“Nydelig 5 retters”

Vurdert som nr. 73 av 456 Restauranter i Bergen
Omgivelser: Vågen
Omgivelser: Vågen
Anmeldt 3. oktober 2020 via mobile enheter

Vi valgte dagens 5 retters set meny til Kr 550,- Per person, noe som viste seg å være et utmerket valg. Maten var rett og slett utsøkt, og den tredje retten som var Persketorsk toppet det hele. Utrolig godt og er uten tvil et must. Servicen var også veldig god, til tross for en travel kveld med mange gjester og noe forsinket dessert.

Dato for besøk: oktober 2020
1  Takk, Leif Arne S
aimeec601, Chef på Bien Basar, svarte på denne anmeldelsenBesvart 4. oktober 2020

Thanks so much for your kind review, we're really glad you enjoyed your meal! Our apologies for the wait time on your dessert, it was a busy night, so thank you for your patience. We hope to see you again soon!
Mvh,
Aimee

Anmeldt 5. september 2020 via mobile enheter

Skalldyrbonanza på Kjøttbasaren. Vi ble ført til bordet av hyggelig personale. Orienteringen om dagens skalldyrmeny var presis og utfyllende. Vin menyen var ganske begrenset og vi bestilte en Zarate Albarino. En mild vin med nydelig duft som utviklet seg etterhvert som den fikk luft. Startet med flatøsters fra Øygarden. En sann nytelse. Hele havet i et skall. Kuskjellene med sitron og granskudd overrasket med fyldig smak som minnet om kylling. Reker, krabbe, aioli og brød kom på tallerkenen. Litt arbeid men det var verdt det. Brødet kunne ha vert litt mer crisp. Det smakte som om det var dagsgammelt. Kongekrabben og skjøkrepsen var perfekt tilberedt. Brødet var som ved forrige rett. Blåskjellene smakte fantastisk. Sausen var perfekt balansert med en eksplosjon av smak. Brødet hadde nå endret karakter og var knallhardt. Kamskjell i pancetta var fantastisk. Full av smak og subtile teksturer. Ostekaken med skogsbær og ristede nøtter, og et snev av chevre, ble en fin avslutning på et deilig måltid. Den søte Edel cideren passet perfekt. Tusen takk for en flott aften. Vi kommer tilbake.

Dato for besøk: september 2020
1  Takk, Helge J
Anmeldt 6. august 2020

Dersom du ønsker å smake mange ulike og spennende matretter er dette rett sted. Vi valgte en delemeny med 6 ulike retter og var storfornøyde. Rettene så estetisk vakre ut og falt også i smak. Til dessert delte vi ostekaken med rabarbra kompott og crumbles som var svært god. Vi ble plassert rett under air conditionen og hadde derfor en kald opplevelse. Servitøren var veldig hyggelig, men ikke så tilstedeværende som vi hadde ønsket. I tillegg vil jeg informere om at restauranten fint kunne tilrettelegge for vegetarianere.

Dato for besøk: august 2020
Takk, Ine E
Anmeldt 2. juni 2020 via mobile enheter

Vi var en gruppe på 9 som hadde bestilt bord til lunsj en solfylt lørdag. Etter anbefaling av kelner skulle de sette sammen en tapas lunsjmeny tilpasset antall gjester. Vi gledet oss virkelig til spansk tapas, mmnamm.
Vi fikk totalt 5 tapasretter. Smaksmessig noe spesielt og en smaksnedtur. Service og atmosfære er det som berger en gjennomsnittlig score.

Dato for besøk: juni 2020
Takk, FRG47
Anmeldt 8. mars 2020 via mobile enheter

Etter å ha spist her sommeren 2019 og den gode opplevelsen friskt i minne fra den gang var årets retur en gedigen skuffelse. Vi var 10 stk som alle bestilte litt forskjellig, og med tilbakeblikk burde vi kanskje ha forhåndsbestilt maten vi skulle ha. Det er uansett ikke en unnskyldning over hvor lite kontroll de hadde over serveringen. Vi måtte flere ganger i varen og etterspørres drikkevarer og de kan gjerne se på mulighetene for å tilby større glass med håndkraftsøl enn 0,3 dl i glass.

Maten av det vi fikk servert var svært god, men det tar altfor lang tid. Når det sitter 3 personer som etter 1 time og 30 minutter fortsatt ikke har fått maten sin er det ikke bra.

Jeg håper de får orden på dette snarlig, da maten er faktisk helt nydelig.

Opplevelsen ble som følger dårlig for en gjeng sultne og tørste bergensere.

Dato for besøk: juni 2019
1  Takk, finndotno

Reisende som så på Bien Basar, så også på

Har du vært i Bien Basar? Del dine erfaringer!