“En tur til byen og innom for litt lunch”
Anmeldelse av Søstrene Hagelin

Søstrene Hagelin
Vurdert som nr. 4 av 36 Smått og godt i Bergen
Kjøkken: Sjømat, Norsk, Hurtigmat
God for: Lokalt kjøkken
Middagsalternativer: Lunsj, Frokost
Omgivelser: Vågen
Beskrivelse: Tradisjonell fiskematkafe grunnlagt i 1929 av de to søstrene Gudrun og Elna Hagelin. Mest mulig er holdt i opprinnelig stil, og vi bruker samme oppskrift på fiskepuddingen, fiskekakene og fiskebollene som søstrene har brukt hele tiden. Det brukes fersk hysefilet i den originale oppskriften. Det serveres tradisjonelle middagsretter som fiskekaker i brun saus, fiskeboller i hvit saus, plukkfisk og bacalao. Menyen er også utvidet med varianter av fiskeburgere og wraps. Friskpresset Gravenstein Eple er spesiallaget for Søstrene Hagelin av Balholm i Sogn.
Anmeldt 7. januar 2019 via mobile enheter

Kjempekoselig å komme til søstrene. Gjennomførte uniformer og lokale. Nydelige fiskekaker og fiskekakewraps. Litt dyrt er det eneste og trestolene bråker forferdelig når du flytter de. Ellers storfornøyd med sunne alternativer til de andre fastfood kjappene i byen

Takk, Hans_Petter_12

Anmeldt 27. desember 2018 via mobile enheter

Etter julen med masse "tung" mat var det en befrielse å spise hjemmelaget fiskemat. Alltid hyggelig å komme hit og alltid GOD mat....love it ❤

Takk, Trail410823
Anmeldt 27. august 2018 via mobile enheter

Tilbake hos Søstrene Hagelin. Fiskesuppe og wrap er like gode og nylagede. Fascinerende spiseplass. Anbefales på det varmeste.

Takk, annemariethowsen
Anmeldt 16. august 2018

Min kone og jeg spiser jevnlig "lunsj" hos Søstrene Hagelin på lørdager når vi er i byen. Mine favoritter er fiskesuppen samt plukkfisken, mens min kone sverger til hjertekakene. Fiskesuppen er fullpakket med små fiskeboller og grønsaker med en solig dose med purreløk på toppen. plukkfisken er nesten på nivå med den som min kone lager hjemme.

Anbefales på det sterkeste.

1  Takk, TFitje
Anmeldt 4. august 2018

Er ofte innom her og spiser fiskekaker og fiskesuppen.
Utrolig god mat! Beste som er i sentrum! Anbefales sterkt!

Takk, Liana92

Reisende som så på Søstrene Hagelin, så også på

Bergen, Hordaland

Har du vært i Søstrene Hagelin? Del dine erfaringer!