“Du glemmer du har vært der”
Anmeldelse av Bare

Bare
Vurdert som nr. 9 av 469 Restauranter i Bergen
Kjøkken: Norsk
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Reservasjoner
Omgivelser: Vågen
Beskrivelse: BARE er en ambisiøs og leken restaurant med forankring i det nordiske kjøkken. Vi benytter oss av lokale råvarer av høy kvalitet, og vår smaksmeny varierer derfor etter sesong og råvaretilgang. Velg mellom flere tilpassede drikkepakker, eller få en anbefaling fra en av våre Sommelierer. Vi kan tilby noe for enhver anledning, enten det er forretningsmiddag, bursdagsfeiring eller en helaften med kjæresten. Alt dette kan du nyte i en avslappet, uhøytidelig atmosfære.
Anmeldt 13. august 2021 via mobile enheter

Maten er helt ok- om man spiser en del på denne typen restauranter. Det er et under at denne restauranten har en stjerne i Michelin-guiden. Maten er beskjeden eksperimentell men ikke noen «wow» faktor. En stjerne i Michelin-guiden sier følgende: «Én stjerne – «en svært god restaurant i sin kategori». Tja, sier jeg. Du glemmer opplevelsen dagen etter. Det eneste som faktisk er verdt det, er alle smårettene som blir satt på bordet inne i baren hvor du starter måltidet.
Servitørene mangler finesse og eleganse. Etter et toalettbesøk kom jeg tilbake til bordet hvor en ny rett var plassert halvveis utenfor bordet. (Se bilde). Jeg måtte le først men samtidig er det synd at de ikke har bedre servitører når de fortsatt er i Michelin-selskapet. Synd-men de fortjener ikke å være der, det føles trygt å si det etter to besøk på 6 måneder.

1  Takk, Missjetlagged

Anmeldt 9. juli 2021

Vi var nylig på «Bare» , og trodde faktisk ikke det var mulig for en restaurant, på et så høyt nivå, å overgå seg selv med god margin, men det har dere gjort. Bare har aldri vært bedre. Tasting-menyen var så hinsides bra at det er vanskelig å finne ut hva som var best. Det er faktisk ikke mulig å finne noe som ikke var terningkast «6». Og til alle dere ansatte gjør det mulig å oppleve noe slikt i Bergen - dere gjør en fantastisk bra jobb alle sammen. Dere har all grunn til å være stolte av dere selv. «Bare» leverer på internasjonalt nivå i massevis. Tusen takk alle sammen, vi kommer plutselig tilbake.

2  Takk, Per G
Anmeldt 12. juni 2021 via mobile enheter

Fantastisk fra ende til annen.
Fra vi ankom til vi dro så var dette en opplevelse av det ekstraordinære. En ting er at maten er eksepsjonell; delikat presentert, pirrende for smaksløker og rett og slett nydelig, men hele opplevelsen med hovmester, sommelier og kelnere er en glede å oppleve; engasjerte, kompetente og interesserte. Tusen takk for opplevelsen dere ga❤️

Takk, lijebs
Anmeldt 18. mai 2021

BARE har jo Michelin stjerne å leve opp til, men på meg så virker det som om restauranten har lagt seg på et noe lavere nivå. Bare leverte forsåvidt ganske bra. ,men litt variabelt nivå på personalet og litt vinglete med min allergi og vinønsker, så klarte de kvelden bra. Brukbare viner og bra mat. Dessverre, i mine øyne litt lite innovativt kjøkken, men smaksopplevelsen var brukbar. Sten og glasstøy var Riedel, Skaugum etc. og estetikken var konservativ. Restauranten fungerer også som hotellets frokost-restaurant.

1  Takk, PST861
Anmeldt 16. mai 2021

Bare Bergens eneste Michelin- stjerne Restaurant var på menyen.
Første inntrykket gjennom en trist hotell ressepsjon og deretter opp i en heis og endelig ankomm til Bergens eneste Michelin-stjerne Restaurant. Bare – vel Bare en sal som lignet et venterom på en bussterminal og så ble det Bare en hard benk å sitte på med 90 grader vinkel i ryggen.
Bestilte full smaks meny med vinpakke og forventningen var stor siden jeg var i Michelin modus, den modusen Bare forsvant fort. Det var reklamert med Bare 5 retters heldigvis ble det Smaksprøver og det var Bare smaksprøver.
Noe hjemmelaget brød som var mere en søt brendt kake og et svart brendt surdeigsbrød som ble servert med grisefett med hersk baksmak og et smakløst smør, her måtte en melde pass og det ble retur.
Bare en tørr lyr som minnet om en smakløs fiskepinne, vel å bemerke så var vinen til denne retten heldigvis ganske smakfull så en fikk skyllet ned fiskepinnesmaken.
Bare And, vel heldigvis en stripe kjøtt med noe som skulle være And men smakte mest Bare lever, ble servert med en ung vin som gikk rett i retur.
Harmonien i rettene, smakene og vinen var Bare ikke som forventet til Michelin restaurant nivået. Servicen var Bare tradisjonell med ingen ekstra forventet Michelin piff.
Den totale Michelin opplevelsen leverer Bare ikke og det blir Bare med denne gangen.

4  Takk, John H

Reisende som så på Bare, så også på

Har du vært i Bare? Del dine erfaringer!