Mat og kultur tur

Ulike måter å oppleve Bryggen in Bergen på
Mat og kultur tur
24 anmeldelser
Anmeldt 27. juni 2021

Fin opplevelse å gå i denne gamle bebyggelsen med trange smug. Fine håndverk steder. Skjønner de er redd for brann her.

Dato for opplevelse: juni 2021
Takk, Jan190444
Anmeldt 1. mars 2021

Flott historisk sted å være noen timer, enten å utforske byggene, eller sitte å nyte god servering i flott vær

Dato for opplevelse: juli 2020
Takk, SiljeBakke
Anmeldt 12. januar 2021

Bryggen i Bergen var en av dem første tingene jeg hadde lyst å se under mitt besøk i Bergen Ble ikke skuffet veldig flotte trehus og så utrolig velbevart. Det eneste minuset var jo at dem var stengt for det meste av tiden pga høytiden og viruset.

Så vidt meg bekjent ble Bergen bygd opp rundt Bryggen i Bergen kanskje tilbake til 1070 men senere så ble jo denne delen av byen veldig viktig for handel.

Fra 1370 til 1754 var det tyske handels kontor beliggende her. Hanseatenenes tid.

Området er fredet og Unesco.

Dette er det tredje mest besøkte turist sted i vårt land.

Man blir nesten salig av å gå der og alt som er rundt bryggen gjør jo dette til en super opplevelse.

Da var det tid for ett bilde ble heller dårlig med bilder enten kom jeg når det ble for mørkt i kombo med manglende besøk der mens lyset var bra.

Dato for opplevelse: januar 2021
Takk, Baross
Anmeldt 18. desember 2020 via mobile enheter

Bryggen i juleskrud er nydelig. Egentlig er det alltid en god anledning å besøke Bryggen og områdene rundt.

Dato for opplevelse: desember 2020
1  Takk, helt1
Anmeldt 1. november 2020 via mobile enheter

For meg er Bryggen et av de fineste og mest sjarmerende steder i verden.Tenk på historien her.Koselige spisesteder,Bergens beste softis og koselige butikker

Dato for opplevelse: oktober 2020
1  Takk, 661sisseld