“En fin opplevelse”

Vurdert som nr. 13 av 468 Restauranter i Bergen
Kjøkken: Sjømat
God for: Vakker utsikt
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Frokost, Levering, Reservasjoner
Beskrivelse: Cornelius er en førsteklasses sjømatrestaurant i moderne lokaler. Restauranten ligger idyllisk til, helt i sjøkanten, på Holmen like utenfor Bergen. Her legger sjarken til kai med dagens fangst, og dykkerne kommer opp med de flotteste råvarer. De ansatte på Cornelius er profesjonelle til fingerspissene, men likevel uformelle og tjomslige. Her får du vite hva du har på tallerken og hvor råvarene kommer fra. Inspirert av dagens vær tilbyr vi vår berømte meteorologiske meny med sjømat og tilbehør av utsøkt kvalitet. Tilberedt med nyskapende matlangingsteknikker og en genuin lidenskap for sjømat. Båten har avreise fra Dreggekaien
(skur 8, vis a vis Radisson Blu Hotel og Clarion Collection Hotel Havnekontoret) Avgang fra Dreggekaien: kl. 18.00 Retur fra Holmen: kl. 22.30 Når den faste avgangen er fullbooket, setter vi opp avganger kl. 17.00 og kl. 19.00. Om sommeren har vi også faste lunsjavganger, torsdag til lørdag Avgang fra Dreggekaien: kl. 11.30 Retur fra Holmen: kl. 14.00 Store, varme og trygge båter bringer dere frem og tilbake, uansett vær. Turen tar 25 minutter fra Bryggen. Det er også mulig å ankomme restauranten i egen båt eller bestille private charterturer utenom de faste avgangene. Vi henter og returnerer gjestene til ønsket kai i nærheten av Bergen. Cornelius har også egen landingsplass for helikopter.
Anmeldt 18. september 2021

Fantastisk fin kveld med nydelig mat og god vin i en vakker høstkveld.Koselig personale som fortalte litt om hver rett.

Takk, ingridhellandt
Christina Bollm... L, Daglig leder på Cornelius Sjømatrestaurant, svarte på denne anmeldelsenBesvart 23. september 2021

Kjære Ingrid,

Vi takker så mye for hyggelig tilbakemelding, og vi ønsker dere hjertelig velkommen tilbake ved neste anledning.

Teamet på Cornelius.

Anmeldt 12. september 2021 via mobile enheter

Dette var dårligere enn forventet. Skal ikke legge skylden på været, men hadde ventet bedre ut i fra hva man kan få inntrykk på hjemmesider.

Vi ventet lenge før vi fikk bestilt aperitiff og vinen vi bestilte var varm. Fiskesuppen var god, mens brettet med skalldyr var i hovedsak reker. Riktignok noe krabbe, laks og tunfisk, men hadde forventet mer av et sted som legger opp til den profilen. Betjeningen kan også trenes opp bedre til tilstedeværelse med skjenking og presentasjon.

Nå hat vi vært der - og kommer ikke tilbake på lenge.

Takk, olej_rgenr
Christina Bollm... L, Daglig leder på Cornelius Sjømatrestaurant, svarte på denne anmeldelsenBesvart 15. september 2021

Kjære Ole Jørgen,

Vi takker for at du har tatt deg tid til å gi oss tilbakemelding, selv om dette var veldig leit å lese. Konstruktiv kritikk er likevel verdifullt for oss slik at vi kan utvikle oss og bli bedre, Vi følger opp, og vi håper selvsagt at vi vil få muligheten til å ønske dere velkommen tilbake i fremtiden.

Med ydmyk hilsen,
Teamet på Holmen.

Anmeldt 6. september 2021

Et besøk på Cornelius var en flott opplevelse. Vi var heldig med været, båttur og sighseeing på vei ut, hyggelig mottakelse fra det øyeblikket vi satte foten på bryggen, oppfølging og betjening, nydelig mat og drikke og ikke minst at eiern kom å fortalte om Cornelius og driften. 11 forventningsfulle herrer forlot Holmen med smil om munnen og godt belåten på alle måter

Takk, W7187VTthomasv
Christina Bollm... L, Daglig leder på Cornelius Sjømatrestaurant, svarte på denne anmeldelsenBesvart 10. september 2021

Kjære Thomas,

Tusen takk for nydelig tilbakemelding. Det betyr mye for oss! Vi takker for besøket, og vi ønsker dere hjertelig velkommen tilbake også ved neste anledning.

Teamet på Holmen.

Anmeldt 3. september 2021 via mobile enheter

Vi var 7 personer som alle hadde båtreise, Råbar og 5 retters middag. Vi var strålende fornøyd med maten og totalopplevelsen. Personlig ville jeg ønsket at østers serveres naturell og at tabascosaus o.l. serveres ved siden av. Forøvrig var råvarene førsteklasses.

Takk, Raspetass
Christina Bollm... L, Daglig leder på Cornelius Sjømatrestaurant, svarte på denne anmeldelsenBesvart 5. september 2021

Kjære gjest,

Tusen takk for nydelig tilbakemelding. Det gleder oss å høre at dere hadde en vellykket kveld på Holmen. Vi takker for besøket, og vi ønsker dere hjertelig velkommen tilbake ved neste anledning.

Gjengen på Cornelius.

Anmeldt 29. august 2021

Vi var 8 venner på besøk 28 august. Kvelden startet med at Alf hentet oss på Alvøen kai, og en båttur med han er en perfekt og hyggelig start. 5 retters meteorologisk meny har så mange detaljer at det er umulig å gjengi, men det smakte himmelsk. Noen valgte vinpakke andre diverse øl fra 7fjell, alle ble strålende fornøyd. Dere er heldige som har så dyktige kokker og ikke minst svært hyggelige og kunnskapsrike servitører. Vi gleder oss allerede til neste besøk

Takk, vidarkristiansen57

Kjære Vidar,

TUSEN TAKK for nok en nydelig tilbakemelding. Det betyr utrolig mye for oss! Og det er ekstra kjekt med ros til vårt flinke personal. Vi takker så mye for besøket, og vi ser frem til å ønske dere velkommen igjen også ved neste anledning.

Teamet på Cornelius.

Reisende som så på Cornelius Sjømatrestaurant, så også på

Har du vært i Cornelius Sjømatrestaurant? Del dine erfaringer!