“8 retters med vinpakke”

God for: Lokalt kjøkken, Spesielle anledninger
Middagsalternativer: Frokost, Sent på kvelden, Reservasjoner
Omgivelser: Vågen
Anmeldt 18. juli 2021

Dette var virkelig en fantastisk mat og drikke opplevelse! Vi ble servert 8 retter hvor den ene retten overgikk den andre. Servitørene hadde god og bred kunnskap som også var lærerikt. Kan absolutt anbefale denne restauranten. Vi kommer definitivt igjen!

Takk, roso89
Christina Bollm... L, Daglig leder på Restaurant 1877, svarte på denne anmeldelsenBesvart 19. juli 2021

Kjære gjest,

Vi takker så mye for fantastisk tilbakemelding. Det betyr mye for oss! Vi ønsker dere varmt velkommen tilbake også ved neste anledning.

Anmeldt 18. juli 2021 via mobile enheter

1877 er en av få spisesteder i Bergen jeg har lenge har tenkt å prøve. Egentlig for å spise en bedre middag, men så ble vi klar over de serverte ettermiddagste (afternoon tea), og det ville vi prøve. Med fristende bilder og flotte omtaler i bakhodet ankom vi restauranten klokka 1400 med store forventninger.
De ble innfridd. Vi kom inn i et svært trivelig lokale i den gamle kjøttbasaren rett ved fisketorget i Bergen. Restauranten har store vinduer som slipper inn masse lys i en nostalgisk/antikvarisk innredet restaurant.
Når vi ble vist bort til bordet vi hadde reservert ble jeg litt skeptisk når jeg så høye bord med barstoler. Det er ikke mitt favorittmøblemang til måltider, men stolene var overraskende gode å sitte i, og når maten kom på bordet var hele stolen glemt.
På bordet fikk vi to etasjefat med de herligste smaker dandert som et lite smakssmykke. Alt smakte svært godt, men vi satte spesielt pris på snittene. Det er en litt stiv pris, men smakene og opplevelsen var verdt hver eneste krone. Når dette toppes med svært trivelig betjening ble dette en flott opplevelse for både smaksløkene og sinnet.
Det måtte bli full score.

Takk, KJELLAV

Kjære Kjell,

Tusen takk for nydelig omtale. Det gleder oss å lese, og det betyr enormt mye for oss! Vi er kompomissløs mår det gjelder bruken av lokale råvarer i sesong, og det forsøker vi også å følge opp når vi komponerer smørbrødene på Ettermiddagsteen vår. Veldig kjekt å høre at de ble satt pris på. Vi ønsker dere hjertelig velkommen tilbake på middag også ved nærmeste anledning.

Anmeldt 16. juli 2021 via mobile enheter

Gikk for 8-retters med alkoholfri drikkepakke.

1877 leverer mat av høy kvalitet med råvarer fra nærområdene i og rundt Bergen. En god variasjon av smaker ga hver rett en unik opplevelse - virkelig noe for enhver.

Servitørene kunne fortelle bredt om både mat og drikke. Veldig interessant å høre om leddene av fiskere og bonder som jobber tett med restauranten.

Restauranten hadde ikke inne alle flaskene på menyen, men servitøren fant alternativer som passet de fleste rettene godt. Ved én av rettene ble samme drink servert rygg i rygg, hvor syrligheten fra drikken overdøvet maten.

En stor variasjon av servitører som serverer og forteller om maten og drikken skaper noe repetisjon og enkelte som ikke kan svare på hva den andre har nevnt tidligere.

Prisene er ekstremt gode, der du får mye og mer enn du betaler for. Følte meg varmt tatt i mot. Anbefales!

Takk, WilliamWalto

Kjære Maron,

Vi takker så mye for hyggelig, grundig og konstruktiv tilbakemelding. Anbefalingen din betyr mye for oss! Vi ønsker dere hjertelig velkommen tilbake også ved neste anledning.

Anmeldt 14. juli 2021

Super matopplevelse i trivelige lokaler, med kjempehyggelig betjening. Vi kommer garantert tilbake. Anbefales !!!!

Takk, fossli41
Christina Bollm... L, Daglig leder på Restaurant 1877, svarte på denne anmeldelsenBesvart 15. juli 2021

Kjære gjest,

Tusen takk for nydelig omtale. Det betyr mye for oss! Vi ønsker dere hjertelig velkommen tilbake også ved neste anledning.

Anmeldt 11. juli 2021

Tredje besøket i Bergen og 1877 på et drøyt år. Nok en gang leverer 1877 mat, drikke og service på et meget høyt nivå. Denne gangen hadde vi en femretter. En rødvin som basisdrikke og den ene av oss(to) supplerte enkelte retter med smakfulle hvitviner. Alt gjennomført med gode anbefalinger fra en oppmerksom servitør.
Det å gjenskape er en kunst 1877 behersker fullt ut. Vi kommer igjen. Kaj

Takk, kajgundersen
Christina Bollm... L, Daglig leder på Restaurant 1877, svarte på denne anmeldelsenBesvart 12. juli 2021

Kjære Kaj,

Vi setter stor pris på nydelig omtale. Det betyr veldig mye for oss! Hjertelig velkommen tilbake neste gang du er på besøk i den vakre byen vår.

Reisende som så på Restaurant 1877, så også på

Har du vært i Restaurant 1877? Del dine erfaringer!