“Super mat og service!”

Kjøkken: Internasjonalt
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Frokost, Reservasjoner
Omgivelser: Sentrum
Anmeldt 31. juli 2021

Besøkte Lysverket 27.07 og spise fire retters middag med vinpakke. Maten var utmerket, vinene passet veldig godt til maten og ikke minst, servicen var super.

Takk, 123HBhb

Anmeldt 29. juli 2021 via mobile enheter

Forventningene var høye, men opplevelsen ble ikke innfridd. Vi bestilte full pakke, 6 retter med tillegg ost og kaviar, med tilpasset vinpakke. Vinkelner hadde satt sammen en vinmeny som var modig og utfordrerende og som matchet maten bra. Maten var derimot ikke veldig utfordrende eller spenstig. Det ble rett og slett litt flatt, gode smaker, men litt uspennende, ingen store WOW.
Interiøret var moderne og smakfullt, men designet hadde dessverre gått foran komfort. Stolene var ukomfortable, etter 2,5 time begynte jeg å se frem til å gå hjem. Det skulle allikevel gå ytterligere 1 time før siste rett var konsumert. Det hadde vært mulig å korte ned tiden mellom rettene betydelig. Regningen kom kr 7500 for to personer, inkl noe tips. Vi synes ikke var verd pengene.

Takk, Wander63283664635
Anmeldt 4. juli 2021 via mobile enheter

Vi var innom tre av kokkens steder ved dette Bergensbesøket, og kan anbefale alle! Både Hoggorm, Damagård og Lysverket har hver sin sjarm, men er like gode i kvalitet og gir nydelige opplevelser med atmosfære og mat!

Vi prøvde oss først på å dele en full set-meny med tillegg, men det var ikke mulig. Så da bestilte vi alle rettene på treretterne, og fikk dermed seks retter vi kunne dele. Vi så at mengden på treretternes asjetter var lettere å dele mellom to enn mengden på asjettene i set-menyen. Dette kan anbefales videre!

Vi delte en god flaske vin til maten, og opplevde vinlisten som god og som treffer enhver gane. Men vi ble belastet på regningen for to flasker, så vær kitt var på regningen, og se en ekstra gang over. De rettet opp med en gang det ble nevnt!

Det var gjennomgående i alle retter at urtene fikk spille en stor rolle. Smaksopplevelsene var ikke utfordrende, men heller mot «det enkleste er ofte det beste». Men de små utredetajene var deilige. Vi elsket det i de salte rettene. Vi må også nevne at de to ulike dessertene var en super kombo for å tilfredstille alt av søtbehov vi hadde. Vi gikk ut derfra både mette og superfornøyde med smaksopplevelsen.

1  Takk, dorthesKS
Anmeldt 25. juni 2021

Lysverket har fine lokaler med store vinduer og stilig interiør i nordisk stil. Lyssettingen var stemningsfull, men forringes delvis av for høy musikk (rock fra 2005). Maten og vinen henger bra sammen. Min favoritt var ceviche og asparges-retten. Dessverre var totalmengden mat for liten og vi gikk halvsultne ut… I det store og det hele henger ikke totalopplevelsen sammen med prisen. Mens opplevelsen absolutt var positiv, har jeg fått mer for pengene på andre spisesteder (5400 nok for to pers) når det kommer til service (litt vel lang venting på rettene) og større og variert sammensatt meny.

3  Takk, NedimD23
Anmeldt 25. juni 2021 via mobile enheter

7- rettters smaksmeny. Gjennomgående gode sammensetninger og råvarer. Dessverre blir mengden mat totalt sett for lite og flere av oss gikk derfra fremdeles sultne. Surdeigsbrødet som skulle komplementere kveiten ble glemt, og heller servert sammen med neste rett, asparges. Det fremstod noe malplassert.

I denne prisklassen for man mer for pengene blant annet på 1877. 350 kroner ekstra for en liten ostebit fremstod også langt i overkant.

1  Takk, 513j_rgenr

Reisende som så på Lysverket, så også på

Har du vært i Lysverket? Del dine erfaringer!