“Skyhøye forventninger - stor skuffelse ”
Anmeldelse av Bjerck Restaurant & Bar

Bjerck Restaurant & Bar
Vurdert som nr. 51 av 452 Restauranter i Bergen
Omgivelser: Vågen
Omgivelser: Vågen
Anmeldt 12. januar 2019 via mobile enheter

For det første: altfor blått lys i restauranten gjør det veldig kaldt og ukoselig. Stilig interiør ellers.

Vi stod svært lenge ved trappen og ventet før noen av de veldig mange servitørene spurte oss om hjelp. Var ikke så mange kunder i lokalet men så ut som de ansatte stresset likevel. Bordet vårt var strengt tatt ledig (mye var ledig) helt fra vi kom inn, men vi måtte vente i baren.

Mye av det på menyen var de tom for. Endte på en entrecote med fries og det som hørtes ut som deilig tilbehør. Maiskrem, karamellisert løk, grillet hjertesalat og bernaise.

Kjøttet var bra stekt. Løken er trolig det verste jeg har smakt av løk. Helt bløt og smakløs. Friesen var uten salt og uten salt på bordet. Salaten var altfor mye stekt.

Over til desserten.. alle spiste ulike desserter for å prøve mest mulig. Ble ikke særlig imponert av det estetiske på tallerkenen heller. Rotete kan betegne flere av dessertene vi fikk servert. Min, en softis med valgfrie strø i beholdere så veldig fin ut derimot, men smakene sammen var ikke helt topp.

Jeg håper det er startvansker som gjorde opplevelsen vår slik, jeg gir de en ny sjanse ved senere anledning.

2  Takk, Mallorca18

Anmeldt 10. januar 2019

Vi spiste middag her noen uker etter åpningen. Hadde bestilt bord og når vi kom var bordet ledig men ikke dekket på. Vi måtte be om meny etter 10 minutter. Mange servitører på jobb men de stoppet ikke ved vårt bord. Når vi skulle bestille fikk vi beskjed om at det var travelt på kjøkkenet og at de ikke ta imot flere bestillinger på en stund. Når vi fikk maten var det grønnsakene på eget fat og de var kalde. Kelneren lot oss ikke smake på vinen og fylte godt opp i glasset, litt dumt når hvitvinen var lunken. Ikke noen god erfaring. Blir lenge til vi prøver igjen.

4  Takk, margunnp
Anmeldt 7. januar 2019 via mobile enheter

Flott utsikt, kjempe god mat til greie priser. Både sjøkreps (forrett) og hamburger anbefales på det varmeste. Super service.

Dato for besøk: januar 2019
1  Takk, Katriiiine
Anmeldt 4. januar 2019 via mobile enheter

Helaften med forrett, hovedrett og dessert. Enkle og gode retter, gode porsjoner. Gin gravet reinsdyr og mexican sashimi anbefales som forrett. Sterling kveite, veldig god, samme var stekt kyllingbryst. Godt tilbehør til rettene. Avsluttet med sjokolade, sjokolade gode husets viner. Hyggelig betjening, god service. Greie priser.

1  Takk, thehyl
Anmeldt 2. januar 2019 via mobile enheter

Trivelig travelt denne førjulsformiddagen på Lidohjørnet. Gjestene er en blanding av dem som muligens mimrer om Lido kafe og yngre, menn er i mindretall. Det er høy frøken/venninne lunsj faktor. Alt ser innbydende ut, ved et nabobord har de valgt seg “Fish & chips” - det frister, men brødrene lander på et brunchbrett. Undertegnede er alltid redd for at den andre rundt bordet skal finne på å spise noe bedre enn det en selv har valgt (!)
Mange gode smaker skal det vise seg, men skagentoasten er vel mest å regne som en munnfull rekesmørbrød (?), alt er lite inkludert brødet og croissanten har valgt å rulle seg i syltetøyet på den måten vet kokken at vi vil smake det sammen - ikke dumt, men litt unorskt / uvanlig. To voksne brødre med 10 år mellom seg blir ikke mette. Men tiden har flydd, maten har smakt og vi avrunder med en kopp kaffe og er enig om å vende tilbake ved en annen anledning. Om belegget fortsetter I de vanskelige månedene tidlig på året har gründerne all grunn til å være tilfreds.

Takk, jantesays

Reisende som så på Bjerck Restaurant & Bar, så også på

Har du vært i Bjerck Restaurant & Bar? Del dine erfaringer!