Melding fra Tripadvisor:Denne forretningen er midlertidig stengt frem til 15.05.2022
Museum Lepramuseet St. Jørgens Hospital
Sterke og lærerike tablåer med gripende historie i veggene

Sterke inntrykk og god innføring i en grusom sykdom og triste skjebner. Gir mange inntrykk til... les mer

Anmeldt 10. juli 2021
Nina H
Oslo, Norge
Anbefales!

Ca. en times guidet omvisning, vi hadde med oss tre tenåringsbarn. Utrolig flink guide som fortalte... les mer

Anmeldt 5. august 2020
mullog
Førde, Norge

Anbefalte opplevelser i og i nærheten av Bergen
Mat og kultur tur
15 anmeldelser
Anmeldt 19. juli 2020

Det var en tilfeldighet at vi ble kjent med at Bergen hadde et Lepramuseum. Kanskje ikke av attraksjonene som er mest kjent, men en av de vi likte aller best! Vi hadde en fantastisk dyktig guide som ga oss en spennende innføring i Lepraens historie. Hun var så kunnskapsrik og flink til å formidle at vi gjerne kunne vært der i flere timer. Vi må innrømme at vår kunnskap på området har vært svært mangelfull og på noen områder også helt feil. Flott museum, og vår beste guide-opplevelse noen sinne.

Dato for opplevelse: juli 2020
3  Takk, 348alft
Anmeldt 8. juli 2020

Utrolig kul opplevelse! Helt fantastisk guide som med sin kunnskapsrike og engasjerende omvisning lærte oss utrolig mye om både lepraens og byens historie. Anbefales på det absolutt varmeste!

Dato for opplevelse: juli 2020
Takk, petterhalvorseno
Anmeldt 21. august 2018 via mobile enheter

Gamle St.Jørgens hospital, eller Lepramuseet, er vel verd et besøk om du er i Bergen. Dyktige omvisere forteller historien om det gamle hospitalet og de ulykksalige pasientene. Du kan vandre rundt i byggene og se hvordan de stakkers spedalske levde og lese deres historier. At det var bergenseren Armauer Hansen som oppdaget leprabasillen og gjorde det mulig å behandle verdens leprarammete, er en ekstra god grunn for besøket.

Dato for opplevelse: juli 2018
Takk, h_kont
Anmeldt 19. juli 2017

Et samfunn midt i byen for menneskene som måtte isoleres pga sykdommen lepra. Museet viser hvordan de bodde og om forholdene de levde under. Den gamle kirken i tømmer er veldig spesiell og verdt et besøk også!

Dato for opplevelse: august 2016
Takk, GuriB26
Anmeldt 16. juli 2017 via mobile enheter

Sterkt, flott museum med sterke opplevelser, som gir oss mye å reflektere over. Høfli og god hjelp i publikumsmottaket

Dato for opplevelse: juli 2017
Takk, petteringvars