Gamle Bergen Museum - Bymuseet i Bergen
Bestill på forhånd
Hvorfor bestille på TripAdvisor?
  • Høydepunkter på turen og hele reiseruten
  • Enkel bestilling på Internett
  • Laveste pris garantert

Anbefalte opplevelser i og i nærheten av Bergen
Bergenskort
16 anmeldelser
Anmeldt 27. august 2018 via mobile enheter

I dag gikk vi en fin tur ut til Gamle Bergen Museum hvor det ble vist et skuespill på engelsk som demonstrerte hvordan man levde i Bergen i gamle dager. Deretter kunne vi besøke flere av husene som var åpne for besøkende. Et par av husene hadde "beboere" som gjorde husene levende ved å informere/spille roller som tidligere beboere. Så kunne vi kjøpe kaffe og skillingsboller. Deilig.

Dato for opplevelse: august 2018
Takk, 488livu
Anmeldt 12. juli 2018 via mobile enheter

Et fantastisk koselig museum! Morsomt med skuespillere i noen av husene, de kunne det gjerne vært flere av. Koselig teater på torget, som også gjerne kunne vært lenger. Flotte uteområder med ender og gjesser. Anbefales for alle aldre!

Dato for opplevelse: juli 2018
Takk, stineph76
Anmeldt 25. juni 2018

Et must å oppleve for dem som er interessert i hvordan det var å leve i Bergen i gamle dager. Søte små trehus, ansatte kledd i gamle klær. Gjenskapt smitt og smau. Kolonial med skillingsboller mm

Takk, 761lailat
Anmeldt 23. mai 2018

Her får du se hvordan bergenserne levde i verdens vakreste by i gamle dager. Veldig flotte bygninger med interiør som er godt tatt vare på. Du kan nesten leve deg flere 100 år tilbake. Vel verd et besøk

1  Takk, Per G
Anmeldt 5. april 2018

Gamle Bergen er en attraksjon som du må få med deg når du er i Bergen. Stilfulle gamle hus i en egen atmosfære.
Husk skillingsboller :)

1  Takk, Tobben1969