Universitetsmuseet i Bergen - Naturhistorie
Mye nytt og vel verdt et besøk

Anmeldt 17. februar 2020
laffenM
Bergen, Norge
For en utrolig hage!

En unik hage du ikke må gå forbi, men stoppe å beundre. Dammene med fisk og vannliljer/lotus er... les mer

Anmeldt 28. juni 2021
dorthesKS
Oslo, Norge

De mest populære turene og aktivitetene i og rundt Bergen
Anmeldt 17. februar 2020

Vi var en famile på 6, store og små. Alle hadde et bra utbytte av besøket, men med et lite minus. Dette var en søndag, med veldig mye folk, og noe trengsel. Vaktene var litt stresset. Det var litt om og men, før vi fikk ta med oss barnevogn inn. Kanskje litt mørke opplysningsplater i noen utstillinger. Anbefaler et besøk, obs. søndager kan det være litt trangt.

Dato for opplevelse: februar 2020
Takk, laffenM
Anmeldt 24. november 2019 via mobile enheter

Det var et utrolig spennende museum, de har gjort det kjempefint der. Masse ulike ting som blir fremstilt, alt, det ble aldri kjedelig å se på. og det passer både for barn, ungdom og voksne. Ble veldig positivt overrasket av museumet, fordi de klarte å gjøre det spennende. Anbefaler virkelig å dra dit enten med en venn/venninne eller med familien. I tillegg var bilettene ganske billig, og studenter som studerer ved universitetet i Bergen får det gratis.

Dato for opplevelse: november 2019
Takk, Chaduptys
Anmeldt 5. november 2019

Museet er renovert og ny opna etter mange år stengt. Museet har eit stort mangfald sjølv om museet er lite. Dei har ein utruleg flott modell av ammande mor.

Dato for opplevelse: oktober 2019
1  Takk, Trehar
Anmeldt 15. oktober 2019

Så var det tid for å besøke de naturhistoriske samlinger etter at de har vært stengt i mange år grunnet oppussing. En oppussing som forøvrig var høyst nødvendig, da museet trengte en ansiktsløftning.

Den sto i fare for å ikke skje på mange år grunnet problemer med finansiering av selve oppussingen. Men heldigvis fikk man penger til at det kunne skje, noe vi alle sammen burde være glade over.

Her er det bare å slå fast at de har brukt pengene veldig godt. Museet er blitt veldig flott etter den store oppussingen. Litt nytt, men forsatt veldig gjenkjennelig. De såkalte stygge dyrene er der forsatt til glede for nye og gamle besøkende. De vil sikkert være et kjært gjensyn for mange besøkende.

For min egen del følte jeg meg litt som et barn igjen når jeg gikk rundt der, det må sies å være et pluss. Det er flere år siden jeg var der sist. Jeg tror det var rett før de stengte for oppussing. Har gått å gledet meg til de skulle åpne på nytt. Ventetiden var virkelig verd det.

De naturhistoriske samlinger er et sted som er vel verd å besøke enten man er gammel eller ung. En tur der er verd hver eneste krone. Masse flotte dyr, insekter og mineraler som gir hjernen ny innsikt og kunnskap. Man lærer noe nytt hver gang man går der. Gøy er det og. Det synes jeg er noe av det viktigste med hele museet. Etter at de har pusset opp har museet blitt veldig vakkert. Spesielt må jeg trekke fram det nye rommet som viser oss sjøbunnen med både lyd og bilde.

Her blir det full pott fra min side, og jeg anbefaler alle å ta turen ditt i den nærmeste framtid. Dere vil virkelig ha det gøy når dere går rundt der.

Dato for opplevelse: oktober 2019
1  Takk, 60aleksanderd
423joh, rådgiver på Universitetsmuseet i Bergen - Naturhistorie, svarte på denne anmeldelsenBesvart 1. november 2019

Takk for hyggelig anmeldelse

Denne anmeldelsen ble oversatt fra Engelsk. Vis original
Anmeldt 19. oktober 2013

De Naturhistoriske samlinger har en stor og spennende samling av dyr, både fra Norsk fauna og fra eksotiske hjørner av verden. Museet har beholdt sin opprinnelige utstillings stil fra 1800 tallet, noe som skaper en spesiell atmosfære og vitner om en tid da verden fremdeles var lite utforsket. Dette er et sted du kunne bli værende en hel dag og bare ha det kjekt :)

1  Takk, AGV-Bergen
Denne anmeldelsen er den subjektive meningen fra et Tripadvisor-medlem og ikke fra TripAdvisor LLC.Opprinnelig sendt inn på Engelsk på www.tripadvisor.com. Vis original