“Dyre priser for lite mat”
Anmeldelse av Lysverket

Lysverket
Vurdert som nr. 34 av 468 Restauranter i Bergen
Kjøkken: Internasjonalt
Middagsalternativer: Frokost, Sent på kvelden, Reservasjoner
Omgivelser: Sentrum
Anmeldt 28. august 2021 via mobile enheter

For små porsjoner , bestilte 4-retters meny, men kun 1 av 4 som var bra. Alle rettene er små, og det var verken poteter til fisken eller hovedretten(ytrefilet). Med tanke på prisen så er det gjerrig med tilbehør/mat. Michelin anbefalinger er ikke alltid nødvendigvis et kvalitetsstempel desverre.

Kom med høye forventninger, gikk hjem skuffet.

4  Takk, tlilhng

Anmeldt 1. august 2021

Vi hadde en veldig hyggelig kveld med 4-retters og vin pakke på Lysverket.
Lokalene var fine og hyggelige, stemningen var bra, lokasjonen er super, servitørene hyggelig og flinke, i tillegg til god mat!

Jeg hadde i reservasjonen gitt beskjed om at jeg trengte laktosefri mat. Dette ble fulgt opp uoppfordret med en gang vi kom. Jeg kan derfor ikke snakke for maten i den vanlige menyen, men for dere andre som trenger spesiell tilpassing anbefaler jeg virkelig maten her! Tilpassningene var gode og gjennomførte. De var tilpasset slik at jeg fikk følelsen av en felles matopplevelse med resten av bordet. Rettene ble ikke byttet ut med andre retter (slik mange resturant gjør), men tilpasset slik at helheten med vin fortsatt ga en god matopplevelse.

Tips: Se kokkeliv med Christopher Haatuft på NRK før besøket. Gøy å få et lite innblikk i personen som startet Lysverket

Takk, 119kristinf
Anmeldt 31. juli 2021

Besøkte Lysverket 27.07 og spise fire retters middag med vinpakke. Maten var utmerket, vinene passet veldig godt til maten og ikke minst, servicen var super.

Takk, 123HBhb
Anmeldt 29. juli 2021 via mobile enheter

Forventningene var høye, men opplevelsen ble ikke innfridd. Vi bestilte full pakke, 6 retter med tillegg ost og kaviar, med tilpasset vinpakke. Vinkelner hadde satt sammen en vinmeny som var modig og utfordrerende og som matchet maten bra. Maten var derimot ikke veldig utfordrende eller spenstig. Det ble rett og slett litt flatt, gode smaker, men litt uspennende, ingen store WOW.
Interiøret var moderne og smakfullt, men designet hadde dessverre gått foran komfort. Stolene var ukomfortable, etter 2,5 time begynte jeg å se frem til å gå hjem. Det skulle allikevel gå ytterligere 1 time før siste rett var konsumert. Det hadde vært mulig å korte ned tiden mellom rettene betydelig. Regningen kom kr 7500 for to personer, inkl noe tips. Vi synes ikke var verd pengene.

Takk, Wander63283664635
Anmeldt 4. juli 2021 via mobile enheter

Vi var innom tre av kokkens steder ved dette Bergensbesøket, og kan anbefale alle! Både Hoggorm, Damagård og Lysverket har hver sin sjarm, men er like gode i kvalitet og gir nydelige opplevelser med atmosfære og mat!

Vi prøvde oss først på å dele en full set-meny med tillegg, men det var ikke mulig. Så da bestilte vi alle rettene på treretterne, og fikk dermed seks retter vi kunne dele. Vi så at mengden på treretternes asjetter var lettere å dele mellom to enn mengden på asjettene i set-menyen. Dette kan anbefales videre!

Vi delte en god flaske vin til maten, og opplevde vinlisten som god og som treffer enhver gane. Men vi ble belastet på regningen for to flasker, så vær kitt var på regningen, og se en ekstra gang over. De rettet opp med en gang det ble nevnt!

Det var gjennomgående i alle retter at urtene fikk spille en stor rolle. Smaksopplevelsene var ikke utfordrende, men heller mot «det enkleste er ofte det beste». Men de små utredetajene var deilige. Vi elsket det i de salte rettene. Vi må også nevne at de to ulike dessertene var en super kombo for å tilfredstille alt av søtbehov vi hadde. Vi gikk ut derfra både mette og superfornøyde med smaksopplevelsen.

1  Takk, dorthesKS

Reisende som så på Lysverket, så også på

Har du vært i Lysverket? Del dine erfaringer!