Fin opplevelse

Akvariet i Bergen var en fin opplevelse for både store og små. Spesielt presentasjonen av sjøløvene... les mer

Anmeldt 3 dager siden
VidarMe
Løten, Norge
Opplevelse for alle

Pingvin show og selene var det som fascinerte oss mest ellers mye Ine fisker og reptilet. Vi hørte... les mer

Anmeldt 1 uke siden
Askeland
Kongsberg, Norge
Les alle 1 115 anmeldelsene

Anbefalte opplevelser i og i nærheten av Bergen
Mat og kultur tur
13 anmeldelser
Anmeldt 24. juli 2020 via mobile enheter

Var veldig i tvil om vi skulle gå hit, da vi egentlig ikke liker dyr i fangenskap. Tenkte vi fikk gi det en sjanse. Men må si jeg er litt skuffet over hva jeg så. En ting er dyrene, og dems tumleplass. Enig med hun som sa at sjøløvene har alt for liten plass. Mulig at de ikke får laget det større, men da burde man kanskje vurdere litt mindre dyr i de dammene. Må være stressende å være disse dyrene inni de forskjellige burene, når folk banker i vinduene til dem mange ganger i løpet av dagen. Særlig hos krokodillene. Savnet plakater eller vakter som passet på akkurat det. Kunne passet bedre på, og organisert bedre inni akvariet i disse corona tider. Det var KAOS, med masse folk overalt. Ikke noe én meters regler ble fulgt, og folk bare presset seg frem for å se. Inni haitunnelen sto folk tett i tett.. Hadde det vært noen som kunne stått der og organisert køer, og hvilken vei man skulle gå hadde det vært lettere for alle å forholde seg til. Kanskje ikke slippe inn mere enn noen få om gangen i disse spesielle tider. Syntes det var ubehagelig med så mye folk på en plass i disse corona tider.
Var fine fiske akvarium, med mye forskjellig fisker. Derfor to "øyer" på anmeldelsen. Kan ikke uttale meg om pingvinene føler jeg, men de er vel vant til plassen, og mye folk. Hørte ikke på presentasjonen. De formerer seg ser det ut som hvertfall. Kanskje man burde gjøre mere som Kattegat sentetet i Danmark. Satse på store fiske akvarium, og ha mere gjøre ting for barna. Bare et tips.

4  Takk, ainanordli_
AkvarietBergen, Kundeansvarlig på Akvariet i Bergen, svarte på denne anmeldelsenBesvart 20. august 2020

Hei!

Tusen takk for hyggelige stjerner og besøket. Vi setter pris på at du tok deg tid og for hver og en av stjernene. Dersom du ikke har fått det med deg er Akvariet i prosessen med å bygge et nytt Akvariet. Her vi vi har større muligheter til å tilpasse etter våre ønsker. Det er dessverre begrensede endringsmuligheter her vi er nå. Vi skulle gjerne vært større og nyere, men føler vi gjør det beste vi kan ut av plassen vi har tilgjengelig.

Ha en fin dag!

Anmeldt 22. juli 2020 via mobile enheter

Det finnes større og bedre akvarier rundt om, men det er både koselig, rent og bra her. Oterene er vel verdt et besøk :)

1  Takk, CerveloRS09
AkvarietBergen, Kundeansvarlig på Akvariet i Bergen, svarte på denne anmeldelsenBesvart 19. august 2020

Hei!

Tusen takk for hyggelige stjerner og besøket. Vi setter pris på at du tok deg tid og for hver og en av stjernene. Vi er enige med at vi ikke er størst eller best, men vi gjør det beste vi kan ut av plassen vi har tilgjengelig, Ha en fin dag!

Anmeldt 20. juli 2020 via mobile enheter

Vi fikk umiddelbart vondt i magen da vi entret akvariet og angret på at vi hadde kommet. Det man blir møtt med er sjøløver og pingviner som har ALT for liten plass. Uten at vi voksne sa noe utbrøt ett av barna: «jeg tror ikke de har det bra, det er for trangt». Man kan se at sjøløvene svømmer rundt i baner og kommer opp for å lage lyd før de svømmer ny runde. Vi hadde virkelig ikke trodd at et Akvarie i Norge har denne standarden. Det ser både slitt, trist og trangt ut hos pingviner og sjøløver. Jeg ser at akvariet skriver på nettsiden sin at sjøløvene har en stor dam, men det har de virkelig ikke. Akvariet skriver også at sjøløver er intelligente dyr, og det gjør selvsagt saken verre. Jeg har lest tidligere anmeldelser på TripAdvisor, der akvariet svarer at de ikke har mulighet til å utvide dyrenes plass. Da mener jeg at den selvsagte løsninger er å overføre dyrene til et sted som har plass til dem.

Dato for opplevelse: juni 2020
2  Takk, linntone

Hei!

Tusen takk for fine stjerner og tilbakemelding. Vi setter veldig stor pris på at vårt publikum bryr seg om dyrene våre. Sjøløvene og pingvinene har det veldig bra hos oss. Sjøløvene er som du nevner intelligente dyr, som blir vant til rutiner. De vet når dyrepasserne kommer, og passer på å gi beskjed når det nærmer seg trening. De er fort oppe å gir beskjed om de mener at dyrepasserne er treige :) Pingvinene har akkurat fått ny landsdel og større basseng. Akvariet i Bergen er medlem av EAZA og WAZA. Dette er den europeiske og verdensorganisasjonen for akvarier og parker. Dersom man skal være medlem i organisasjonene stilles det veldig strenge krav til dyrevelferd. For å bli medlem av WAZA må man i tillegg bli anbefalt av to andre parker.

Tusen takk for tilbakemeldingen din.

Anmeldt 20. juli 2020 via mobile enheter

Helt Ok.
Litt skuffende faktisk da man har fått så store forventninger på forhånd. Fine akvarier, men stedet er litt lite ift hva man antok.

Barna koste seg, men vi trengte ikke mer enn 2 timer der.

Tok med egen lunch da det vi viste det var dyrt der inne.

1  Takk, 5bj_rnars

Hei!

Tusen takk for hyggelige stjerner og besøket. Vi setter pris på at du tok deg tid og for hver og en av stjernene. Det er vanligvis ikke to timer kø hos oss. Grunnet en spesiell sommer med smitteverntiltak ble det denne sommeren litt større kø en hva man forventet.

Ha en fin dag!

Anmeldt 19. juli 2020 via mobile enheter

Familie på 4 tok turen innom en søndag ettermiddag i fellesferien. Kort tid i kø. Kom nesten rett inn til presentasjon av sjøløvene. Fin og grei "park". Kommer raskt gjennom på ett par timer. Barna ble litt lei av "fisk" og ville se litt andre ting, fint da å kunne brekke litt opp med reptiler.

Takk, dnartslos

Hei!

Tusen takk for hyggelige stjerner og besøket. Vi setter pris på at du tok deg tid og for hver og en av stjernene. Ha en fin dag!