“Meget effektiv transport”

Vurdert som nr. 1 av 145 ting å gjøre i Bergen
Flere attraksjonsdetaljer
Attraksjonsdetaljer
Anbefalt lengde på besøk: 1-2 timer
Eierbeskrivelse: Fløibanen er den opplevelsen som ingen besøkende til Bergen kan gå foruten. Det er en av Norges mest kjente attraksjoner, og du finner den midt i Bergen sentrum, kun 150 meter fra Fisketorget og Bryggen. Turen opp til Fløyen tar cirka 5-6 minutter og løfter deg 320 m.o.h. til den beste utsikten i Bergen. Selve turen med Fløibanen er en attraksjon i seg selv, men både utsikten og gåturene oppe på Fløyen gjør Fløibanen til noe mer, både for turister og Bergensere. Prøv deg på en av de mange turene som går fra Fløyen. Du kan også nyte livet og utsikten på et av spisestedene på Fløyen, eller ta med barna til lekeplassen eller på en av de mange aktivitetene for barn som vi arrangerer hele året.
Nyttig informasjon: Aktiviteter for yngre barn, Rullestoltilgang, Mat tilgjengelig for kjøp, Aktiviteter for eldre barn
Anmeldt 21 desember 2016

Vi hadde senest mandag 19.12.16 gleden av å benytte Fløibanen i forbindelse med Sigrid Moldestads konsert i Fløyrestauranten, og er imponert over hvor effektivt og presist befordringen av alle tilhørerne tilbake fra konserten skjedde på. Flott konsert og flott trafikkavvikling.

Takk, Einar H
Anita19061971, Daglig leder på Fløibanen AS, svarte på denne anmeldelsenBesvart 2 januar 2017

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding både når det gjelder banen og konserten. Vi gleder oss når vi fyller folkerestauranten med god musikk og glade besøkende, og håper dere vil besøke oss igjen. Følg gjerne med på våre aktiviteter på floyen.no og om dere ikke allerede gjør det, abonner gjerne på vårt nyhetsbrev.

Velkommen tilbake, beste hilsen Anita Nybø

Skriv en anmeldelse

Anmeldt 20 desember 2016

Bane opp er i seg selv en opplevelse. Oppe på Fløyen har ma utsikt ove fjor og flell så langt øyet kan se.. Man MÅ besøke Fløyen om man er i Bergen ! :)

Takk, Åge H

Godt nytt år og takk for hyggelig tilbakemelding, og ikke minst anbefalingen om at Fløyen er et must når en er i Bergen. Vi håper dere også fikk tid til å nyte butikken eller vår varmestue, og ikke minst alle lekeområdene for de små. Velkommen tilbake, husk å kjøpe billetter online på floyen.no Der kan en også lese om alle våre aktiviteter gjennom året.

Beste hilsen Anita Nybø

Anmeldt 19 desember 2016

Kjekk tur for både voksne og barn. Fin utsikt over Bergen by hele veien opp på toppen . Bratt på slutten av turen opp.

Takk, bodillar
Anita19061971, Daglig leder på Fløibanen AS, svarte på denne anmeldelsenBesvart 29 desember 2016

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Banen har en stigning på hele 26% så ja det er litt bratt på slutten, men vi håper det var verdt det.

Husk å kjøpe billetter på flouen.no ved neste besøk, eller les om noen av våre andre fasiliteter her på Fløyen. Velkommen tilbake!

Beste hilsen Anita Nybø

Anmeldt 19 desember 2016

Dette er en super attraksjon,du kan ta gondolbanen opp eller vist du er i form.(Anbefaler at du har god helse kan du også gå opp)Så det er valgfriit.utsikten på toppen er helt fenomonal.Ser utover bergen og utover skjørgården.Kan anbefales på det sterkeste.(jeg spaserte opp men har også tatt gondolen opp)

Takk, jan5912

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. 365 dager i året kan en ta Fløibanen til Fløyen. Det er også fint å spasere, og ønsker en å bestemme på toppen om en vil gå eller ta banen end til byen igjen er det billettautomater tilgjengelig.

Velkommen tilbake, beste hilsen Anita Nybø

Anmeldt 19 desember 2016 via mobile enheter

Trivelig tur og uforglemmelig utsikt ! Fløybanen er en "klassiker" ved Bergensbesøk og utsikten fra de tente adventslysene på toppen nå i desember er spektakulær over en lyssatt bykjerne

Takk, jostra17

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, og så kjekt at dere fikk med dere den årlige tradisjonen med advent. Vi håper der også fikk besøke butikken eller vår varmestue, og kanskje ruslet en tur på området. Ved neste besøk husk å kjøpe billetter på floyen.no, der kan en også lese om alle våre aktiviteter gjennom året.

Velkommen tilbake, hilsen Anita Nybø

Reisende som så på Fløibanen AS, så også på

Har du vært i Fløibanen AS? Del dine erfaringer!