“Min datter viste meg Bergen ”
Anmeldelse av Fløibanen AS

Fløibanen AS
Vurdert som nr. 1 av 144 ting å gjøre i Bergen
Flere attraksjonsdetaljer
Attraksjonsdetaljer
Anbefalt lengde på besøk: 1-2 timer
Eierbeskrivelse: Fløibanen er den opplevelsen som ingen besøkende til Bergen kan gå foruten. Det er en av Norges mest kjente attraksjoner, og du finner den midt i Bergen sentrum, kun 150 meter fra Fisketorget og Bryggen. Turen opp til Fløyen tar cirka 5-6 minutter og løfter deg 320 m.o.h. til den beste utsikten i Bergen. Selve turen med Fløibanen er en attraksjon i seg selv, men både utsikten og gåturene oppe på Fløyen gjør Fløibanen til noe mer, både for turister og Bergensere. Prøv deg på en av de mange turene som går fra Fløyen. Du kan også nyte livet og utsikten på et av spisestedene på Fløyen, eller ta med barna til lekeplassen eller på en av de mange aktivitetene for barn som vi arrangerer hele året.
Nyttig informasjon: Mat tilgjengelig for kjøp, Aktiviteter for yngre barn, Rullestoltilgang, Aktiviteter for eldre barn
Anmeldt 1 april 2017 via mobile enheter

Fenomenal utsikt over Bergen - skikkelig sug i magen på tur opp, mindre spenning i å ta banen ned. Vi var der på en solrik helt stille dag - og det var skikkelig fint!

Takk, hilber
Anita19061971, Daglig leder på Fløibanen AS, svarte på denne anmeldelsenBesvart 5 april 2017

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, og så kjekt at din datter tok deg med! Jeg håper dere også fikk tid til å nye vår lille butikk eller kanskje kafeen. Ved neste anledning benytt gjerne anledningen til å kjøpe billetter på floyen.no eller les mer om alle våre aktiviteter gjennom året.

Skriv en anmeldelse

Anmeldt 31 mars 2017

Var for noen uker siden på en tur på Fløyen. Dette er en av Bergens vakreste attraksjoner. Oppe på toppen har man en storslått utsikt over Bergen by. Turen er et must for såvel barnefamilier som for turister. Blir hele året brukt av Bergenserne.

Takk, engelsenarne

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Vi jobber mye med å utvikle Fløyen til glede for alle våre besøkende, og ikke minst for alle Bergenserne. Da er slike hyggelig tilbakemeldinger viktig for inspirasjon og nye ideer. Husk å kjøpe billetter online ved neste besøk på floyen.no eller lest mer om alle våre aktiviteter her på Fløyen.

Anmeldt 31 mars 2017

Som fraflyttet bergenser er det alltid godt å komme tilbake til byen i mitt hjerte. Fløybanen opp for å kikke på den flotte utsikten en finværsdag er en selvfølge. Anbefales

Takk, Ann Mereth Enga... D

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Jeg håper dere også fikk tid til å nye vår nyoppussede butikk og kanskje vår kafe. Vi jobber mye med å utvikle stedet og det er ingen ting som gleder oss mer enn når de besøkende melder tilbake at de setter pris på Fløyen.

Husk å kjøpe billetter online ved neste besøk på floyen.no

Anmeldt 28 mars 2017 via mobile enheter

Så flott å bli bragt fort til fjells. Men kunne det vært billigere? Er det nødvendig at fastboende og turister må betale så mye for at Bergen skal få et stort økonomisk overskudd? Det tar kun få minutter fra sentrum til Fløyen. Man må som oftest stå hele veien da vognene er fulle. For en familie er det en dyr fornøyelse. Sett ned prisen. Det blir hyggelig for turister fra fjern og nær.

1  Takk, Liv U
Anita19061971, Daglig leder på Fløibanen AS, svarte på denne anmeldelsenBesvart 29 mars 2017

takk for din tilbakemelding. Prisen er relativ grei sett ift mange andre attraksjoner, i tillegg har vi barnebilletter til kr. 45 og en familie billett to voksne og to barn koster 225.- Jeg håper tilbudet på toppen veier opp om en finner prisen litt høy, i tillegg til 12 offentlige og gratis toaletter har vi WIFI til alle våre besøkende. Vår butikk og kafe er i tillegg åpent hele året.

Velkommen tilbake, beste hilsen Anita Nybø

Anmeldt 20 mars 2017 via mobile enheter

Ta turen opp i høyden og se hele Bergen og omlandet fra en fantastisk vakker posisjon!

Prisene og maten på spisestedene derimot - de vet å ta seg betalt av turistene...

Takk, Gunnar_Oslo

Takk for deres tilbakemelding. utsikten er fantastisk. Tilbudene er variert med både en litt større restaurant og en mindre kafe og butikk. Dette er viktige tilbud til alle Fløyen sine besøkende i tillegg til 12 offentlige, og gratis toaletter, samt tilbud om gratis WIFI til alle besøkende.

velkommen tilbake, beste hilsen Anita Nybø

Reisende som så på Fløibanen AS, så også på

Har du vært i Fløibanen AS? Del dine erfaringer!