Vi støtter følgende nettlesere:

Vurdert som nr. 1 av 126 ting å gjøre i Bergen
Flere attraksjonsdetaljer
Attraksjonsdetaljer
Anbefalt lengde på besøk: 1-2 timer
Eierbeskrivelse: Fløibanen er den opplevelsen som ingen besøkende til Bergen kan gå foruten. Det er en av Norges mest kjente attraksjoner, og du finner den midt i Bergen sentrum, kun 150 meter fra Fisketorget og Bryggen. Turen opp til Fløyen tar cirka 5-6 minutter og løfter deg 320 m.o.h. til den beste utsikten i Bergen. Selve turen med Fløibanen er en attraksjon i seg selv, men både utsikten og gåturene oppe på Fløyen gjør Fløibanen til noe mer, både for turister og Bergensere. Prøv deg på en av de mange turene som går fra Fløyen. Du kan også nyte livet og utsikten på et av spisestedene på Fløyen, eller ta med barna til lekeplassen eller på en av de mange aktivitetene for barn som vi arrangerer hele året.
9 anmeldelser
“Noen timer i Bergen før videre avreise”
4 av 5 bobler Anmeldt 3 uker siden via mobile enheter

En opplevelse i seg selv. Ta banen oppover fjellet for å se fantastisk utsikt over Bergen by. Verdt en tur.

Takk, Stig G
Anita19061971, Daglig leder på Fløibanen AS, svarte på denne anmeldelsen, i går
Tusen takk for tilbakemeldingen og at du prioriterte Fløyen de ekstra timene du hadde i Bergen. jeg håper du hadde noen minutter til å se innom butikken eler vår lille kafe - om ikke så håper vi du tar turen tilbake. Fløibanen er åpen 365 dager i året.

Beste hilsen Anita Nybø

Norsk først
4 anmeldelser
“Vinterferie ”
5 av 5 bobler Anmeldt 3 uker siden via mobile enheter

Fin tur til toppen av fløien .
God utsikt men en smule trangt ombord i vognene opp
Hyggelig betjening og hyggelige forhold på kafé og restauranter på toppen

Takk, Frode U
Anita19061971, Daglig leder på Fløibanen AS, svarte på denne anmeldelsen, i går
Vinterferie, høstferie eller påskeferie på Fløyen er et godt valg. Da har vi litt mer aktivitet enn vanlig for de små, sjekk gjerne på floyen.no Der kan dere også kjøpe billetter online før neste besøk.

Velkommen tilbake, beste hilsen Anita Nybø
Geilo
255 anmeldelser
68 attraksjonsanmeldelser
common_n_attraction_reviews_1bd8 107 nyttige stemmer
“Prøv en kveldstur! ”
5 av 5 bobler Anmeldt 4 uker siden via mobile enheter

Kveld i Bergen med 2 barn. 5 og 8 år. La mørket sige på og ta Fløibanen opp. Det er ikke dyrt og det er en spennende tur, og en flott utsikt på en fin kveld. Hver hele og halve time fra byen, og fra Fløien. Møt opp litt i god tid og sikre deg de fremste setene. Det for både oppturen og nedturen en ekstra dimensjon. Vi er heldige som har denne type attraksjon i Norge, og i Bergen. Så kan man spise kveldsmat og la kvelden sige på. God fornøyelse.

Takk, Paal K
Anita19061971, Daglig leder på Fløibanen AS, svarte på denne anmeldelsen, i går
Tusen takk for spennende tilbakemelding. Ønsker en å krydre kveldsturen enda mer har en bestilt overnatting på Tubakuba, sjekk Bergen Kommune sine hjemmesider. Å vandre på Fløyen med hodelykt og nyte naturen er en sjeldenhet for de små - dere inspirerer!

Velkommen tilbake, beste hilsen Anita Nybø
Husnes, Norge
17 anmeldelser
7 attraksjonsanmeldelser
common_n_attraction_reviews_1bd8 3 nyttige stemmer
“Dyrt”
4 av 5 bobler Anmeldt 4 uker siden via mobile enheter

Vi gikk opp Stolzen for så å gå de 3,3 km bort til fløyen. Skikkelig drittvær sp godt å komme inn i peisestuen og få varmen i seg igjen. Ble overrasket over suppebuffen,rimeligere enn forventet og godt utvalg. Men ølen var like dyr og liten som forventet.

Besøkte februar 2017
Takk, anitaosmundsen
Anita19061971, Daglig leder på Fløibanen AS, svarte på denne anmeldelsen, i går
For en flott tur dere tok, men endelig godt dere fikk tak over hodet i styggeværet og fikk varmet dere.
Vi har gjort våre undersøkelser og prisnivået er på Fløyen som i sentrum av Bergen. Vi håper suppen smakte og ønsker der velkommen tilbake.

Beste hilsen Anita Nybø
10 anmeldelser
6 attraksjonsanmeldelser
common_n_attraction_reviews_1bd8 2 nyttige stemmer
“Om det er en godværsdag ta turen hit!”
5 av 5 bobler Anmeldt 4 uker siden via mobile enheter

Det er i mine øyne kun utsikten fra Ulriken som slår utsikten man får her oppe.
Vi tok banen opp og gikk ned igjen.

Besøkte februar 2017
Takk, Vanessa D

Reisende som så på Fløibanen AS, så også på

Har du vært i Fløibanen AS? Del dine erfaringer!