“Hårreisende opplevelse.”

Kjøkken: Europeisk, Fransk, Pizza, Sjømat, Skandinavisk, Grill, Vinbar
Middagsalternativer: Reservasjoner
Omgivelser: Sentrum
Anmeldt 23. august 2021 via mobile enheter

Planen var en hyggelig date med kjæresten min. Lørdag 21 september. Hadde bestilt bord, når vi kom var ikke bordet klart. (Restauranten hadde kun 3 bord der det satt gjester) vi ble så anvist til bordet, veldig hyggelig bord ved vinduet. Ved bordet lå det 2 skitne menyer og ventet på oss. En virkelig sann glede og sitte på en nokså pen restaurant og bla i en skitten meny. Samtidig som vi satt og leste menyen, og var nokså samstemt på at vi landet på burgeren. Vi spurte så etter et vinkart eller noe lignende - svaret vi fikk var at de ikke hadde vinkart, etterfulgt av spørsmålet fra en nokså forvirret servitør «hva ønsker dere og drikke da» vel, planen var og finne ut av det ved hjelp av et vinkart, for det var nemlig ikke mye hjelp i han. Kan jo også da bare tilføye at flaks for han servitøren på jobb, så er jeg selv både utdannet kokk, og servitør, og har grei peiling på vin og mat sammen. Vi kom tilslutt frem til en hvitvin vi ønsket og drikke. En flaske hadde vært fint. Servitøren kommer stressende bort med flasken, heller oppi begge glassene, og forsvinner igjen med flasken. Ikke spurte han om det var riktig vin, og ikke spurte han om noen av oss ville smake på vinen. Vi tenkte ikke så mye på den vinen, hamburgeren ankom bordet, og smakte helt nydelig! Nå begynte glassene og bli tomme. En servitør på jobb skal følge med på glassene. Vi tenkte at han sikkert ble og komme snart og spørre om maten smakte. Glassene ble tomme, ingen servitør som virket litt interessert i verken service eller mersalg. Noe som for meg er skremmende siden restauranten nesten var tom. Og det endte med at de aller fleste måtte selv gå bort til baren for å få servitøren sin oppmerksomhet. Vi hadde nå spist opp burgeren, og drukket vann, siden glassene var tomme for vin.Vi tenkte at nå ble det og ordne seg, siden vi nå var ferdige og spise, så måtte vel noen kanskje komme å rydde. Det skjedde heller ikke… det endte med at kjæresten min måtte selv gå i baren for å spørre etter mer vin. Han skulle komme med engang med mere vin fikk hun beskjed om. Det tok 20-30 min, og ingenting skjedde. Da ble vi forbannet og skulle gå for å betale. Da vet du, da kom han susende med vinen, men da var jeg så fly forbanna at da gikk vi. De værste 668 kr jeg noen gang har brukt. Skjerpings.

1  Takk, BarbroHelenHansen

Anmeldt 3. juli 2021

Kom kl 22 på fredag til halvfull restaurant. Ba om en kopp te. De hadde slått av kaffemaskin så det kunne vi ikke få. Spurte om de ikke kunne varme litt vann på kjøkkenet. Men nei, de hadde slått av komfyren også.

1  Takk, Felice_Bav
Anmeldt 25. juni 2021

God kvalitet på burger, men servicen var noe av det dårligste vi har vært borti. Ba om dessertmeny som aldri dukket opp. Gikk i baren og spurte etter dessertmenyer og da dukket de opp etter 5 minutter til med venting. Videre gikk det 10 minutt uten at noen gadd å ta bestilling. Endte med at vi gikk fra stedet uten dessert. Lokalet var forøvrig kun 1/4 fullt og kjøkkenpersonalet stod og stirret i veggen. Kommer nok ikke tilbake her.

1  Takk, enthom
Anmeldt 26. oktober 2020 via mobile enheter

Roast har en ganske «barbert» meny, men det er forståelig i disse coronatider. Vi valgte flatbiff av hjort. Pent tilberedt, Godt kjøtt med velsmakende tilbehør. Anbefales. Hyggelig og blid betjening. Fin utsikt fra 13 etasje.

Dato for besøk: oktober 2020
1  Takk, Per0806
Anmeldt 6. september 2020

Jeg dro til restauranten "Roast" i 13. etasje (merk: et av de få hotellene der 13. etasje eksisterer ... smil) og tjenesten Lin-Marit var sjarmerende og høflig. Hun organiserte et bord for meg så raskt som mulig mens jeg hadde en aperitiff i Knuts bar.

Utsikten over byen er imponerende og atmosfæren i retro 70-tallsrestauranten inviterer deg til å somle. Dessverre var restauranten underbemannet for over 100 gjester, så Lin-Marit og Knut hadde veldig lite tid til å ta seg av gjestene, selv om de ga sitt fulle engasjement.

Den veganske maten som Sous Chef Eirin satte sammen for meg var ren harmoni. Da jeg ba om varmere krydder som Sorachi eller Chili, kom Eirin personlig til bordet mitt og spurte om min tilfredshet. Det viser personlig engasjement.
Når jeg besøker restauranten, kan jeg bare kritisere den varme hvitvinen, som Knut prøvde å fikse så raskt som mulig, ellers var det en fantastisk opplevelse.

Dato for besøk: september 2020
Takk, Mario T

Reisende som så på Roast Bergen, så også på

Bergen, Hordaland
Bergen, Hordaland

Har du vært i Roast Bergen? Del dine erfaringer!