“Koselig sted”
Anmeldelse av Colonialen Kranen

Colonialen Kranen
Vurdert som nr. 113 av 468 Restauranter i Bergen
Anmeldt 18. september 2021

Nydelig lokaler. Fantastisk betjening. Greie priser. Litt lite utvalg i menyen men god mat.
Kan anbefales

Dato for besøk: september 2021
Takk, J2429RFcharlottel

Anmeldt 27. juli 2021 via mobile enheter

Vi fikk bord, raskt hjulpet av flink servitør. Menyen var enkel og det eneste vi kunne velge på menyen var grill tallerken. Det var en hovedrett til på menyen denne dagen, men den kunne vi ikke ha (intoleranse og allergi)
Ingen vin å få.

Kokken kom ut for dobbeltsjekke allergi, veldig bra!

Maten smakte godt, balansert med krydder, gode smaker. Kalvetunge er nå krysset av på listen over retter som er forsøkt.
Porsjonen var rikelig og fint presentert.

Alt i alt en fin opplevelse.

1  Takk, P9516PJfrankh
Anmeldt 16. juni 2021 via mobile enheter

Vi var 2 par som spiste lunch. 3 av oss spiste fisk, lysing, og fisken sammen med et spenstig tilbehør smakte fortreffelig. Den fjerde av oss spiste risotto. Også den smakte godt. Minuset er at all maten var halv lunken, og det trekker ned helhetsinntrykket. Vi regner med kokken har vært litt uheldig med logistikken denne dagen, men vi kommer garantert tilbake. Kranen anbefales!

Dato for besøk: mai 2021
1  Takk, Arild99
Anmeldt 18. april 2021 via mobile enheter

Første lørdag der Bergen bader seg i vårsol og restaurantene får igjen lov å serverer oss god mat og drikke. Da er det en lykke å sitte ute på urbane Kranen med litt bobler i glasset til start, deretter nydelig grillmat med en meget passende rødvin. Vi fire hadde en herlig lunsj med utmerket service. Takk for oss

Dato for besøk: april 2021
1  Takk, annirent2016
Anmeldt 29. juni 2020

I pandemi-tiden har Kranen enn så lenge bare åpent for middag på godværsdager, og da fyrer de opp grillen. Det er vel verdt turen ut av sentrum! Noen av oss hadde entrecôte og pepperpølse fra den lokale slakteren på Solhei, andre uer og makrell - begge deler servert med deilig tilbehør og nydelig vin i glasset. Med nydelig sjøutsikt var dette en perfekt sommergrill - maten var gjenkjennelig grillmat, men så flott komponert og tilberedt at det ble hevet mange mange hakk fra hva man er vant til.

Dato for besøk: juni 2020
1  Takk, j0hnmagnusd

Reisende som så på Colonialen Kranen, så også på

Har du vært i Colonialen Kranen? Del dine erfaringer!