2 personer ser på dette hotellet
Trip.comUSD 103
Agoda.comUSD 97
Orbitz.comUSD 97
Anmeldt 10. desember 2018

Vi var 6 personer som hadde julebord her.
Buffeten var utmerket, med stort og godt utvalg.
Etter middag er det desverre begrenset med plasser, så vi ble sittende i spisesalen.
Det var ikke lett å få videre servering av drikke.
Rommet bærer preg av at dette er et gammelt hotell, og trenger oppussing. Dette er påbegynt.
Det største minuset med oppholdet, var at rommet var veldig lytt.

Takk, PFadum
Anmeldt 9. desember 2018 via mobile enheter

Grand hotel Terminus har en vakker arkitektur og er et hotell med lang historie. Nå pusses det heldigvis opp, for rom og bad er slitne. Stilen på rommene er en rar miks av farger, tapeten hadde sprekker i skjøtene, flisene på badet er malt over (og flasser), rørene gikk tette og sengene var så-som-så.
Frokosten var veldig god! Og hotellet ligger veldig sentralt.
Vi er glad for at hotellet pusses opp!

2  Takk, Thaitutta
Anmeldt 5. desember 2018 via mobile enheter

På snarvisit i Bergen valgte jeg å overnatte på dette hotellet. Det ligger veldig sentralt ved jernbanestasjonen og bybanen, som går til flyplassen. Det er et hotell som har tatt vare på det opprinnelige interiøret. Det virket dom det nylig var pusset opp.

Innsjekkingen gikk fort Personalet var imøtekommende og hjelpsomme.

Rommet jeg fikk var i 2 etasje, rett ved trappen. Det var et standard dobbeltrom med bad. Det var lite, men passelig til meg alene. God seng. Badet var svært lite, men med alt nødvendig. Dusjnisje. Varmekabler. Alt rent og pent. Rommet har minibar og flattv. Men ikke klimaanlegg. Men en radiator. Det var litt for varmt på natten.

Deilig frokost, godt utvalg og stor romslig frokostsal.

Av andre ting som gjør at jeg velger dette hotellet neste gang jeg kommer til Bergen er den koselige atmosfæren med det lune interiøret og den koselige peisestuen som serverer småretter fra baren.

Reisetype: Reiste alene
1  Takk, maypaatur
Anmeldt 29. november 2018 via mobile enheter

Vi var mange vennepar som skulle feire i Bergen og valgte å bo samlet på Grand Hotel Terminus.

Selve hotellet ligger greit til og virker ærverdig med mye historie noe som bekreftes ved ankomst. Selve innsjekkingen gikk veldig greit og vi ble hjertelig mottatt. Uten videre tanke gikk samtlige på sitt rom og skiftet så vi kunne gå ut en tur.

Rommene virket greie de men første overraskelsen kom på kvelden når vi syntes at det var særdeles lytt til naborommet...spennende...

På morgenen så fant vi ut hvorfor, vi delte en gammel radiatorovn med naboen. Ingen tvil om at dette tidligere har vært et rom hvor de har klint opp en vegg for å få flere rom. Litt ubehagelig å sitte på rommet og prate når du skjønne at det er et hull i veggen og at de hører deg like godt som du de!

Frokosten var imidlertid både innholdsrik og god så alt i alt greit nok men rommets infrastruktur opp mot naboen drar inntrykket ned noe voldsomt.

Dato for oppholdet: juni 2018
Takk, Shadowcrows
Anmeldt 22. november 2018

Bodde i villaen som kun har få rom og en veldig rolig og fin atmosfære. Store fine rolige rom med store gode bad. Hyggelig frokost med bra utvalg og serviceminded betjening. Siden det ikke finnes heis mellom etasjene så kan det være litt vanskelig siden man må opp noen bratte trapper med kofferten. Men villaen har sjarm og en ro man ikke finner på så mange andre hoteller. Villaen ligger også veldig sentralt til i Bergen og er et godt utgangspunkt for å utforske byen.

Dato for oppholdet: november 2018
Takk, Norway1961