“Kjekk måte å komme seg fort til fjells”
Anmeldelse av Fløibanen AS

Vurdert som nr. 1 av 146 ting å gjøre i Bergen
Flere attraksjonsdetaljer
Attraksjonsdetaljer
Anbefalt lengde på besøk: 1-2 timer
Eierbeskrivelse: Fløibanen er den opplevelsen som ingen besøkende til Bergen kan gå foruten. Det er en av Norges mest kjente attraksjoner, og du finner den midt i Bergen sentrum, kun 150 meter fra Fisketorget og Bryggen. Turen opp til Fløyen tar cirka 5-6 minutter og løfter deg 320 m.o.h. til den beste utsikten i Bergen. Selve turen med Fløibanen er en attraksjon i seg selv, men både utsikten og gåturene oppe på Fløyen gjør Fløibanen til noe mer, både for turister og Bergensere. Prøv deg på en av de mange turene som går fra Fløyen. Du kan også nyte livet og utsikten på et av spisestedene på Fløyen, eller ta med barna til lekeplassen eller på en av de mange aktivitetene for barn som vi arrangerer hele året.
Nyttig informasjon: Rullestoltilgang, Aktiviteter for eldre barn, Aktiviteter for yngre barn, Mat tilgjengelig for kjøp
Anmeldt 13 mars 2017 via mobile enheter

Fløibanen tar bare 2-3 minutter hver vei, og får deg rask og flott til fjells. Det er nydelig utsikt på turen, samt herlig på toppen, hvor man kan se store deler av Bergen. Også har msn tilgang på lekeplasser for barn der oppe, samt flott utgangspunkt for lange turer på byfjellene.

Takk, Camilla Constan... S
Anita19061971, Daglig leder på Fløibanen AS, svarte på denne anmeldelsenBesvart 29 mars 2017

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Kjøp gjerne billetter online ved neste anledning eller les mer om alle våre aktiviteter på floyen.no

Anmeldt 12 mars 2017 via mobile enheter

Fantastisk utsikt og et strålende utgangspunkt for mange flotte gåturer i marka. Banen går hvert kvarter.

Takk, Jacob N

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, hvert kvarter og 365 dager i året. Om sommeren går vi gjerne oftere. Kjøp gjerne billetter online på floyen.no ved neste besøk, eller les om mange av de aktiviteter vi arrangerer gjennom året.

Beste hilsen Anita Nybø

Anmeldt 5 mars 2017 via mobile enheter

En opplevelse i seg selv. Ta banen oppover fjellet for å se fantastisk utsikt over Bergen by. Verdt en tur.

Takk, Stig G

Tusen takk for tilbakemeldingen og at du prioriterte Fløyen de ekstra timene du hadde i Bergen. jeg håper du hadde noen minutter til å se innom butikken eler vår lille kafe - om ikke så håper vi du tar turen tilbake. Fløibanen er åpen 365 dager i året.

Beste hilsen Anita Nybø

Anmeldt 3 mars 2017 via mobile enheter

Fin tur til toppen av fløien .
God utsikt men en smule trangt ombord i vognene opp
Hyggelig betjening og hyggelige forhold på kafé og restauranter på toppen

Takk, Frode U

Vinterferie, høstferie eller påskeferie på Fløyen er et godt valg. Da har vi litt mer aktivitet enn vanlig for de små, sjekk gjerne på floyen.no Der kan dere også kjøpe billetter online før neste besøk.

Anmeldt 2 mars 2017 via mobile enheter

Kveld i Bergen med 2 barn. 5 og 8 år. La mørket sige på og ta Fløibanen opp. Det er ikke dyrt og det er en spennende tur, og en flott utsikt på en fin kveld. Hver hele og halve time fra byen, og fra Fløien. Møt opp litt i god tid og sikre deg de fremste setene. Det for både oppturen og nedturen en ekstra dimensjon. Vi er heldige som har denne type attraksjon i Norge, og i Bergen. Så kan man spise kveldsmat og la kvelden sige på. God fornøyelse.

Takk, Paal K

Tusen takk for spennende tilbakemelding. Ønsker en å krydre kveldsturen enda mer har en bestilt overnatting på Tubakuba, sjekk Bergen Kommune sine hjemmesider. Å vandre på Fløyen med hodelykt og nyte naturen er en sjeldenhet for de små - dere inspirerer!

Reisende som så på Fløibanen AS, så også på

Har du vært i Fløibanen AS? Del dine erfaringer!