“Turist”

Vurdert som nr. 1 av 146 ting å gjøre i Bergen
Flere attraksjonsdetaljer
Attraksjonsdetaljer
Anbefalt lengde på besøk: 1-2 timer
Eierbeskrivelse: Fløibanen er den opplevelsen som ingen besøkende til Bergen kan gå foruten. Det er en av Norges mest kjente attraksjoner, og du finner den midt i Bergen sentrum, kun 150 meter fra Fisketorget og Bryggen. Turen opp til Fløyen tar cirka 5-6 minutter og løfter deg 320 m.o.h. til den beste utsikten i Bergen. Selve turen med Fløibanen er en attraksjon i seg selv, men både utsikten og gåturene oppe på Fløyen gjør Fløibanen til noe mer, både for turister og Bergensere. Prøv deg på en av de mange turene som går fra Fløyen. Du kan også nyte livet og utsikten på et av spisestedene på Fløyen, eller ta med barna til lekeplassen eller på en av de mange aktivitetene for barn som vi arrangerer hele året.
Nyttig informasjon: Mat tilgjengelig for kjøp, Aktiviteter for yngre barn, Rullestoltilgang, Aktiviteter for eldre barn
Anmeldt 19 mars 2017

Vi er et par som ville ha kaffe og kake. Kjøpte en bit sjokoladekake og en bit ostekake. Begge var like fornøyde med både kaffen og kakene. Hyggelig betjening og fine lokaler.

Takk, Aud L
Anita19061971, Daglig leder på Fløibanen AS, svarte på denne anmeldelsenBesvart 29 mars 2017

Så kjekt å høre at der koste dere og at både kake og kaffe smakte. Vi jobber med vår kvalitet kontinuerlig og da er slike tilbakemeldinger viktig. Ved neste besøk kjøp gjerne billetter til Fløibanen på floyen.no

Beste hilsen Anitra Nybø

Anmeldt 18 mars 2017 via mobile enheter

Vakker utsikt fra toppen og en fin opplevelse å ta banen. Turen opp til toppen er ikke lang å gå, så hvis du har mulighet til det, er det å anbefale å gå opp og ta banen ned igjen.

Prisen trekker noe ned.

Takk, Mats S

Takk for tilbakemeldingen. Kroner 90 for en tur / retur billett er en rimelig attraksjon i Norge. På toppen av Fløyen tilbyr vi 12 offentlige toaletter, gratis WIFI og byens beste lekeområde. Vi håper dere fikk anledning å besøk butikken eller vår lille kafe.

Anmeldt 17 mars 2017 via mobile enheter

Fint å ta en tur opp for å se bergen by. Perfekt for turister eller folk som vil få litt frisk luft og få med seg en fantastisk utsikt.

Takk, Kristian A

Perfekt for de fleste - tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Fløyen byr på et variert turterreng og en masse lekeområder for de aller minste. Jeg håper derr fikk anledning å besøke vår lille butikk eller kafe. Ønsker der vite mer om alle våre aktiviteter gjennom året eller kjøpe billetter online, sjekk floyen.no

Velkommen tilbake, beste hilsen Anita Nybø

Anmeldt 14 mars 2017

Fløybanen er en kulturinstitusjon i Bergen og et must å besøke på klarværsdager. Her får en god oversikt over den vakre byen og landet rundt. Det er også mange flotte turløyper i området.
Det er flott å gå ned igjen fra fjell ned gjennom historiske boligområder til bryggen

Takk, Thumper1974

Etimer er minutter om dere ønske å gå ned igjen til byen. Fløibanen kan en kjøre 365 dager i året, og ønsker en å gå opp og første på toppen bestemme seg om en vil ta banen ned igjen, så er der billett automat eller en kan kjøpe billett i vår butikk.
Gjennom hele året har vi mange ulike aktiviteter som en kan lese mer om på floyen.no

Anmeldt 13 mars 2017

Dette er en attraksjon som alle som kommer til Bergen bør få med seg. Nydelig å få se Bergen by fra Fløyen

Takk, Heidi V

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. og attraksjonen er åpen 365 dager i året, i tillegg er butikken på øvre stasjon åpent det samme utenom julaften, kjøp gjerne billetter på floyen.no eller les mer om alle våre aktiviteter.

Reisende som så på Fløibanen AS, så også på

Har du vært i Fløibanen AS? Del dine erfaringer!