Mat og kultur tur

Ulike måter å oppleve Bryggen in Bergen på
Mat og kultur tur
24 anmeldelser
Anmeldt 3. august 2021

Bryggen i Bergen med sin gode atmosfære er en fin opplevelse.

Synd at de gode opplevelsene ødelegges av bymiljøetaten med sin rigide holdning til parkering
Når du parkerer og sjekker gata for skilt som regulerer parkering og ikke finner noen, kan du tro at det er lovlig å parkere der, det er det ikke!
For på veien kjører du forbi noen soneskilt som bymiljøetaten mener du skal kunne se, selv om du er opptatt med å følge med på trafikken.
Dette er for dårlig Bergen by!

Dato for opplevelse: juli 2021
Takk, Oleco
Anmeldt 24. juli 2021

Her kan man kombinere en handletur med et lettere måltid og noe godt i glasset med utsikt over hele innløpet til Bergen

Dato for opplevelse: juli 2021
Takk, hsaethre
Anmeldt 27. juni 2021

Fin opplevelse å gå i denne gamle bebyggelsen med trange smug. Fine håndverk steder. Skjønner de er redd for brann her.

Dato for opplevelse: juni 2021
Takk, Jan190444
Anmeldt 1. mars 2021

Flott historisk sted å være noen timer, enten å utforske byggene, eller sitte å nyte god servering i flott vær

Dato for opplevelse: juli 2020
Takk, SiljeBakke
Anmeldt 12. januar 2021

Bryggen i Bergen var en av dem første tingene jeg hadde lyst å se under mitt besøk i Bergen Ble ikke skuffet veldig flotte trehus og så utrolig velbevart. Det eneste minuset var jo at dem var stengt for det meste av tiden pga høytiden og viruset.

Så vidt meg bekjent ble Bergen bygd opp rundt Bryggen i Bergen kanskje tilbake til 1070 men senere så ble jo denne delen av byen veldig viktig for handel.

Fra 1370 til 1754 var det tyske handels kontor beliggende her. Hanseatenenes tid.

Området er fredet og Unesco.

Dette er det tredje mest besøkte turist sted i vårt land.

Man blir nesten salig av å gå der og alt som er rundt bryggen gjør jo dette til en super opplevelse.

Da var det tid for ett bilde ble heller dårlig med bilder enten kom jeg når det ble for mørkt i kombo med manglende besøk der mens lyset var bra.

Dato for opplevelse: januar 2021
Takk, Baross