“Spennende nyhet i Bergen”
Anmeldelse av Bjerck Restaurant & Bar

Bjerck Restaurant & Bar
Vurdert som nr. 51 av 452 Restauranter i Bergen
Omgivelser: Vågen
Omgivelser: Vågen
Anmeldt 11. desember 2018

Vi var innom fire stykk helt i oppstartsfasen og kanskje var ikke alle rutinene og detaljene på plass. Men stort sett leverte Bjerck med en relativt spennende meny til gunstige priser.

Vi bestilte alle ulike retter, og folk var fornøyde. Vi var på vei til teateret, så det ble med en hovedrett og en kaffe. Jeg spiste fish & chips, og selv om porsjonen var kanskje litt knapp for min mage, hadde jeg ingenting å utsette på hverken fisk eller tilbehør.

Servicen var ujevn. Det startet bra ved ankomst, bestilling og gjennom måltidet. Men så stoppet det opp slik det gjerne gjør. Vi strevde rett og slett med å få betalt! Første servitør jeg får øyekontakt med når jeg gir et tegn er på vei til et bord med noe drikke, men hun kom ikke bort til vårt bord da hun hadde servert. Dårlig. Neste servitør er så nærme at jeg klarer å be om regningen, hun bekrefter, men ser ut til å glemme det med en gang, for hun vimser bort til noen bord som hun begynner å dekke på. Veldig dårlig. Først da vi får kontakt med en tredje servitør klarer vi å få betalt. Så her er det forbedringspotensiale.

Når vi endelig skal gå treffer vi på servitør nummer to ved trappen. Hun er riktig så hyggelig og ønsker oss god tur videre og har helt glemt regningen vi skulle få av henne. Sånn kan det gå... Men alt i alt en positiv opplevelser og jeg kommer nok tilbake. Og håper på vindusbord neste gang!

1  Takk, Leif55

Anmeldt 11. desember 2018

Dette var ikke så bra desverre. Lang ventetid, vi hadde bordreservasjon. Ingen servering i baren da alle var opptatte med alt annet.Lang ventetid på maten. Da den endelig kom var den kald. Jeg hadde torsk de andre hadde burger, Alle tre var kalde. De var tom for øltypen den ene ønsket og de var også tom for brød. Servitøren vår var opptatt av alt annet enn oss.
Alt i alt så går vi ikke der med det første igjen. Håper for deres del at driftlæringskurven er bratt slik at Bjerck vil bestå.Beklager.

4  Takk, Sandra H
Anmeldt 10. desember 2018 via mobile enheter

Fikk det beste bordet rett ved vinduet, nydelig utsikt. Prøvde forskjellig fra menyen, både entrecôte og kyllingbryst, smakte nydelig! Godt tilbehør og store porsjoner. Maten kom fort, og hyggelige servitører. Hadde 3 forskjellige desserter, alle smakte godt. Eneste minuset var at det var tomt for sjøkreps til forrett. Kommer garantert igjen.

3  Takk, kristinabB7040KY
Anmeldt 9. desember 2018

Bra beliggenhet og flott utsikt og da er vel det man betaler for.
Maten smakte greit nok, men her virker det som om det er konseptet fra Adams matkasse som gjelder, Forrett chevre - trodde først det bare var en appetiser, noen få gram med chevre, masser av rødbeter og litt salat.
Forret gin-marinert reinsdyr, Nok en Microforrett : noen få gram med reinsdyr + tilbehør.
Sjøkreps ( stykkpris 79 ), minste jeg noen gang har sett. ( he he, kunsten er å ikke oppgi størrelse)
Hovedrett: antrekåå med berneee og pomfriii, (bare sjarmerende av en ung, hyggelig kelner ) igjen, et tynt lite stykke kjøtt, (150 gr ???) gjennomstekt, litt ertepuré og en svær skål med bernaise og høydepunktet, en stor helstekt, halv, uskrellet løk.
Blomkålhode med tilbehør som også var en rett, var mer enn stort nok. ( men det koster jo ikke allverden )
Vinen var servert med riktig teperatur av hyggelige kelnere.
Med med flott beliggenhet og fisketorget som nabo og med titusenvis av enganagsturister er det jo et slikt konseptet som gjelder. Som turist i Bergen er stedet et godt valg pga flott utsikt, men jeg tviler på at dette blir førstevalget for bergensere mht spisesteder. De må ikke glemme at det er lenge til turistsesongen begynner og da er det bergensere som ønsker å komme tilbake de skal leve av.

2  Takk, peergynt
Anmeldt 9. desember 2018

Hadde en hyggelig middag , beste Fish and chips jeg har smakt utenfor Storbrittania. Fin atmosfære og så fin utsikt over torget . Sjelen fra gamle Lido sitter litt igjen i veggene, jeg synes jeg så min mormor sitte borte ved vinduet på sin favoritt plass. Koselig å se kokkene i arbeid. Besøket var en særs hektisk ettermiddag et par uker etter at de åpnet, der for skriver jeg kald espresso på listen for et hendig lite uhell. Kommer gjerne tilbake .

1  Takk, 141bj_rgc

Reisende som så på Bjerck Restaurant & Bar, så også på

Har du vært i Bjerck Restaurant & Bar? Del dine erfaringer!