“Fløibanen tur retur”

Vurdert som nr. 1 av 146 ting å gjøre i Bergen
Flere attraksjonsdetaljer
Attraksjonsdetaljer
Anbefalt lengde på besøk: 1-2 timer
Eierbeskrivelse: Fløibanen er den opplevelsen som ingen besøkende til Bergen kan gå foruten. Det er en av Norges mest kjente attraksjoner, og du finner den midt i Bergen sentrum, kun 150 meter fra Fisketorget og Bryggen. Turen opp til Fløyen tar cirka 5-6 minutter og løfter deg 320 m.o.h. til den beste utsikten i Bergen. Selve turen med Fløibanen er en attraksjon i seg selv, men både utsikten og gåturene oppe på Fløyen gjør Fløibanen til noe mer, både for turister og Bergensere. Prøv deg på en av de mange turene som går fra Fløyen. Du kan også nyte livet og utsikten på et av spisestedene på Fløyen, eller ta med barna til lekeplassen eller på en av de mange aktivitetene for barn som vi arrangerer hele året.
Nyttig informasjon: Rullestoltilgang, Mat tilgjengelig for kjøp, Aktiviteter for yngre barn, Aktiviteter for eldre barn
Anmeldt 16 april 2017

En morsom opplevelse. Herlig utsikt! Denne må tas. Er det pent vær ser du rett ut i det åpne hav også. Fine vogner som tar deg opp og ned.

Takk, Per Kristian K
Anita19061971, Daglig leder på Fløibanen AS, svarte på denne anmeldelsenBesvart 23 april 2017

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Vi håper dere også fikk nyte et besøk i butikken, kafeen eller i restauranten. Husk å kjøpe billetter online på floyen.no ved neste besøk.

Velkommen tilbake, beste hilsen Anita Nybø

Anmeldt 15 april 2017 via mobile enheter

Vi kjøpte tur-retur billetter på nettsiden på forhånd slik at gi kunne gå forbi billettkøen ved avgang stasjonen. Flott området på toppen.

Takk, Steinar B

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Vi anbefaler alle å kjøpe billetter på forhånd på floyen.no Uansett tid på året kan det spare en for tid i køen til billettkontoret. Jeg håper der også fikk tid til å nyte litt av området, besøke butikken eller den nye kafeen vår. Velkommen tilbake!

beste hilsen Anita Nybø

Anmeldt 12 april 2017 via mobile enheter

For turister i Bergen er fløybanen obligatorisk. Utsiktspunkt der du ser hele byen og øyene utenfor. Restaurant på toppen, og fleire aktiviteter.

Takk, AsgeirLeNou

Tusen takk - obligatorisk besøk er hyggelig å være, takk igjen.
Vi jobber mye med å utvikle området og aktiviteter for barn er i fokus. I tillegg har vi jobbet mye med å skilte, samt skape de gode turområdene i fjellet.
Husk å kjøpe billetter på floyen.no ved neste besøk - velkommen tilbake!

Beste hilsen Anita Nybø

Anmeldt 11 april 2017

Fantask tur opplevelse å gå opp til Fløyen. Vakker når solen skinner over byen. Det er masse utsiktposter på vei opp.

Takk, alice19702016

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Håper der også fikk benyttet noen av fasilitetene på Fløyen som butikk, kafe eller restauranten. Lekeområdet har vi stort fokus på, men også fasiliteter som offentlige toaletter og drikke stopp - hvor en kan fylle på flasken etter trening.

Velkommen tilbake, beste hilsen Anita Nybø

Anmeldt 11 april 2017

Når været er bra, er det knapt noe bedre å ta seg til i Bergen enn en tur med Fløibanen. Fløirestauranten byr på mat og drikke av god kvalitet og fornuftige priser. Anbefales på det varmeste.

Takk, Øystein P

Tusen takk for den varme anbefalingen det sette i stor pris på. Fløyen har mye å by på for liten og stor, lekeplassen er nok byens beste og etter hvert har butikk og spisemuligheter blitt relativt godt utbygd. Husk å kjøpe billetter online ved neste besøk på floyen.no Der kan dere også lese om alle våre aktiviteter gjennom året.

Beste hilsen Anita Nybø

Reisende som så på Fløibanen AS, så også på

Har du vært i Fløibanen AS? Del dine erfaringer!