“Må bare oppleves.”

Vurdert som nr. 1 av 143 ting å gjøre i Bergen
Flere attraksjonsdetaljer
Attraksjonsdetaljer
Anbefalt lengde på besøk: 1-2 timer
Eierbeskrivelse: Fløibanen er den opplevelsen som ingen besøkende til Bergen kan gå foruten. Det er en av Norges mest kjente attraksjoner, og du finner den midt i Bergen sentrum, kun 150 meter fra Fisketorget og Bryggen. Turen opp til Fløyen tar cirka 5-6 minutter og løfter deg 320 m.o.h. til den beste utsikten i Bergen. Selve turen med Fløibanen er en attraksjon i seg selv, men både utsikten og gåturene oppe på Fløyen gjør Fløibanen til noe mer, både for turister og Bergensere. Prøv deg på en av de mange turene som går fra Fløyen. Du kan også nyte livet og utsikten på et av spisestedene på Fløyen, eller ta med barna til lekeplassen eller på en av de mange aktivitetene for barn som vi arrangerer hele året.
Nyttig informasjon: Rullestoltilgang, Aktiviteter for eldre barn, Mat tilgjengelig for kjøp, Aktiviteter for yngre barn
Anmeldt 26 desember 2016

Fløybanen er et must hvis du er på besøk i Bergen. Kjøp billetter på nett så slipper du kø i billettluka . Ta banen opp og spaser ned igjen.

Takk, AreAks
Anita19061971, Daglig leder på Fløibanen AS, svarte på denne anmeldelsenBesvart 2 januar 2017

Kjøpt billetter på nett! Tusen takk for den flotte anbefalingen, det ønsker vi at flest gjør. På floyen.no kan en også lese om alle våre aktiviteter gjennom året sommer og vinter.

Skriv en anmeldelse
Det er nyere anmeldelser for Fløibanen AS
Se de nyligste anmeldelsene

Anmeldt 21 desember 2016

Vi hadde senest mandag 19.12.16 gleden av å benytte Fløibanen i forbindelse med Sigrid Moldestads konsert i Fløyrestauranten, og er imponert over hvor effektivt og presist befordringen av alle tilhørerne tilbake fra konserten skjedde på. Flott konsert og flott trafikkavvikling.

Takk, Einar H

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding både når det gjelder banen og konserten. Vi gleder oss når vi fyller folkerestauranten med god musikk og glade besøkende, og håper dere vil besøke oss igjen. Følg gjerne med på våre aktiviteter på floyen.no og om dere ikke allerede gjør det, abonner gjerne på vårt nyhetsbrev.

Anmeldt 20 desember 2016

Bane opp er i seg selv en opplevelse. Oppe på Fløyen har ma utsikt ove fjor og flell så langt øyet kan se.. Man MÅ besøke Fløyen om man er i Bergen ! :)

Takk, Åge H

Godt nytt år og takk for hyggelig tilbakemelding, og ikke minst anbefalingen om at Fløyen er et must når en er i Bergen. Vi håper dere også fikk tid til å nyte butikken eller vår varmestue, og ikke minst alle lekeområdene for de små. Velkommen tilbake, husk å kjøpe billetter online på floyen.no Der kan en også lese om alle våre aktiviteter gjennom året.

Beste hilsen Anita Nybø

Anmeldt 19 desember 2016

Kjekk tur for både voksne og barn. Fin utsikt over Bergen by hele veien opp på toppen . Bratt på slutten av turen opp.

Takk, bodillar
Anita19061971, Daglig leder på Fløibanen AS, svarte på denne anmeldelsenBesvart 29 desember 2016

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Banen har en stigning på hele 26% så ja det er litt bratt på slutten, men vi håper det var verdt det.

Husk å kjøpe billetter på flouen.no ved neste besøk, eller les om noen av våre andre fasiliteter her på Fløyen. Velkommen tilbake!

Beste hilsen Anita Nybø

Anmeldt 19 desember 2016

Dette er en super attraksjon,du kan ta gondolbanen opp eller vist du er i form.(Anbefaler at du har god helse kan du også gå opp)Så det er valgfriit.utsikten på toppen er helt fenomonal.Ser utover bergen og utover skjørgården.Kan anbefales på det sterkeste.(jeg spaserte opp men har også tatt gondolen opp)

Takk, jan5912

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. 365 dager i året kan en ta Fløibanen til Fløyen. Det er også fint å spasere, og ønsker en å bestemme på toppen om en vil gå eller ta banen end til byen igjen er det billettautomater tilgjengelig.

Reisende som så på Fløibanen AS, så også på

Har du vært i Fløibanen AS? Del dine erfaringer!