“Fantastisk utsikt over Bergen”
Anmeldelse av Fløibanen AS

Vurdert som nr. 1 av 146 ting å gjøre i Bergen
Flere attraksjonsdetaljer
Attraksjonsdetaljer
Anbefalt lengde på besøk: 1-2 timer
Eierbeskrivelse: Fløibanen er den opplevelsen som ingen besøkende til Bergen kan gå foruten. Det er en av Norges mest kjente attraksjoner, og du finner den midt i Bergen sentrum, kun 150 meter fra Fisketorget og Bryggen. Turen opp til Fløyen tar cirka 5-6 minutter og løfter deg 320 m.o.h. til den beste utsikten i Bergen. Selve turen med Fløibanen er en attraksjon i seg selv, men både utsikten og gåturene oppe på Fløyen gjør Fløibanen til noe mer, både for turister og Bergensere. Prøv deg på en av de mange turene som går fra Fløyen. Du kan også nyte livet og utsikten på et av spisestedene på Fløyen, eller ta med barna til lekeplassen eller på en av de mange aktivitetene for barn som vi arrangerer hele året.
Nyttig informasjon: Aktiviteter for yngre barn, Mat tilgjengelig for kjøp, Rullestoltilgang, Aktiviteter for eldre barn
Anmeldt 10 april 2017

Rett fra fisketorget til 320 moh. Fløibanen er en av Bergens beste attraksjoner og har siden vært i kontinuerlig drift siden 15.januar 1918. Flotte turmuligheter på byfjellene.

Takk, Johs T
Anita19061971, Daglig leder på Fløibanen AS, svarte på denne anmeldelsenBesvart 23 april 2017

Snart 100 års drift og like populært, tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Ønsker en kart over området kan en spørre etter dette i billett luken. Online billetter finnes også på vår nettside floyen.no

Velkommen tilbake, beste hilsen Anita Nybø

Anmeldt 5 april 2017

Utsikten er vakker og jeg anbefaler en tur til Fløyfjellet, også når det regner litt. For turister er kanskje det beste å ta Fløibanen opp og gå ned til Bergen. Gikk fra nedre fløybanestasjon opp svingete veier til øvre fløybanestasjon. Turen opp tok under en time. Veiene var hovedsaklig asfalt og det var ikke så lett å følge skiltingen.

2  Takk, SBakkene
Anmeldt 4 april 2017 via mobile enheter

God mat og nydelig utsikt fra toppen. Perfekt sted å dra med venner, familie, par eller som hobbyfotograf. :)

Takk, Stein-Georg K

Takk for hyggelig tilbakemelding. Har du flotte bilder du vil dele, send de gjerne til oss og vi poster på facebook eller instagram.

Velkommen tilbake, beste hilsen Anita Nybø

Anmeldt 4 april 2017

Ønsker man å se en by fra oven er Fløybanen det beste alternativ. Denne banen tar deg opp en fjellside,bratt og ulendt men når du først har kommet til topps vil du oppdage at utsikten er spektakulær.
Ikke bare utsikten er spesiell men på toppen finnes det et utall av turmuligheter i så å si alle retninger samt et spisested med mange gode retter.
Kan virkelig anbefales.

Takk, morher208

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Fløibanen går 365 dager i året fra morgen og til kveld. Folkefjellet Fløyen har som du skriver masse å by på, turterreng, lekeplass og frilekområde for liten og stor. Vi har butikk og kafe, samt Fløien Folkerestaurant. Når sommeren nå nærmer seg tilbyr vi Zipline og kano på Skomakerdiket - et eldorado for alle aldre. Les gjerne mer på floyen.no eller kjøp billett online før neste besøk.

Beste hilsen Anita Nybø

Anmeldt 1 april 2017 via mobile enheter

Fenomenal utsikt over Bergen - skikkelig sug i magen på tur opp, mindre spenning i å ta banen ned. Vi var der på en solrik helt stille dag - og det var skikkelig fint!

Takk, hilber
Anita19061971, Daglig leder på Fløibanen AS, svarte på denne anmeldelsenBesvart 5 april 2017

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, og så kjekt at din datter tok deg med! Jeg håper dere også fikk tid til å nye vår lille butikk eller kanskje kafeen. Ved neste anledning benytt gjerne anledningen til å kjøpe billetter på floyen.no eller les mer om alle våre aktiviteter gjennom året.

Beste hilsen Anita Nybø

Reisende som så på Fløibanen AS, så også på

Har du vært i Fløibanen AS? Del dine erfaringer!