Det Hanseatiske Museum og Schøtstuene
Interessant museum om Hansatiden i Bergen

Museet består av flere eldre bygninger som hørte til Hansaforbundet i Bergen. Med billetten får man... les mer

Anmeldt 1. august 2021
Henrik H
Museum under oppussing men likevel noe å lære her

Anmeldt 25. juli 2021
584cathrinez
Asker, Norge
Les alle 1 049 anmeldelsene

Anbefalte opplevelser i og i nærheten av Bergen
Mat og kultur tur
24 anmeldelser
Anmeldt 25. juli 2021 via mobile enheter

Museet er under oppussing, så vi besøkte ikke det, men vi leste på tavlen utenfor og det var nyttig nok. Anbefales også for tenåringer, men ikke for små barn.

Dato for opplevelse: juni 2021
Takk, 584cathrinez
940hildea, Kundeansvarlig på Det Hanseatiske Museum og Schøtstuene, svarte på denne anmeldelsenBesvart 29. juli 2021

Tusen takk for fin og nyttig anmeldelse :-) Det stemmer at det er mye informasjon å få på tavlene utenfor.

Mens Finnegården er under omfattende restaurering, så tilbyr vi Schøtstuene som museum og Bryggen som vår hanseatiske formidlingsplass. Her forteller vi daglig om hanseatene og deres periode i Bergen i vandringer gjennom passasjene på Bryggen. I hagen på Schøtstuene har vi også skattejakt og flere uteaktiviteter for barn i alle aldre og en kopp kaffe for de voksne. Så vi ønsker velkommen tilbake :-)

Anmeldt 11. august 2020 via mobile enheter

Var veldig gøy å ha guiden helt for meg selv, da det ikke var flere som skulle med. Ble en interessant rundtur og veldig personlig kontakt m guiden. Kult å lære mer om Bergens historie. Artig og se og absolutt å anbefale å ta tur m guide. Får så mye mer ut av hele opplevelsen

Dato for opplevelse: august 2020
2  Takk, Linda S
Anmeldt 19. juli 2020

Vi fikk ikke muligheter til å besøke Finnegården, da den pusses opp, men den guidede turen i Schøtstuene og på Bryggen var interessant!

Dato for opplevelse: juli 2020
1  Takk, 348alft
940hildea, Kundeansvarlig på Det Hanseatiske Museum og Schøtstuene, svarte på denne anmeldelsenBesvart 28. juli 2020

Takk så mye for ditt besøk og vurdering her. Bra at dere fikk utbytte av omvisningen vår og den hanseatiske historien!

Anmeldt 6. juli 2020

Mor stammer fra Krohn familien som var tyske Hansafolk. Det var interessant å høre om hvordan de levde på den tiden. Bygningene var imponerende.

Dato for opplevelse: juli 2020
1  Takk, audcharlotteu

Takk så mye for besøket og alle stjernene Kjekt at dere fikk utbytte både slekts- og historiemessig.

Anmeldt 2. november 2019 via mobile enheter

Her får du et innblikk i bergensk historie, hvordan de levde og hvordan livet foregikk under den hanseatisk tid, spennende historie.

Dato for opplevelse: november 2019
2  Takk, 474terjeg