“En flott kveld med spennende mat👍”
Anmeldelse av Restaurant 1877

Restaurant 1877
Vurdert som nr. 2 av 452 Restauranter i Bergen
Kjøkken: Norsk
God for: Spesielle anledninger, Lokalt kjøkken
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Frokost, Reservasjoner
Omgivelser: Vågen
Anmeldt 16. juli 2020 via mobile enheter

Vi har tre dagers sommerferie i Bergen, og gledet oss til gode restaurantbesøk, og første kvelden falt valget på 1877. Flott beliggenhet, hyggelige lokaler, veldig god service av trivelige kelnere og kunnskapsrik somalier. Valgte 5-retters, to glass prosecco og en pinot noir fra NZ. Artig å se kokkene i arbeid, og en veldig hyggelig prat med kjøkkensjefen. Men er det verdt kr 3 700...? Alt var veldig godt, men ikke "fantastisk"... Synes maten gjerne kunne ha fått enda mer smak, og gjerne at flere av rettene serveres varme. Derfor blir det "bare" 4 stjerner fra oss.

2  Takk, TorErik64

Anmeldt 15. juli 2020 via mobile enheter

En fullverdig helaften med smaksrik og velkomponert meny - lokale råvarer og perfekt tilpasset vinmeny! Uformell stemning men likevel en opplevelse av eksklusivitet! God kjennskap til mat og vin fra vennlige servitører - vi kommer igjen! Takk!

Takk, sunshine19741
Anmeldt 13. juli 2020 via mobile enheter

Bra komponert 5-retter fra et meget kompetent kjøkken. Bra vinliste og kunnskapsrik sommelier! Kommer gjerne igjen.

Takk, Thomas H
Anmeldt 10. juli 2020

Vi snakker micromat, litt molekylær tilnærming til smakene.
Trolig kun 3 av 100.000 som har tilstrekkelig smaksløker til å merke den lille stilken av gnuttekrøvel funnet bak utedassen på Ulriken (hvis slikt finnes)
men HERRE MIN HATT hvor godt det var !!
5 retter pluss llitt starters og avslutninger.
Svele med rødbet... hvem kunne tenkt på en slik kombinasjon !
Fantastisk kongekrabbe og lysing.
Hvis noe skulle trekke ned var det for hard salting av kalven.
Kommer tilbake (når jeg får råd) !

1  Takk, Tore T
Anmeldt 9. juli 2020

Vi spiste 5 retter med vinmeny. Måltidet var en fantastisk flott matopplevelse. Maten var basert på lokale, norske råvarer og nydelig anrettet i en herlig komposisjon. Hyggelig betjening og en fin og uformell atmosfære. Tusen takk for et fantastisk måltid!

Dato for besøk: juni 2020
Anmeldelse samlet inn i partnerskap med denne restauranten
Takk, 920eirikg

Reisende som så på Restaurant 1877, så også på

Har du vært i Restaurant 1877? Del dine erfaringer!