Åpen i dag: Stengt

Ulike måter å oppleve Rosenkrantztårnet - Bymuseet i Bergen på
Anmeldt 14. oktober 2016

Rosenkranztårnet ble ferdigstillt på 1500 tallet, men deler av det er helt fra Magnus Lagabøtes tid på 1200 tallet, og det er en del av selve festningsanlleget og hele dette området er åpent for publikum.

Dato for opplevelse: september 2016
Takk, Odd H
Anmeldt 28. september 2016 via mobile enheter

Etter å ha lest alle de gode anmeldelsene her på Tripadvisor valgte vi å legge turen innom her på søndagen. Må si jeg ble litt skuffet . Hadde store forventninger til utstillingen om 'heksen' Anne Pedersdatter. Men dette var kun i et lite rom og besto kun av noen få tekstplakater pluss noen puter med utydelige utdrag av den håndskrevne dommen. Det var absolutt en interessant historie å lese om, men i nåtidens museer forventer man litt mer. De andre rommene i tårnet inneholdt lite og ingenting. I tillegg var det ikke mulig å gå opp på taket pga. vedlikehold.

Dato for opplevelse: september 2016
1  Takk, tico22
Anmeldt 12. juli 2016 via mobile enheter

Vi fikk omvisning av både Håkonshallen og Rosenkrantztårnet. Dette var en historisk reise gjennom flere tidsepoker. Med vår fantastiske guide, Asbjørg, fikk vi innblikk i både de små, artige detaljene og den store helheten. Anbefales på det sterkeste!

Dato for opplevelse: juli 2016
Takk, 417arnhildb
Anmeldt 7. mai 2016 via mobile enheter

Interessant å se dette gamle tårnet. Det er fine uteområder med lekeplass for barna, og flere kanoner på vollen. Vi hadde ikke mulighet til å gå inn i selve bygningen, men har lest at det skal være en fin opplevelse.

Dato for opplevelse: mai 2016
Takk, Eirik B
Anmeldt 27. februar 2016 via mobile enheter

Vi var på omvisning en søndag med en flott dame fra Jæren som guide. Det var en interessant og lærerik dag.

Dato for opplevelse: januar 2016
1  Takk, OddbjornA
BymuseetiBergen, Informasjonskonsulent på Rosenkrantztårnet - Bymuseet i Bergen, svarte på denne anmeldelsenBesvart 28. juni 2016

Hei,
Takk for at du tok det tid til å skrive en anmeldelse om Rosenkrantztårnet. Veldig kjekt å høre at dere hadde en flott omvisning med en av våre flinke omvisere.
Vi ønsker dere velkommen tilbake ved neste besøk i Bergen.

Vennlig hilsen
Elin J-Lyras