tar 25 minutter fra Bryggen. Det er også mulig å ankomme restauranten i egen båt eller bestille private charterturer utenom de faste avgangene. Vi henter og returnerer gjestene til ønsket kai i nærheten av Bergen. Cornelius har også egen landingsplass for helikopter.
Anmeldt 6. september 2021

Et besøk på Cornelius var en flott opplevelse. Vi var heldig med været, båttur og sighseeing på vei ut, hyggelig mottakelse fra det øyeblikket vi satte foten på bryggen, oppfølging og betjening, nydelig mat og drikke og ikke minst at eiern kom å fortalte om Cornelius og driften. 11 forventningsfulle herrer forlot Holmen med smil om munnen og godt belåten på alle måter

Dato for besøk: september 2021
Takk, W7187VTthomasv
Christina Bollm... L, Daglig leder på Cornelius Sjømatrestaurant, svarte på denne anmeldelsenBesvart 10. september 2021

Kjære Thomas,

Tusen takk for nydelig tilbakemelding. Det betyr mye for oss! Vi takker for besøket, og vi ønsker dere hjertelig velkommen tilbake også ved neste anledning.

Teamet på Holmen.

Anmeldt 3. september 2021 via mobile enheter

Vi var 7 personer som alle hadde båtreise, Råbar og 5 retters middag. Vi var strålende fornøyd med maten og totalopplevelsen. Personlig ville jeg ønsket at østers serveres naturell og at tabascosaus o.l. serveres ved siden av. Forøvrig var råvarene førsteklasses.

Dato for besøk: september 2021
Takk, Raspetass
Christina Bollm... L, Daglig leder på Cornelius Sjømatrestaurant, svarte på denne anmeldelsenBesvart 5. september 2021

Kjære gjest,

Tusen takk for nydelig tilbakemelding. Det gleder oss å høre at dere hadde en vellykket kveld på Holmen. Vi takker for besøket, og vi ønsker dere hjertelig velkommen tilbake ved neste anledning.

Gjengen på Cornelius.

Anmeldt 29. august 2021

Vi var 8 venner på besøk 28 august. Kvelden startet med at Alf hentet oss på Alvøen kai, og en båttur med han er en perfekt og hyggelig start. 5 retters meteorologisk meny har så mange detaljer at det er umulig å gjengi, men det smakte himmelsk. Noen valgte vinpakke andre diverse øl fra 7fjell, alle ble strålende fornøyd. Dere er heldige som har så dyktige kokker og ikke minst svært hyggelige og kunnskapsrike servitører. Vi gleder oss allerede til neste besøk

Takk, vidarkristiansen57

Kjære Vidar,

TUSEN TAKK for nok en nydelig tilbakemelding. Det betyr utrolig mye for oss! Og det er ekstra kjekt med ros til vårt flinke personal. Vi takker så mye for besøket, og vi ser frem til å ønske dere velkommen igjen også ved neste anledning.

Anmeldt 26. august 2021

Vi hadde bryllupsmiddagen vår på Cornelius, og var kjempefornøyde! Fantastisk mat og vin, nydelig utsikt og veldig serviceinnstilt personale både i planleggingsfasen og på selve dagen. Brudepar og gjester var alle strålende fornøyde, kan absolutt anbefale Cornelius!

Takk, 146julieh

Kjære Julie,

Vi setter stor pris på tilbakemeldingen din, og det gleder oss å høre at dere er fornøyd med feiringen på Holmen. Det betyr mye for oss. Vi takker for at vi fikk lov å ta imot dere på denne store dagen, og vi ønsker dere hjertelig velkommen tilbake også ved andre anledninger.

Med vennlig hilsen.

Anmeldt 23. august 2021

Nydelig i mat og vin med bord helt nede i sjøkanten. Vi hadde 5 retters med vinpakke, vår særdeles hyggelige servitør gjorde hele opplevelsen til et eventyr.

Takk, 285trudeh
Christina Bollm... L, Daglig leder på Cornelius Sjømatrestaurant, svarte på denne anmeldelsenBesvart 24. august 2021

Kjære Trude,

Tusen takk for nydelig tilbakemelding. Det gleder oss å lese at dere hadde en eventyrlig opplevelse ute hos oss på Holmen. Vi takker for besøket, og vi ønsker dere hjertelig velkommen tilbake også ved neste anledning.

Reisende som så på Cornelius Sjømatrestaurant, så også på

Har du vært i Cornelius Sjømatrestaurant? Del dine erfaringer!