Ulike måter å oppleve Mariakirken på
Anmeldt 21. oktober 2018 via mobile enheter

En av Norges eldste kirker og definitivt verdt å besøke. Området rundt er veldig hyggelig og vi koste oss på en kafé rett ved siden av.

Dato for opplevelse: oktober 2018
1  Takk, Tony H
Anmeldt 2. oktober 2018 via mobile enheter

Overså dessverre skiltet om fotografering forbudt siden det stod en gruppe utenlandske turister foran skiltet da vi gikk inn.

Mariakirken har vært stengt i lang tid før det ble åpnet. Tidligere kirke for tyske handelsmenn på Bryggen og med myter om konger begravet i en av veggene er noe av historiene om denne eldste bevarte bygningen i Bergen.

Dato for opplevelse: september 2018
Takk, helt1
Anmeldt 3. juli 2018 via mobile enheter

En av Bergens eldste kirke som både har vært med og har stått over Bergens mange branner.
Imponerende altertavle og prekestol.
Noe grinete betjening, som burde sendes på «smile-kurs»

Dato for opplevelse: juni 2018
Takk, Magne G
Anmeldt 5. mai 2018 via mobile enheter

Artig å se byens eldste bevarte kirke. Den er ikke stor eller prangende, men historisk interessant. Den ligger nære Tyskerbryggen, så ta turen innom når fu først er der.

Dato for opplevelse: mai 2018
Takk, hildeo200
Anmeldt 7. mars 2017 via mobile enheter

Er du interessert i arkitektur og historiske bygninger kan du ta deg en tur i mariakirken. Den er veldig flott både innvendig OG utvendig

Dato for opplevelse: mars 2017
Takk, sigurd l