“julebord”

Kjøkken: Kafé
Middagsalternativer: Reservasjoner
Omgivelser: Vågen
Anmeldt 3. desember 2018

god atmosfære, utmerket mat. hadde ikke noen festlige drikker / bubblies / alkoholfrie cocktailer for gravide

Takk, MilaSyn

Anmeldt 6. november 2018

Det var en god opplevelse å spise her mandag kveld - høy kvalitet på mat med overraskende detaljer og gode smaker. Servicen var upåklagelig og servitøren veldig kunnskapsrik og dyktig. Vi følte oss godt ivaretatt og i det hele tatt meget fornøyd!

Takk, Kristian B
Anmeldt 24. oktober 2018 via mobile enheter

Vi var der lørdag kveld med 5 voksne. Spiste mange forskjellige retter(forretter og hovedretter) og alt var deilig og flott anrettet. God service. God kunnskap om vin hos både gjest og servitør så ble nydelig vin til maten. Hyggelig miljø.

Takk, torilg2018
Anmeldt 15. oktober 2018 via mobile enheter

Vi var der lørdag kveld fire voksne.
Alle retter forrett middag og dessert var flott anrettet og smakfulle. Fikk også gode anbefalinger når det gjaldt vin.

Takk, 528karif
Anmeldt 30. august 2018

Vi var 6 stykker ute for å feire min avskjed med yrkeslivet. På menyen sto kalvefrikassè med rotgrønnsaker. Det bestilte jeg. Overraskelsen ble stor da jeg ble servert "frikassèen" i en dyp tallerken. Retten besto av smakfulle, møre kalvestykker på størrelse med kjøttkaker, kun to (små) terninger kålrabi, en terning (liten) selleri,+ 8 erter. Dette fløt i en tykk brun saus med antydning av tomat, basert på crème fraiche. På toppen var halve retten dekket med flere stykker hodekål. Da jeg smakte på retten, smakte den godt. Men etter hvert som jeg spiste, vokste maten i munnen. Sausen var total feil. Grønnsakene var feile. Dette hadde ikke noe å gjøre med norsk frikassè. På menyen sto der ingen forklaringer. Hvorfor fikk jeg ikke kalvefrikassè slik jeg finner det på utallige oppskrifter på internett?
Jeg gikk tilbake til restauranten et par dager senere for å spørre hvorfor de lager uklare menyer. Da ble jeg henvist til å skrive e-mail til Daglig leder. Det gjorde jeg. Hun svarte ..."Vi er et brasserie med noen klassiske retter som vi gjør vår egen vri på. Mange har et forhold til våre retter fra før, og det vi gjør står ikke til alles forventning. men vi gjør vårt beste!"
Jeg opplevde menyen som misvisende. Hadde det stått "Fransk kalvefrikassè/ragout", kunne det vært greit. Da hadde jeg ikke valgt den retten. Men når man er på en norsk restaurant, forventer man å få servert det som står på menyen. Jeg tenker at hun/han som har satt opp menyen, ikke kan norsk eller nok om tradisjonsrike norske matretter. Man skal ikke være arrogant å tukle med norske nasjonalretter uten at det står beskrevet i menyen, selv ikke på et "brasserie"!

Dato for besøk: august 2018
3  Takk, 488livu

Reisende som så på Colonialen Litteraturhuset, så også på

Bergen, Hordaland

Har du vært i Colonialen Litteraturhuset? Del dine erfaringer!