“Når du først finner Pergola”
Anmeldelse av Pergola mat og vinbar

Pergola mat og vinbar
Vurdert som nr. 32 av 452 Restauranter i Bergen
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Reservasjoner
Omgivelser: Vågen
Anmeldt 18. juli 2020 via mobile enheter

Når du først finner Pergola har du raskt en ny favoritt i Bergen. En rolig oase med god vin og enkel mat av høy kvalitet. Kanskje ikke det komplette middagsstedet, men resten av kvelden kan man mer enn gjerne tilbringe her. Vi kommer tilbake.

Takk, tombM9982NL

Anmeldt 17. juli 2020 via mobile enheter

Flott lite sted, god tradisjonell pizza, og nydelig vin. Svært hyggelig service. Bestilte et fat med ost, pølser og skinke, som fungerte svært godt med anbefalt vin. Tenåringene spiste pizza.

Takk, Passenger715172
Anmeldt 9. juli 2020 via mobile enheter

Fantastisk liten bortgjemt perle sentralt i Bergen. Vinkart som mang en stjernerestaurant kan misunne og høy kvalitets viner til en meget hyggelig pris. Virkelig verdt et besøk

Takk, rogere908
Anmeldt 11. mars 2020 via mobile enheter

Perfekt sted om en ønsker en liten matbit og ett eller to glass god vin. Ikke mye mat å velge mellom, men både tapas og pizzaen er veldig bra. Bra service av hyggelig servitør. Litt for kaldt i lokalet sist jeg var der.

Dato for besøk: februar 2020
2  Takk, 873ingridf
Anmeldt 9. februar 2020 via mobile enheter

Vi var et relativt stort følge på 14 personer som ville spise middag sammen etter en tur rundt Bergen sentrum og oppe på Fløyen. Vi hadde litt god tid fra vi var ferdig med å leke turister til reservasjonen. Det viste seg at en tur på pølsebu var mer enn fornuftig, selv om det kun var en halvtime til vi skulle spise her.

Vi listen var rik og sikkert mer en bra nokk for en vinkjenner. Prisene var fra det helt akseptable til astronomisk. Kan helt sikkert anbefales på det varmeste.

Barna hadde bestemt seg for pizza og vi voksne fulgte deres eksempel. Det vi ikke visste, var at de kun kunne produsere 3 stk om gangen. Dette gjorde at de første pizzaene stort sett var halvspilt da de neste 3 ankom. Det gjensto da bare en pizza til barna og 7 til oss voksne. Alt i alt en besynderlig opplevelse for en som har litt fartstid fra kjøkkentjeneste.

Pizzaene var tynn unnet slik Italienske pizzaer skal, men de var så tynne at det var vanskelig å definere de som pizzabunner. Det hersket også sterk tvil blandet barna om det i det hele tatt var ost på, men vi klarte å identifisere at dette og tomatsaus var åspore. Skinke, salami og olivenolje var det derimot rikelig av. Barna var ikke fornøyd og hele selskapet betalte og gikk opp igjen på pølsekjosken.

Anbefales for vi elskere til å se nærmere på drikkekartet.
Barnefamilier bør styre unna!

Dato for besøk: februar 2020
1  Takk, SteinA740

Reisende som så på Pergola mat og vinbar, så også på

Har du vært i Pergola mat og vinbar? Del dine erfaringer!