“Ikke bare Bare”

Vurdert som nr. 9 av 470 Restauranter i Bergen
Kjøkken: Norsk
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Reservasjoner
Omgivelser: Vågen
Beskrivelse: BARE er en ambisiøs og leken restaurant med forankring i det nordiske kjøkken. Vi benytter oss av lokale råvarer av høy kvalitet, og vår smaksmeny varierer derfor etter sesong og råvaretilgang. Velg mellom flere tilpassede drikkepakker, eller få en anbefaling fra en av våre Sommelierer. Vi kan tilby noe for enhver anledning, enten det er forretningsmiddag, bursdagsfeiring eller en helaften med kjæresten. Alt dette kan du nyte i en avslappet, uhøytidelig atmosfære.
Anmeldt 15. august 2021 via mobile enheter

Dette ble en ganske absurd restaurant opplevelse. Starten er ganske bra, vi får som andre som kommer til Bare et bord i baren og tilbud om et glass champagne før vi flytter inn i restauranten. De første små rettene kommer på bordet og vinbestilling tas. Hyggelig og smakfullt, men unge og usikre servitører. Inne i restauranten er vi veldig fornøyd med mat og oppgradert vinpakke. Vinkelnerne er kunnskapsrike, men servitørene forøvrig er usikre og har lav kunnskap om det som serveres. Vi er uansett så langt godt fornøyd. Avec og avslutning med noe søtt er som starten i baren, og nå tar dette helt feil vei. Alle servitørene forsvinner og vi sitter alene i baren. Servitørene sitter fullt synlig i restauranten rundt et bord og drikker. Vi er ganske oppgitt og diskuterer om det er verdt å gi noe tips med en slik avslutning, dette overhører barkeeper, blir rasende og forteller oss at vi ikke kan vente oss noen takk fra deres side. Har ALDRI opplevd noe lignende. Kommer heller aldri tilbake. Gleden kom på 20.000kr for fire personer. Utskjellingen var gratis.

6  Takk, Tore_S123

Anmeldt 13. august 2021 via mobile enheter

Maten er helt ok- om man spiser en del på denne typen restauranter. Det er et under at denne restauranten har en stjerne i Michelin-guiden. Maten er beskjeden eksperimentell men ikke noen «wow» faktor. En stjerne i Michelin-guiden sier følgende: «Én stjerne – «en svært god restaurant i sin kategori». Tja, sier jeg. Du glemmer opplevelsen dagen etter. Det eneste som faktisk er verdt det, er alle smårettene som blir satt på bordet inne i baren hvor du starter måltidet.
Servitørene mangler finesse og eleganse. Etter et toalettbesøk kom jeg tilbake til bordet hvor en ny rett var plassert halvveis utenfor bordet. (Se bilde). Jeg måtte le først men samtidig er det synd at de ikke har bedre servitører når de fortsatt er i Michelin-selskapet. Synd-men de fortjener ikke å være der, det føles trygt å si det etter to besøk på 6 måneder.

1  Takk, Missjetlagged
Anmeldt 9. juli 2021

Vi var nylig på «Bare» , og trodde faktisk ikke det var mulig for en restaurant, på et så høyt nivå, å overgå seg selv med god margin, men det har dere gjort. Bare har aldri vært bedre. Tasting-menyen var så hinsides bra at det er vanskelig å finne ut hva som var best. Det er faktisk ikke mulig å finne noe som ikke var terningkast «6». Og til alle dere ansatte gjør det mulig å oppleve noe slikt i Bergen - dere gjør en fantastisk bra jobb alle sammen. Dere har all grunn til å være stolte av dere selv. «Bare» leverer på internasjonalt nivå i massevis. Tusen takk alle sammen, vi kommer plutselig tilbake.

2  Takk, Per G
Anmeldt 12. juni 2021 via mobile enheter

Fantastisk fra ende til annen.
Fra vi ankom til vi dro så var dette en opplevelse av det ekstraordinære. En ting er at maten er eksepsjonell; delikat presentert, pirrende for smaksløker og rett og slett nydelig, men hele opplevelsen med hovmester, sommelier og kelnere er en glede å oppleve; engasjerte, kompetente og interesserte. Tusen takk for opplevelsen dere ga❤️

Dato for besøk: mai 2021
Takk, lijebs
Anmeldt 18. mai 2021

BARE har jo Michelin stjerne å leve opp til, men på meg så virker det som om restauranten har lagt seg på et noe lavere nivå. Bare leverte forsåvidt ganske bra. ,men litt variabelt nivå på personalet og litt vinglete med min allergi og vinønsker, så klarte de kvelden bra. Brukbare viner og bra mat. Dessverre, i mine øyne litt lite innovativt kjøkken, men smaksopplevelsen var brukbar. Sten og glasstøy var Riedel, Skaugum etc. og estetikken var konservativ. Restauranten fungerer også som hotellets frokost-restaurant.

Dato for besøk: mai 2021
1  Takk, PST861

Reisende som så på Bare, så også på

Har du vært i Bare? Del dine erfaringer!