“Familie ut å spise”

Vurdert som nr. 42 av 446 Restauranter i Bergen
Kjøkken: Kinesisk
Middagsalternativer: Reservasjoner
Omgivelser: Vågen
Beskrivelse: Med mer enn 3000 års historie er soyasausen den ingrediensen som virkelig kjennetegner asiatisk matlaging. Det finnes mange forskjellige varianter av soyasaus gjennom Sørøst-Asia. Soyasaus brygges gjennom en naturlig gjæringsprosess som har sitt opphav i Kina. Med sin distinkte smak er soyasaus en naturlig smaksforsterker – den 5. grunnsmak, ved siden av surt, søtt, salt og bittert. I Soya Restaurant ønsker vi å tilby internasjonale delikatesser tilberedet med gode, lokale råvarer. Vi vil tilby deg sunn mat, som samtidig har den gode smaken i behold.
Anmeldt 24. juli 2020 via mobile enheter

Kom til Soya kl.1900 uten å ha bestilt bord. Fikk bord med en gang og utdelt menyer og vann, i tiltalende orientalske lokaler. Litt språkproblemer da vi spurte om glutenfrie alternativer. Endte med at selv om 2 av oss bestilte samme rett, men med ett glutenfritt alternativ, fikk vi overraskende nok 2 forskjellige retter med forskjellig innhold og smak. Den glutenfrie med litt for mye eddik-smak.
Som øl til maten bestilte vi Tiger, men litt nedtur da vi fikk ølet servert i et Hansa-glass. Hadde foretrukket Tiger-øl på flaske.
Hovedsaklig en positiv opplevelse å spise på Soya, men ønskelig med litt bedre norsk-kunnskaper hos personalet.

Takk, Magne G

Anmeldt 24. juli 2020 via mobile enheter

Jeg er flere ganger blitt anbefalt denne restauranter av mine bergenske venner og kolleger. Jeg var misfornøyd etter første gang jeg var der, men bestemte meg for å gi stedet en sjanse til. Heller ikke denne gangen var jeg fornøyd, og kommer nok neppe tilbake. Maten lever ikke opp til min forventning, jeg vil kalle den middelmådig. At dette skal være en av de beste restaurantene i Bergen skjønner ikke jeg. Vi hadde en hyggelig servitør, men vedkommende var ikke stødig nok i norsk til å forklare oss menyen.

Takk, sojosss
Anmeldt 19. juli 2020 via mobile enheter

Familie på 2 voksne og 2 barn, sammen med 2 andre voksne tok turen innom en lørdags ettermiddag. Fikk bord til alle sammen med en gang (noe en kanskje ikke bør forvente en lørdag ettermiddag).
Ikke mange valg på barnemenyen, men vi fikk mulighet til å tilpasse til det våre barn ønsket. Mye spennende å velge mellom for de voksne. Alle bestilte forskjellig og alle var fornøyd. Maten kom kort tid etter bestilling, og vi ble gode og mette. Hyggelig betjening og service. Kommer gjerne igjen og kan anbefales.

Takk, dnartslos
Anmeldt 15. juli 2020 via mobile enheter

Meget god asiatisk mat, bra råvarer og hyggelig betjening. Det er dog litt støyende musikk til å nyte så god mat i. Både unge og godt voksne besøker denne restauranten. Med litt mer dempet og roligere musikkvalg, ville vi gitt dem en 5er.

1  Takk, Lampelandhagan
Anmeldt 1. juli 2020 via mobile enheter

God mat. Tok 50 minutter å få forretten, den ble stående på feil bord og var kald og tørr når vi fikk den. Generelt tok alt veldig lang tid, og maten virket å ha stått lenge. Det var også vanskelig å få kontakt med ansatte.

2  Takk, emiliefish

Reisende som så på Soya Restaurant, så også på

Har du vært i Soya Restaurant? Del dine erfaringer!