“Blottlagt for smak og utilfredsstillende håndtering av klager på maten”
Anmeldelse av Valaskjalv

Valaskjalv
Vurdert som nr. 141 av 468 Restauranter i Bergen
Omgivelser: Vågen
Omgivelser: Vågen
Anmeldt 16. september 2021 via mobile enheter

Trivelig lokale og servitør, men her bommet de fullstendig på maten. Langtidsstekt villsvin var en gedigen skuffelse for 370,-. Sjelden vært borti noe så smakløst servert på restaurant. Alle klaget, og de fikk sjansen til å tilby oss nye retter. Servitør og kokk var enig i at maten var uten smak.
I stedet fikk vi fikk tilbake de samme tallerknene (vilkårlig utdelt selv om vi hadde spist av dem). Da var dessuten kjøttet overstekt og tørt, og den eneste forskjellen var hakket mer salt. Aldri vært ute for lignende strategi, og dette vitner om mangel på profesjonalitet og respekt for maten som serveres. Til tross for klager på runde to av matserveringen måtte vi selv ta initiativ til rabattering ved betaling. 30% avslag til tross - dyreste måltid satt opp mot opplevelse på lang tid. Dessverre.

Dato for besøk: september 2021
1  Takk, mariuberg

Anmeldt 11. september 2021

Vi var 8 venner som spiste middag på Valaskjalv. De fleste av oss spiste torsketunge til forrett og villsvinnakke til hovedrett. Torsketungen var grei, men ble litt likt fiskepinner når tilbehøret var raspet gulrot og remulade. Sausen til villsvinet var som farget vann. Vi ga beskjed da alle reagerte på dette, rettene ble samlet inn. Servitør (som for øvrig var hyggelig) var borte i tre minutter og kom tilbake med de samme tallerkene, men denne gangen med litt salt i sausen og kjøttet varmet opp i mikro. Merkelig for en restaurant som har såpass høye priser. De andre rettene som ble bestilt var også smakløse

Jeg har spist på nært de fleste av restaurantene i Bergen og jeg pleier ikke å klage eller å ta meg bryet med å skrive en anmeldelse da jeg oftest synes rating stemmer overens med kvalitet, men dette var så hårreisende dårlig at jeg ønsker å gi tydelig beskjed.

Dato for besøk: september 2021
2  Takk, 284kjetils
Anmeldt 20. august 2021 via mobile enheter

Bestilte grillet entrecôte med ovnsbakte rotgrønnsaker, den var himmelsk!

Spekematfatet som forett var også veeeldig bra, anbefaler denne! :)

God atmosfære, god service og hyggelig personale

1  Takk, 129nataliel
Anmeldt 12. juni 2021

Vi var 4 personer, bestilte en delingsrett som inneholdt grønnsaker salat, kylling, hvalbiff, entrecote, villsvin og lammepølser, hvalkjøttet var fantastisk godt, ja alt var igrunnen veldig bra. min mening er at kyllingen ikke helt passet inn og burde vært erstattet med lammekjøtt, men som sakt det er min mening. dette ble en kul opplevelse

2  Takk, tomas h
Anmeldt 15. mai 2021 via mobile enheter

Bestilte fiskesuppe til forrest, sammen med en flaske Mjød, samt en Entrecôte (200g) til hovedrett.

* Fiskesuppen hadde vannkonsistens, var smakløs og bestod stort sett av 2 små fiskebiter, masse kål og gullkort. Jeg og de som bestilte (2 andre) returnerte den og slapp å betale.

* Mjøden kostet 250kr per flaske (dyrt) og var utgått på dato for 7 måneder siden. Vi fikk heldigvis ny når vi klagde.

* Entrecôten var mør, men totalt smakløs. Ga noen smaksprøver til vennene mine, og alle var enig i at den var smakløs (ingen bruk av smør og krydder, kun overflod av olje).

Dato for besøk: april 2021
1  Takk, Christian A

Reisende som så på Valaskjalv, så også på

Har du vært i Valaskjalv? Del dine erfaringer!