Vi støtter følgende nettlesere:
Vil du ha de laveste hotellprisene? Du er på riktig sted. Vi undersøker over 200 nettsteder for deg.

“Flott tur” 4 av 5 bobler

Vurdert som nr. 1 av 119 ting å gjøre i Bergen
Flere attraksjonsdetaljer
Attraksjonsdetaljer
Anbefalt lengde på besøk: 1-2 timer
Eierbeskrivelse: Fløibanen er den opplevelsen som ingen besøkende til Bergen kan gå foruten. Det er en av Norges mest kjente attraksjoner, og du finner den midt i Bergen sentrum, kun 150 meter fra Fisketorget og Bryggen. Turen opp til Fløyen tar cirka 5-6 minutter og løfter deg 320 m.o.h. til den beste utsikten i Bergen. Selve turen med Fløibanen er en attraksjon i seg selv, men både utsikten og gåturene oppe på Fløyen gjør Fløibanen til noe mer, både for turister og Bergensere. Prøv deg på en av de mange turene som går fra Fløyen. Du kan også nyte livet og utsikten på et av spisestedene på Fløyen, eller ta med barna til lekeplassen eller på en av de mange aktivitetene for barn som vi arrangerer hele året.
Kyst-Norge, Norge
3 anmeldelser
“Flott tur”
4 av 5 bobler Anmeldt 4 uker siden

Kjekk tur for både voksne og barn. Fin utsikt over Bergen by hele veien opp på toppen . Bratt på slutten av turen opp.

Besøkte februar 2016
Takk, bodillar
Anita19061971, Daglig leder på Fløibanen AS, svarte på denne anmeldelsen, 3 uker siden
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Banen har en stigning på hele 26% så ja det er litt bratt på slutten, men vi håper det var verdt det.

Husk å kjøpe billetter på flouen.no ved neste besøk, eller les om noen av våre andre fasiliteter her på Fløyen. Velkommen tilbake!

Beste hilsen Anita Nybø

6 attraksjonsanmeldelser
common_n_attraction_reviews_1bd8 4 nyttige stemmer
“Fløibanen Bergen”
5 av 5 bobler Anmeldt 4 uker siden

Dette er en super attraksjon,du kan ta gondolbanen opp eller vist du er i form.(Anbefaler at du har god helse kan du også gå opp)Så det er valgfriit.utsikten på toppen er helt fenomonal.Ser utover bergen og utover skjørgården.Kan anbefales på det sterkeste.(jeg spaserte opp men har også tatt gondolen opp)

Takk, jan5912
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. 365 dager i året kan en ta Fløibanen til Fløyen. Det er også fint å spasere, og ønsker en å bestemme på toppen om en vil gå eller ta banen end til byen igjen er det billettautomater tilgjengelig.

Velkommen tilbake, beste hilsen Anita Nybø
Bergen, Norge
2 anmeldelser
“Trivelig tur”
4 av 5 bobler Anmeldt 4 uker siden via mobile enheter

Trivelig tur og uforglemmelig utsikt ! Fløybanen er en "klassiker" ved Bergensbesøk og utsikten fra de tente adventslysene på toppen nå i desember er spektakulær over en lyssatt bykjerne

Takk, jostra17
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, og så kjekt at dere fikk med dere den årlige tradisjonen med advent. Vi håper der også fikk besøke butikken eller vår varmestue, og kanskje ruslet en tur på området. Ved neste besøk husk å kjøpe billetter på floyen.no, der kan en også lese om alle våre aktiviteter gjennom året.

Velkommen tilbake, hilsen Anita Nybø
5 anmeldelser
“Fin tur til Bergens tak”
4 av 5 bobler Anmeldt 11 desember 2016 via mobile enheter

En fin tur til toppen 3. søndag i advent. Koselig atmosfære på toppen da 3 lys var tent. Utsikten var litt "trolsk" p.g.a. Tåke.

Takk, Unn Amundsen M
Så kjekt med et vinterbesøk, og under tredje advent. Jeg håper dere fikk med dere tradisjonen og tenning av lyset på utsikts platået. Velkommen tilbake!

Beste hilsen Anita
7 anmeldelser
3 attraksjonsanmeldelser
“Tja”
2 av 5 bobler Anmeldt 10 desember 2016 via mobile enheter

Kom opp en lørdags vinterkveld. Opp med familien, etpar knips, og så ned igjen. Stengte sjapper og null liv. Merkelig opplevelse, da det kunne vært så mye mer med den utsikten. Kjekt å ha vært der for utsiktens del, men null mer.

Takk, Kjetil T
Takk for tilbakemelding. Vår butikk og varmestue stenger klokken 18 i lavsesong, om sommeren - det vil si fra 1. mai til 1. oktober holder vi åpent til kl. 22.00. Synd at dere fikk den opplevelsen du skisserer.
Vi jobber for å skape aktiviteter og gjennomføre rundt 60 ulike for liten og stor gjennom året. Dette er alt fra lesestunder i peisestuen til zipline og gratis kano på Skomakerdiket. Jeg håper dere kommer tilbake ved en senere anledning slik at vi kan gi dere en annen opplevelsen.

Beste hilsen Anita Nybø

Reisende som så på Fløibanen AS, så også på

Har du vært i Fløibanen AS? Del dine erfaringer!