Vi støtter følgende nettlesere:

Vurdert som nr. 1 av 122 ting å gjøre i Bergen
Flere attraksjonsdetaljer
Attraksjonsdetaljer
Anbefalt lengde på besøk: 1-2 timer
Eierbeskrivelse: Fløibanen er den opplevelsen som ingen besøkende til Bergen kan gå foruten. Det er en av Norges mest kjente attraksjoner, og du finner den midt i Bergen sentrum, kun 150 meter fra Fisketorget og Bryggen. Turen opp til Fløyen tar cirka 5-6 minutter og løfter deg 320 m.o.h. til den beste utsikten i Bergen. Selve turen med Fløibanen er en attraksjon i seg selv, men både utsikten og gåturene oppe på Fløyen gjør Fløibanen til noe mer, både for turister og Bergensere. Prøv deg på en av de mange turene som går fra Fløyen. Du kan også nyte livet og utsikten på et av spisestedene på Fløyen, eller ta med barna til lekeplassen eller på en av de mange aktivitetene for barn som vi arrangerer hele året.
4 anmeldelser
“Vinterferie ”
5 av 5 bobler Anmeldt 2 uker siden via mobile enheter

Fin tur til toppen av fløien .
God utsikt men en smule trangt ombord i vognene opp
Hyggelig betjening og hyggelige forhold på kafé og restauranter på toppen

Besøkte mars 2017

68 attraksjonsanmeldelser
common_n_attraction_reviews_1bd8 107 nyttige stemmer
“Prøv en kveldstur! ”
5 av 5 bobler Anmeldt 3 uker siden via mobile enheter

Kveld i Bergen med 2 barn. 5 og 8 år. La mørket sige på og ta Fløibanen opp. Det er ikke dyrt og det er en spennende tur, og en flott utsikt på en fin kveld. Hver hele og halve time fra byen, og fra Fløien. Møt opp litt i god tid og sikre deg de fremste setene. Det for både oppturen og nedturen en ekstra dimensjon. Vi er heldige som har denne type attraksjon i Norge, og i Bergen. Så kan man spise kveldsmat og la kvelden sige på. God fornøyelse.

Besøkte mars 2017
Takk, Paal K
Husnes, Norge
17 anmeldelser
7 attraksjonsanmeldelser
common_n_attraction_reviews_1bd8 3 nyttige stemmer
“Dyrt”
4 av 5 bobler Anmeldt 3 uker siden via mobile enheter

Vi gikk opp Stolzen for så å gå de 3,3 km bort til fløyen. Skikkelig drittvær sp godt å komme inn i peisestuen og få varmen i seg igjen. Ble overrasket over suppebuffen,rimeligere enn forventet og godt utvalg. Men ølen var like dyr og liten som forventet.

Takk, anitaosmundsen
10 anmeldelser
6 attraksjonsanmeldelser
common_n_attraction_reviews_1bd8 2 nyttige stemmer
“Om det er en godværsdag ta turen hit!”
5 av 5 bobler Anmeldt 3 uker siden via mobile enheter

Det er i mine øyne kun utsikten fra Ulriken som slår utsikten man får her oppe.
Vi tok banen opp og gikk ned igjen.

Takk, Vanessa D
Stavanger, Norge
15 anmeldelser
common_n_attraction_reviews_1bd8 3 nyttige stemmer
“Fløibanen”
5 av 5 bobler Anmeldt 3 uker siden via mobile enheter

Fløibanen er en av Bergens mange stoltheter. Dersom været er bra må man ta turen opp hit. Benytt anledningen til å spasere opp og ev ta Fløibanen ned igjen. På toppen kan du nyte ett glass vin eller bestille mat i restauranten.

Takk, Torbjørn L

Reisende som så på Fløibanen AS, så også på

Har du vært i Fløibanen AS? Del dine erfaringer!