“Trivelig tur”

Vurdert som nr. 1 av 145 ting å gjøre i Bergen
Flere attraksjonsdetaljer
Attraksjonsdetaljer
Anbefalt lengde på besøk: 1-2 timer
Eierbeskrivelse: Fløibanen er den opplevelsen som ingen besøkende til Bergen kan gå foruten. Det er en av Norges mest kjente attraksjoner, og du finner den midt i Bergen sentrum, kun 150 meter fra Fisketorget og Bryggen. Turen opp til Fløyen tar cirka 5-6 minutter og løfter deg 320 m.o.h. til den beste utsikten i Bergen. Selve turen med Fløibanen er en attraksjon i seg selv, men både utsikten og gåturene oppe på Fløyen gjør Fløibanen til noe mer, både for turister og Bergensere. Prøv deg på en av de mange turene som går fra Fløyen. Du kan også nyte livet og utsikten på et av spisestedene på Fløyen, eller ta med barna til lekeplassen eller på en av de mange aktivitetene for barn som vi arrangerer hele året.
Nyttig informasjon: Aktiviteter for eldre barn, Mat tilgjengelig for kjøp, Aktiviteter for yngre barn, Rullestoltilgang
Anmeldt 19 desember 2016 via mobile enheter

Trivelig tur og uforglemmelig utsikt ! Fløybanen er en "klassiker" ved Bergensbesøk og utsikten fra de tente adventslysene på toppen nå i desember er spektakulær over en lyssatt bykjerne

Takk, jostra17
Anita19061971, Daglig leder på Fløibanen AS, svarte på denne anmeldelsenBesvart 29 desember 2016

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, og så kjekt at dere fikk med dere den årlige tradisjonen med advent. Vi håper der også fikk besøke butikken eller vår varmestue, og kanskje ruslet en tur på området. Ved neste besøk husk å kjøpe billetter på floyen.no, der kan en også lese om alle våre aktiviteter gjennom året.

Velkommen tilbake, hilsen Anita Nybø

Skriv en anmeldelse

Anmeldt 11 desember 2016 via mobile enheter

En fin tur til toppen 3. søndag i advent. Koselig atmosfære på toppen da 3 lys var tent. Utsikten var litt "trolsk" p.g.a. Tåke.

Takk, Unn Amundsen M
Anita19061971, Daglig leder på Fløibanen AS, svarte på denne anmeldelsenBesvart 28 desember 2016

Så kjekt med et vinterbesøk, og under tredje advent. Jeg håper dere fikk med dere tradisjonen og tenning av lyset på utsikts platået. Velkommen tilbake!

Beste hilsen Anita

Anmeldt 10 desember 2016 via mobile enheter

Kom opp en lørdags vinterkveld. Opp med familien, etpar knips, og så ned igjen. Stengte sjapper og null liv. Merkelig opplevelse, da det kunne vært så mye mer med den utsikten. Kjekt å ha vært der for utsiktens del, men null mer.

Takk, Kjetil T

Takk for tilbakemelding. Vår butikk og varmestue stenger klokken 18 i lavsesong, om sommeren - det vil si fra 1. mai til 1. oktober holder vi åpent til kl. 22.00. Synd at dere fikk den opplevelsen du skisserer.
Vi jobber for å skape aktiviteter og gjennomføre rundt 60 ulike for liten og stor gjennom året. Dette er alt fra lesestunder i peisestuen til zipline og gratis kano på Skomakerdiket. Jeg håper dere kommer tilbake ved en senere anledning slik at vi kan gi dere en annen opplevelsen.

Beste hilsen Anita Nybø

Anmeldt 29 november 2016 via mobile enheter

Flott utsikt . Anbefaler å dra opp når været er fint og gå rundt. Er det mye folk, Så anbefaler jeg å kjøpe biletter på Godt Brød like ved siden av inngangen.

Takk, Silje H

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. kjøp gjerne billetter på Godt Brød, eller på floyen.no før dere kommer. På floyen.no kan dere også lese om alle våre aktiviteter gjennom året.

Velkommen tilbake, beste hilsen Anita Nybø

Anmeldt 27 november 2016 via mobile enheter

Er du i Bergen og ikke har tatt banen opp fjellsiden for så å nyte utsikten ut over byen og fjordene. Dette er en av de tingene du må gjøre i Bergen. Trenger absolutt ikke kjøpe noe årskort. Men én gang bør en ha. Flott utsikt.

Takk, Reisehest

Reisende som så på Fløibanen AS, så også på

Har du vært i Fløibanen AS? Del dine erfaringer!