Vi støtter følgende nettlesere:
Vil du ha de laveste hotellprisene? Du er på riktig sted. Vi undersøker over 200 nettsteder for deg.

“Et "must" når man er i Bergen” 4 av 5 bobler

Vurdert som nr. 1 av 119 ting å gjøre i Bergen
Flere attraksjonsdetaljer
Attraksjonsdetaljer
Anbefalt lengde på besøk: 1-2 timer
Eierbeskrivelse: Fløibanen er den opplevelsen som ingen besøkende til Bergen kan gå foruten. Det er en av Norges mest kjente attraksjoner, og du finner den midt i Bergen sentrum, kun 150 meter fra Fisketorget og Bryggen. Turen opp til Fløyen tar cirka 5-6 minutter og løfter deg 320 m.o.h. til den beste utsikten i Bergen. Selve turen med Fløibanen er en attraksjon i seg selv, men både utsikten og gåturene oppe på Fløyen gjør Fløibanen til noe mer, både for turister og Bergensere. Prøv deg på en av de mange turene som går fra Fløyen. Du kan også nyte livet og utsikten på et av spisestedene på Fløyen, eller ta med barna til lekeplassen eller på en av de mange aktivitetene for barn som vi arrangerer hele året.
Røros, Norge
92 anmeldelser
20 attraksjonsanmeldelser
common_n_attraction_reviews_1bd8 20 nyttige stemmer
“Et "must" når man er i Bergen”
4 av 5 bobler Anmeldt 3 uker siden

Fløybanen kan absolutt anbefales, særlig på en godværsdag. Den er et morsomt transportmiddel og utsikten både underveis og på endestasjonen er flott. Endestasjonen har restaurant og er i tillegg et flott utgangspunkt for fotturer. Prisen er absolutt overkommelig.
Kombiner gjerne med en fottur – vi tok banen opp og fulgte turstier ned til sentrum igjen. Da smaker det ekstra godt med en lunsj på en av mange fine restaurantene nær stasjonen.

Besøkte november 2016
Takk, Wiktor H
Anita19061971, Daglig leder på Fløibanen AS, svarte på denne anmeldelsen, 2 uker siden
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Ønsker en å bestemme seg på toppen om en vil gå ned igjen er der billett automat, og en kan også kjøpe billetter i butikken så lenge den er åpen. (kl. 18.00 i lavsesong og kl. 22.00 om sommeren) Banen går helt til kl. 23.00. På vår nettside kan en også finne kart over ulike turer på Fløyen. Vi håper dere også hadde litt tid til å besøke butikken eller varmestuen vår.

Skriv en anmeldelse

5 anmeldelser
common_n_attraction_reviews_1bd8 1 nyttig stemme
“Må bare oppleves.”
5 av 5 bobler Anmeldt 3 uker siden

Fløybanen er et must hvis du er på besøk i Bergen. Kjøp billetter på nett så slipper du kø i billettluka . Ta banen opp og spaser ned igjen.

Besøkte november 2016
Takk, AreAks
Kjøpt billetter på nett! Tusen takk for den flotte anbefalingen, det ønsker vi at flest gjør. På floyen.no kan en også lese om alle våre aktiviteter gjennom året sommer og vinter.

Bergen, Norge
5 anmeldelser
common_n_attraction_reviews_1bd8 11 nyttige stemmer
“Meget effektiv transport”
5 av 5 bobler Anmeldt 4 uker siden

Vi hadde senest mandag 19.12.16 gleden av å benytte Fløibanen i forbindelse med Sigrid Moldestads konsert i Fløyrestauranten, og er imponert over hvor effektivt og presist befordringen av alle tilhørerne tilbake fra konserten skjedde på. Flott konsert og flott trafikkavvikling.

Besøkte desember 2016
Takk, Einar H
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding både når det gjelder banen og konserten. Vi gleder oss når vi fyller folkerestauranten med god musikk og glade besøkende, og håper dere vil besøke oss igjen. Følg gjerne med på våre aktiviteter på floyen.no og om dere ikke allerede gjør det, abonner gjerne på vårt nyhetsbrev.

15 anmeldelser
4 attraksjonsanmeldelser
common_n_attraction_reviews_1bd8 1 nyttig stemme
“Spectacular”
5 av 5 bobler Anmeldt 4 uker siden

Bane opp er i seg selv en opplevelse. Oppe på Fløyen har ma utsikt ove fjor og flell så langt øyet kan se.. Man MÅ besøke Fløyen om man er i Bergen ! :)

Besøkte august 2016
Takk, Åge H
Godt nytt år og takk for hyggelig tilbakemelding, og ikke minst anbefalingen om at Fløyen er et must når en er i Bergen. Vi håper dere også fikk tid til å nyte butikken eller vår varmestue, og ikke minst alle lekeområdene for de små. Velkommen tilbake, husk å kjøpe billetter online på floyen.no Der kan en også lese om alle våre aktiviteter gjennom året.

Beste hilsen Anita Nybø
Kyst-Norge, Norge
3 anmeldelser
“Flott tur”
4 av 5 bobler Anmeldt 4 uker siden

Kjekk tur for både voksne og barn. Fin utsikt over Bergen by hele veien opp på toppen . Bratt på slutten av turen opp.

Besøkte februar 2016
Takk, bodillar
Anita19061971, Daglig leder på Fløibanen AS, svarte på denne anmeldelsen, 3 uker siden
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Banen har en stigning på hele 26% så ja det er litt bratt på slutten, men vi håper det var verdt det.

Husk å kjøpe billetter på flouen.no ved neste besøk, eller les om noen av våre andre fasiliteter her på Fløyen. Velkommen tilbake!

Beste hilsen Anita Nybø

Reisende som så på Fløibanen AS, så også på

Har du vært i Fløibanen AS? Del dine erfaringer!