“Nye Munken innfridde (nesten)”
Anmeldelse av Munken Bistro

Munken Bistro
Vurdert som nr. 10 av 453 Restauranter i Bergen
Kjøkken: Norsk, Peruansk, Fusion
Middagsalternativer: Lunsj, Sent på kvelden, Reservasjoner
Omgivelser: Sentrum
Anmeldt 13. september 2020

Dagens siste treretter kl 21.30 innfridde nesten til forventningene. Den smekkfulle nye Munken Bistro i Kaigaten var litt forsinket, men et venteglass i baren kortet ned tiden. Litt forsinket, men veldig inspirerende og hyggelig betjening serverte en fortløpende treretter både i vanlig og vegetar variant med dertil perfekt vinpakke. Savnet litt av det grunnleggende peruanske kjøkken, men rettene gav en mengde rike smaker. Lyst og nordisk lokale, med innslag av litt nostalgi fra interiøret i gamle Munken. Blomstene på bordet hadde sett bedre dager! Pluss for drikkepakke i tre varianter; vin, øl og alkoholfri/fruktjuice. Vi kommer tilbake :-)

Takk, 985christinen

Anmeldt 12. september 2020 via mobile enheter

Kul restaurant med nye og spennende smaker. Spiste 5-retters og ble positivt overrasket. Satt ved bordet i over 3 timer - en lang og fin kveld som heller ikke kostet all verden. Anbefales!

Takk, 319sigurdg
Anmeldt 12. september 2020 via mobile enheter

Munken har lenge stått på ønskelista, og nå som de har flyttet fra Klosteret til nye lokaler i Kaigata, ble ønske raskt innfridd.
Lokalene er lekkert innredet med nordisk touch, og flott utsikt mot Lille Lungegårdsvann. Vi ble godt tatt i mot, og opplevde servicen som imøtekommende og effektiv. I tillegg hadde servitørene full kontroll på mat-og vinspørsmålene vi kom med. Vi spiste en 5-retters meny med vinpakke. Rettene var flott presentert, og det var mange spennende smaker. Det er en fordel om man liker koriander, da det var en gjenganger i de fleste rettene. Munken var en veldig god opplevelse, både på lokaler, service og mat!

2  Takk, Hellebor
Anmeldt 5. september 2020

Nydelig og spennande mat kombinert med fantastisk ølsmaking frå 7fjell. Både vegetar og ikkje-vegetar 5rettersmenyen inneholdt 5 fantastiske retta

Takk, Kaaroline
Anmeldt 13. august 2020 via mobile enheter

Jeg og kjæresten besøkte Munkens nye lokaler i Kaugaten for å prøve oss på en femretter.

Lokalene var lyse og luftige, maten smakte fortreffelig og det var ganske perfekt porsjonsstørrelse for en femretter. Absolutt mye for pengene og servitørene var hyggelige og forklarte godt.

Jeg likte best krabbecausaen mens kjæresten syns pattegrisen trakk det lengste strået!

Vi kommer nok tilbake for å teste lunsjen også.

Dato for besøk: august 2020
Takk, 65rebekkaf

Reisende som så på Munken Bistro, så også på

Har du vært i Munken Bistro? Del dine erfaringer!