“Lørdag”

Vurdert som nr. 32 av 445 Restauranter i Bergen
Omgivelser: Vågen
Beskrivelse: konseptet vårt er, sjømat butikk og restaurant, med levende sjømat i akvariene, stort utvalg av fersk fisk, skalldyr, røyket fisk og forskjellige typer kaviar i diskene, i motsatt ende av butikken, finner du restauranten vår, der vi tilbreder nylagede fisk og skalldyrmåltider, fra vårt store sjømatutvalg, vi har menyer på flere forskjellige språk også. Det er også mulig at vår servitør viser deg rundt disken der du kan få velge fra vårt rikholdige sortiment, å få det tilberedt etter ditt ønske.
Anmeldt 29. januar 2019 via mobile enheter

Bestemte oss for å spise på «fisketorget» her i Bergen. Veldig bra fiske meny, men også annet mat for de som ikke vil spise fisk. Bestilte rekesalaten som var nydelig. Mye reker, godt brød å hyggelig betjening. Der var også grei pris. Et minus var toalettene. Måtte ut å bruke betalingskort for inngang.
Litt treg med å få oppmerksomheten til kelneren da vi ønsket å betale, ikke så mye folk. Men alt i alt en fin kveld. Kommer gjerne tilbake.

Dato for besøk: januar 2019
Takk, 318elisabethh

Anmeldt 1. november 2018 via mobile enheter

Meget bra mat og service! Hadde verdens beste spicy blåskjell og nydelig torsk. Anbefales til tross for at prisene er i overkant...

1  Takk, roarl812
Anmeldt 3. september 2018

Vi skjønte at dette var en turistfelle deLuxe, så vi gikk inn i dette med åpne øyne, men vi ble litt skuffet likevel. Servitørene kan ikke norsk. Ikke så farlig, men litt irriterende i Norge, likevel. Servitørene her er travle og stressa på sommertid, og de har kanskje en forventning om at kundene deres skal være rike og godt voksne turister, så ikke forvent noen smil eller hyggelige fraser dersom dere kommer som barnefamilie (slik vi gjorde). Omgivelsene er, om noe hektiske, spennende og hyggelige, så det er mye å se på mens man venter på maten. Mannen min bestilte hvalkjøtt, og det var kjempegodt. Perfekt stekt, og med godt tilbehør. Datteren min og jeg bestilte torsk. Den var ikke ferdig tilberedt. Den var fortsatt rå og blank inni (ikke hvit). Dette fikk vi ikke sagt til servitøren, for han kom aldri bort til bordet vårt igjen før vi skulle betale, og heller ikke da viste han noen interesse for hvordan maten hadde vært. Han må ha sett at over halve fisken lå igjen, men han sa ikke noe. Det var interessant å ha spist i en slik turistfelle, men det var ikke verdt pengene. Desserten tok vi på McDonalds. Der får man i hvert fall det man blir lovet.

Dato for besøk: juli 2018
Takk, Eva H
Fjellskål F, Manager på Fjellskål Sjømatrestaurant, svarte på denne anmeldelsenBesvart 4. september 2018

Hei,

Det er svært beklagelig at dere hadde en slik opplevelse, samtidig som dere ankom med en slik negativ innstilling til restauranten i utgangspunktet. Vi forsøker å opprettholde kvalitet i alle ledd både når det gjelder kunnskap, råvarer og service fra vårt personell. Vennligst sjekk ut menyen på vår hjemmeside, www.fjellskal.com og se om menyen er lik den dere bestilte fra. Da finner du fort ut om du har vært på rett sted, det er flere aktører på torget i Bergen.

Du henviser til at dere hadde en mannlig servitør som ikke snakket norsk. Alle våre mannlige servitører snakker nemlig flytende norsk på Fjellskål Sjømatresturant som ligger innerst i torghallen, derfor mistenker vi at du har lagt ut din anmeldelse på feil spisested. Er du sikker på at det er her dere har spist?
Det er flere av spisestedene på torget som ikke engang har en oppføring i Trip Advisor. Hadde satt pris på om du kan undersøke, slik at den blir tatt bort fra Fjellskål Sjømatresturant og oppført på rett sted.

Vi klarer ikke å bestemme oss om vi syntes det er betryggende eller ikke at McDonalds klarer å leve opp til den standarden du forventer av et spisested, men uansett.
Vi vil sette pris på om du hadde sjekket opp hvor du har spist på fisketorget, slik at anmeldelsen blir registrert på rett sted, takk!

Hilsen

Anmeldt 29. august 2018 via mobile enheter

Restauranten får dårlig karakter fra oss pga forsøk på svindel. Vi får beskjed om at tipset ikke er inkludert i prisen. Servitøren ber oss altså om å taste inn tips ( slik det gjøres i USA)
Det er mange utenlandske gjester på denne restauranten og som ikke kjenner til det norske tips-systemet, som sikkert blir lurt eller føler seg presset til å tipse. Ikke bra, derfor bunnplassering

Dato for besøk: august 2018
2  Takk, Auxerre44
Fjellskål F, Owner på Fjellskål Sjømatrestaurant, svarte på denne anmeldelsenBesvart 3. september 2018

Hei du,

I Norge er ikke tips inkludert i prisen, det er derimot vanlig at terminalene viser tast inn totalbeløpet. Dette er en funksjon som nesten samtlige bankterminaler i restaurantbransjen har på sine terminaler. Det har vært praktisert i flere år her i Norge. I USA derimot, er det vanlig at tips er inkludert i prisen (service fee/ charge), samt oppfordres det både i menyer og på regningene til å betale tips. DET GJØR IKKE VI HOS OSS, så sammenligningen med oss som restaurant og USA faller på sin egen urimelighet, det er to forskjellige typer tipskultur.

Om dine beskyldninger mot servitøren derimot er reelle, så er dette er noe vi ser svært alvorlig på. Vi som restaurant har ingenting å tjene på at en av våre servitører for eksempel prøver å øke tipsnivået. Derfor kan man IKKE anse dette som svindelforsøk fra restaurantens side. Synes det er leit at du velger å gi restauranten og maten 1 stjerne basert på dette. Du burde heller kontaktet ledelsen i restauranten direkte så vi kunne forsøkt å nøste opp i problemet, slik at om dette er reelt, ikke gjentar seg.

Kan du at du sende en forklaring på mail til post@fjellskaal.no som er litt mer utfyllende enn din anmeldelse på Trip Advisor? Det hadde vi verdsatt.

Når dette er sagt, så må en i dag på alle restauranter i Norge taste inn totalbeløpet på kortterminalen før du kommer videre til pin-kode. Så om du spør servitøren din om tips er inkludert så svarer jo selvfølgelig servitøren nei, da det ikke er lov i Norge å inkludere tips i regningen (slik som f.eks. i USA). Gjesten bestemmer om en vil tipse eller ikke, og eventuelt hvor mye. Ingen gjester skal tipse om de ikke ønsker, det er slik tipssystemet i Norge er, og vi har ikke hatt problemer med dette før.

Kanskje dette bare baserer på dårlig engelsk kommunikasjon mellom deg og servitør? Derfor hadde vi satt pris på om du kontaktet oss på mail.

Mange av våre utenlandske gjester er ikke vant til at de må taste inn et totalbeløp på kortmaskinen før de skal skrive pin-koden. Ofte trenger de en forklaring og rettledning på hvordan dette fungerer, da de ikke har samme system der de kommer ifra. Systemet som det er i Norge, er veldig bra og enkelt å forstå når du først får det forklart. Dette systemet blir implementert mer og mer over hele verden og er nå ganske utbredt.

Restauranten tar avstand fra slike hendelser, vi er en seriøs og profesjonell bedrift. Synes derfor det er leit at du ytrer dette som et svindelforsøk fra restaurantens side. Vi ser på dette som er en veldig alvorlig anklage som vi selvsagt ikke vil assosieres med.

Slike ting hører ikke hjemme på dette forumet, men direkte med ledelsen. For at vi skal kunne konfrontere den aktuelle servitøren og komme til bunns i saken. Vi håper og tror at dette er en misforståelse basert på ulike faktorer.

Hilsen

Anmeldt 18. august 2018

En liten skalldyrtallerken fordelt på 4 var en fin start. Den ferske kongekrabben hadde flott sjøpreg, og er noe helt annet enn frossen. Fersk norsk hummer og store, flotte krabbeklør sto heller ikke noe tilbake. Til slutt piggvar av aller høyeste kvalitet. Vinlisten står i stil, med hovedvekt på dyre, hvite burgundere. Dyrt, men kvalitet koster.

Dato for besøk: august 2018
2  Takk, 420audung

Reisende som så på Fjellskål Sjømatrestaurant, så også på

Har du vært i Fjellskål Sjømatrestaurant? Del dine erfaringer!