“Byens beste bord”

Vurdert som nr. 42 av 474 Restauranter i Bergen
Omgivelser: Vågen
Omgivelser: Vågen
Anmeldt 10. desember 2018 via mobile enheter

Fikk det beste bordet rett ved vinduet, nydelig utsikt. Prøvde forskjellig fra menyen, både entrecôte og kyllingbryst, smakte nydelig! Godt tilbehør og store porsjoner. Maten kom fort, og hyggelige servitører. Hadde 3 forskjellige desserter, alle smakte godt. Eneste minuset var at det var tomt for sjøkreps til forrett. Kommer garantert igjen.

4  Takk, kristinabB7040KY

Anmeldt 9. desember 2018

Bra beliggenhet og flott utsikt og da er vel det man betaler for.
Maten smakte greit nok, men her virker det som om det er konseptet fra Adams matkasse som gjelder, Forrett chevre - trodde først det bare var en appetiser, noen få gram med chevre, masser av rødbeter og litt salat.
Forret gin-marinert reinsdyr, Nok en Microforrett : noen få gram med reinsdyr + tilbehør.
Sjøkreps ( stykkpris 79 ), minste jeg noen gang har sett. ( he he, kunsten er å ikke oppgi størrelse)
Hovedrett: antrekåå med berneee og pomfriii, (bare sjarmerende av en ung, hyggelig kelner ) igjen, et tynt lite stykke kjøtt, (150 gr ???) gjennomstekt, litt ertepuré og en svær skål med bernaise og høydepunktet, en stor helstekt, halv, uskrellet løk.
Blomkålhode med tilbehør som også var en rett, var mer enn stort nok. ( men det koster jo ikke allverden )
Vinen var servert med riktig teperatur av hyggelige kelnere.
Med med flott beliggenhet og fisketorget som nabo og med titusenvis av enganagsturister er det jo et slikt konseptet som gjelder. Som turist i Bergen er stedet et godt valg pga flott utsikt, men jeg tviler på at dette blir førstevalget for bergensere mht spisesteder. De må ikke glemme at det er lenge til turistsesongen begynner og da er det bergensere som ønsker å komme tilbake de skal leve av.

2  Takk, peergynt
Anmeldt 9. desember 2018

Hadde en hyggelig middag , beste Fish and chips jeg har smakt utenfor Storbrittania. Fin atmosfære og så fin utsikt over torget . Sjelen fra gamle Lido sitter litt igjen i veggene, jeg synes jeg så min mormor sitte borte ved vinduet på sin favoritt plass. Koselig å se kokkene i arbeid. Besøket var en særs hektisk ettermiddag et par uker etter at de åpnet, der for skriver jeg kald espresso på listen for et hendig lite uhell. Kommer gjerne tilbake .

1  Takk, 141bj_rgc
Anmeldt 9. desember 2018 via mobile enheter

Svært imøtekommende og serviceminded servitør. Oversiktelig meny og kjempegod, delikat mat til fornuftig pris. Flott med de store vinduene og utsikt mot fisketorget og Bryggen. God og trygg tilrettelegging i forhold til cøliaki. Vi kommer gjerne igjen!

Takk, malfakroll
Anmeldt 5. desember 2018 via mobile enheter

Vi var 5 voksne til lunch og kan slå fast med en gang- dette var en nydelig gastronomisk opplevelse. Spennende meny, godt komponert og nett passelig mengde mat. God og våken betjening med glimt i øye. Helt OK pris. Varm anbefaling.!!!

Takk, 638kjartang

Reisende som så på Bjerck Restaurant & Bar, så også på

Har du vært i Bjerck Restaurant & Bar? Del dine erfaringer!