“Ran på høylys dag.”

Vurdert som nr. 50 av 468 Restauranter i Bergen
Kjøkken: Kinesisk
Middagsalternativer: Reservasjoner
Omgivelser: Vågen
Beskrivelse: Med mer enn 3000 års historie er soyasausen den ingrediensen som virkelig kjennetegner asiatisk matlaging. Det finnes mange forskjellige varianter av soyasaus gjennom Sørøst-Asia. Soyasaus brygges gjennom en naturlig gjæringsprosess som har sitt opphav i Kina. Med sin distinkte smak er soyasaus en naturlig smaksforsterker – den 5. grunnsmak, ved siden av surt, søtt, salt og bittert. I Soya Restaurant ønsker vi å tilby internasjonale delikatesser tilberedet med gode, lokale råvarer. Vi vil tilby deg sunn mat, som samtidig har den gode smaken i behold.
Anmeldt 13. september 2021

Soya annonserer at de lager og serverer autentisk kinesisk mat. Uten at det engang er i nærheten av sannhet.

Maten vi bestilte kom på bordet innen fem minutter hadde gått, og den var kald.

Da jeg påpekte dette kom en forsvarsrekke av de sjeldne. Kokken hadde laget ferdig maten, men han (servitøren) hadde hatt så mye å gjøre og det var trekk i restaurenten så maten kunne bli kald.

Produktet jeg fikk servert var pre-fabrikert og fritert ihjel. Den samme mat jeg fikk servert kald, ble sekunder senere kastet i en wok, og frest opp. Da vi hørte stekelyd fra kjøkken.

I tillegg hadde servitøren guts nok til å besøke bordet to ganger for å forsikre seg om at maten var bra. Hvilket den ikke var.

Dette stedet er virkelig ikke noe restaurant. Fjordland fremstår som friskt og nyskapende.

Uten tvil det dårligste måltid jeg har blitt servert .

Skandale.

Dato for besøk: september 2021
1  Takk, atlepatlepunkt

Anmeldt 4. august 2021 via mobile enheter

Kjedelig og smakløs mat. Vi hadde store forventninger etter å ha lest anmeldelser her og på Google, men ble skuffet.

Maten var ikke vond, bare veldig kjedelig og smakte ikke så mye. Maten kom forøvrig etter ca 5 min. Med andre ord var den ferdig laget.

Bestilte også drinker. En var smakløs og en var direkte vond (mango mojito).

Vil du spise asiatisk så legg heller igjen pengene på en av de andre stedene i byen.

Takk, Sunshine59032858844
Anmeldt 30. juli 2021

Besøkte restauranten i sommeren med familien. Mat var original kinesisk smak, liker det veldig godt. Tjenesten var også veldig bra, ansatte var veldig hyggelige. Anbefaler det.

Takk, xiaobod2021
Anmeldt 29. juli 2021 via mobile enheter

Soya er en uformell restaurant med en eksotisk og variert meny. Spiste forrett og hovedrett og ble akkurat passe mett. Kelner som anbefalte vin, den passet ypperlig til måltidet. En del støy i lokalet, men ellers en fin restaurantopplevelse.

Takk, odakringstad
Anmeldt 28. juli 2021 via mobile enheter

Fantastisk god mat. Sjømaten vi bestilte var himmelsk. Trivelig betjening. Dem har og barnemeny for de som liker kylling.

Takk, Maiskolbe

Reisende som så på Soya Restaurant, så også på

Har du vært i Soya Restaurant? Del dine erfaringer!