“Fin familietur”

Vurdert som nr. 1 av 143 ting å gjøre i Bergen
Flere attraksjonsdetaljer
Attraksjonsdetaljer
Anbefalt lengde på besøk: 1-2 timer
Eierbeskrivelse: Fløibanen er den opplevelsen som ingen besøkende til Bergen kan gå foruten. Det er en av Norges mest kjente attraksjoner, og du finner den midt i Bergen sentrum, kun 150 meter fra Fisketorget og Bryggen. Turen opp til Fløyen tar cirka 5-6 minutter og løfter deg 320 m.o.h. til den beste utsikten i Bergen. Selve turen med Fløibanen er en attraksjon i seg selv, men både utsikten og gåturene oppe på Fløyen gjør Fløibanen til noe mer, både for turister og Bergensere. Prøv deg på en av de mange turene som går fra Fløyen. Du kan også nyte livet og utsikten på et av spisestedene på Fløyen, eller ta med barna til lekeplassen eller på en av de mange aktivitetene for barn som vi arrangerer hele året.
Nyttig informasjon: Rullestoltilgang, Mat tilgjengelig for kjøp, Aktiviteter for yngre barn, Aktiviteter for eldre barn
Anmeldt 4 januar 2017 via mobile enheter

Her får du den beste utsikten over Bergen by. Koselig tur opp med banen og en fin spasertur ned til byen igjen. Oppe på Fløien er det flere flotte lekeplasser for barna og fine turmuligheter. Absolutt verdt et besøk.

Takk, Frank S
Anita19061971, Daglig leder på Fløibanen AS, svarte på denne anmeldelsenBesvart 6 januar 2017

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Vi jobber hver dag for å kunne gi disse tilbudene til besøkende og spesielt barnefamilier med barn i alle aldre, da betyr det mye når der setter pris på det. Vi håper dere også fikk tid til å besøke butikken eller varmestuen og kanskje hadde dere anledning å smake på våre gode skillingsboller. Husk å kjøpe billetter på floyen.no ved neste besøk. Velkommen tilbake!

beste hilsen Anita Nybø

Skriv en anmeldelse
Det er nyere anmeldelser for Fløibanen AS
Se de nyligste anmeldelsene

Anmeldt 26 desember 2016 via mobile enheter

Utsikten fra Fløien kan ingen ta fra de. Men maten smaker også godt her på Bergens tak.

Julemat i alle variasjoner inkludert godt drikke.

Takk, Joivha
Anita19061971, Daglig leder på Fløibanen AS, svarte på denne anmeldelsenBesvart 2 januar 2017

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, det setter vi stort pris på. Anbefaler dere p kjøpe billetter online ved neste besøk på floyen.no, der kan dere også lese om alle de forskjellige aktiviteter vi hare gjennom året.

Velkommen tilbake,
beste hilsen Anita Nybø

Anmeldt 26 desember 2016

Fløybanen kan absolutt anbefales, særlig på en godværsdag. Den er et morsomt transportmiddel og utsikten både underveis og på endestasjonen er flott. Endestasjonen har restaurant og er i tillegg et flott utgangspunkt for fotturer. Prisen er absolutt overkommelig.
Kombiner gjerne med en fottur – vi tok banen opp og fulgte turstier ned til sentrum igjen. Da smaker det ekstra godt med en lunsj på en av mange fine restaurantene nær stasjonen.

Takk, Wiktor H

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Ønsker en å bestemme seg på toppen om en vil gå ned igjen er der billett automat, og en kan også kjøpe billetter i butikken så lenge den er åpen. (kl. 18.00 i lavsesong og kl. 22.00 om sommeren) Banen går helt til kl. 23.00. På vår nettside kan en også finne kart over ulike turer på Fløyen. Vi håper dere også hadde litt tid til å besøke butikken eller varmestuen vår.

Anmeldt 26 desember 2016

Fløybanen er et must hvis du er på besøk i Bergen. Kjøp billetter på nett så slipper du kø i billettluka . Ta banen opp og spaser ned igjen.

Takk, AreAks

Kjøpt billetter på nett! Tusen takk for den flotte anbefalingen, det ønsker vi at flest gjør. På floyen.no kan en også lese om alle våre aktiviteter gjennom året sommer og vinter.

Anmeldt 21 desember 2016

Vi hadde senest mandag 19.12.16 gleden av å benytte Fløibanen i forbindelse med Sigrid Moldestads konsert i Fløyrestauranten, og er imponert over hvor effektivt og presist befordringen av alle tilhørerne tilbake fra konserten skjedde på. Flott konsert og flott trafikkavvikling.

Takk, Einar H

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding både når det gjelder banen og konserten. Vi gleder oss når vi fyller folkerestauranten med god musikk og glade besøkende, og håper dere vil besøke oss igjen. Følg gjerne med på våre aktiviteter på floyen.no og om dere ikke allerede gjør det, abonner gjerne på vårt nyhetsbrev.

Reisende som så på Fløibanen AS, så også på

Har du vært i Fløibanen AS? Del dine erfaringer!